Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
intel_1x schreef:Ellepel dat klopt niet helemaal wat je zegt, Cavalesse zit nicotinamide (Amide van B3) in geconcentreerde vorm.
Deze bedachte samensteling zit niet in vit. preparaten.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nicotinamide
Ik denk dat je Cavalesse wel dagelijks moet geven, anders lijkt het mij weinig zinvol. Dan kun je idd wel beter een vitaminekoek of korrels bijvoeren 3 a 4 keer in de week. Dat doe ik sowieso, mijn paard is daar echt van opgeknapt!
Zie ook voor Cavalesse:
http://www.fidavet.com/nl/products/paarden
ellepel schreef:ik vind het soms te ver gaan hoeveel geld mensen vragen voor weer een zogenaamd wondermiddel tegen zomereczeem
simongek schreef:ik voer mijn paard vanaf mrt/apr. de NAF D-itch en de puur culico.
Naast het dragen van de Rambo deken waar door zijn manen evengoed nog afschuren is het dan controleerbaar. Geen tot bloedens toe
opgengeschuurde manenkame en staartwortel.
Nu vroeg ik me af of ik hem nu nog wat kan geven. (heeft drainage compositum gehad deze winter) Hij heeft namelijk nog steeds wat plooien
in de manenkam.
Iemand nog een idee of is dat onzin?
Jotoma schreef:simongek schreef:ik voer mijn paard vanaf mrt/apr. de NAF D-itch en de puur culico.
Naast het dragen van de Rambo deken waar door zijn manen evengoed nog afschuren is het dan controleerbaar. Geen tot bloedens toe
opgengeschuurde manenkame en staartwortel.
Nu vroeg ik me af of ik hem nu nog wat kan geven. (heeft drainage compositum gehad deze winter) Hij heeft namelijk nog steeds wat plooien
in de manenkam.
Iemand nog een idee of is dat onzin?
Heb je ook echt het idee dat de drainage werkt, D-itch en culico werken? Mijn DA vond dat namelijk onzin.. Hij adviseerde mij biotine en omega 369 zodat zijn huid goed hersteld (ook bijtwondjes hadden weken nodig om te herstellen), de werking van de biotine zou wel even duren, maar ik merk nu al effect.. dat zal de omega zijn. Ik zat dus zelf te twijfelen om drainage optijd te geven, maar mijn DA geloofde daar dus niet in. Gezien het naar mijn idee wel heftig kan inwerken, wou ik het ook alleen op advies van DA doen.
Linndatbenik schreef:Er is toch ook een soort speciale shampoo tegen het exceem? Zou iemand mij even een link kunnen pb'en?