[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

intel_1x

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 16:44

Biergist! Daar zit veel vitamine B3 in en zeewier voor alle belangrijke vit en mineralen. Beiden zijn erg natuurlijk en zonder suiker toevoegingen.

Ik vind de korreltjes van Pavo ook erg handig voeren.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 17:36

yvonnedv schreef:
het vriest toch

Met twee dagen vorst ben ik er ben ik bang nog niet.
Als het dan weer warmer wordt schuurt ze weer vrolijk door.
Dus hoop op een week of 3 goed koud weer.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 20:56

intel_1x schreef:
Ellepel dat klopt niet helemaal wat je zegt, Cavalesse zit nicotinamide (Amide van B3) in geconcentreerde vorm.
Deze bedachte samensteling zit niet in vit. preparaten.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nicotinamide
Ik denk dat je Cavalesse wel dagelijks moet geven, anders lijkt het mij weinig zinvol. Dan kun je idd wel beter een vitaminekoek of korrels bijvoeren 3 a 4 keer in de week. Dat doe ik sowieso, mijn paard is daar echt van opgeknapt!

Zie ook voor Cavalesse:
http://www.fidavet.com/nl/products/paarden

ik heb het verder helemaal niet uitgezocht,vitamine B3 is voor mij gewoon vitamine B3 :D

maar ik vind 63 euro voor een supplement met dat er in wel erg veel geld :j
ik bedoelde wel om dan te kijken naar een supplement met hetzelfde er in wat vast veel goedkoper is.
zou je bijvoorbeelde de kompleet plus van NAF kopen dan ben je goedkoper uit.
daar zit ook vitamine B3 in...en dan zal de hoeveelheid vast niet hetzelfde zijn,maar het zit wel in een goede dosis er in denk ik.
deze
http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... us/100110/

ik vind het soms te ver gaan hoeveel geld mensen vragen voor weer een zogenaamd wondermiddel tegen zomereczeem :+

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 00:27

ellepel schreef:
ik vind het soms te ver gaan hoeveel geld mensen vragen voor weer een zogenaamd wondermiddel tegen zomereczeem :+

Eens, daarom vroeg ik al wat andere mensen gaven behalve cavalesse :')

Mijn ventje heeft inmiddels even geen jeuk meer :) of het nu komt doordat het even heeft gevroren, of omdat hij steenkoude sweet itch gel op z'n staart heeft gekregen, het kwaad schijnt even geweerd te zijn := *duimt*

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 08:58

ik geef de mijne Healthy Herbs, en als supplement ben ik erg tevreden over de Gemüse Kräuter und Mineralien van St Hippolyt. die laatste is een korrel die aanvulling bevat voor vitamine- mineralen- en spoorelementenhuishouding. er is gebruik gemaakt van allemaal organische bindingen, in tegenstelling tot het supplement van PAVO waarin gebruik wordt gemaakt van goedkope, minder goed opneembare syntetische bindingen.
de verhoudingen in GKM zijn veilig, dat wil zeggen dat bij langdurig eenzijdig gebruik niet zomaar een overschot of tekort zal ontstaan, iets waarvoor je nog weleens risico loopt bij niet-volledige supplementen.

hoe het ook zij, voor de vitamientjes, mineralen en spoorelementen geef ik dus GKM, bevalt goed, past in de natuur van het paard en het mooie is, dat een groot paard aan een handvol ervan per dag (100 gram) genoeg heeft. ook lekker makkelijk dus. de mijne vinden het ook allemaal erg smakelijk.

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:22

Cavalesse is omgerekend helemaal niet zo duur. Met de NAF doe je een maand mee en met Cavalesse zeker 3 maanden (kan nu even niet de site bezoeken, ligt eruit). Bij volledig pakket zit ook nog een gel, maar die hoef je er niet bij te kopen :)

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 12:26

Weet iemand of de creme van derfen net zo goed werkt als gewoon derfen?
ik wil namelijk over gaan op de creme.

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 14:14

ik hoop dit jaar echt er goed door heen te komen met mijn paarden.
ik ga van de week bij de paarden drogist weer bestellen,
dekens uitwassen en hopen dat we dit jaar echt een beter jaar krijgen.

taggart

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 18:24

ongelooflijk dat er toch al paarden zijn die jeuk hebben nu, maar goed het was ook eigenlijk veel te warm voor de tijd van het jaar

Kelsey heeft ook zomerexzeem, maar gelukkig tot nu toe heeft ze nog geen jeuk gekregen
Ik heb wel al een nieuwe exzeemdeken besteld!
Dus zo snel het echt warmer wordt gaat die op

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:26

Hallo allemaal...

Ik weet het even helemaal niet meer...
Volgens mijn oude veearts heeft mijn pony sinds afgelopen zomer dus zomerexceem. ( Hij moet nu nog 2 worden.) Behandelt, en behandelt. Maar werkelijk niks hielp. De wonden werden naarmate we later in het jaar kwamen alleen maar groter en groter. Heel veel paardeneigenaren die ik ken geloofden niet dat hij nu al op z'n jonge leeftijd zomerexceem kon hebben.(toen was hij dus net 1.)

Nu is er 1 langs geweest en heeft hem bekeken.( Tevens de oude assistent, van mijn oude veearts. Ze is weg gegaan omdat de veearts niet eerlijk bezig was.)
En ze vond luizen in zijn manen.

Een tijd behandelt voor de luis. En het leek iets beter te gaan! De meeste wonden daarvan zijn nu helemaal dicht gegroeid!
Nu alleen het probleem.

De wonden onder zijn buik zijn nog steeds niet dicht.
Heel veel schilfers in zijn manen, zijn vacht, zijn staart.
Manen groeien niet meer aan en blijven afgeschuurt.
En de jeuk lijkt elke maand steeds maar weer erger en erger worden. Ondanks dat het zo verschikkelijk koud is nu.
En nu heeft hij ook en kale plek op zijn wang erbij!

Enig idee of dit dan toch wat anders is als zomerexceem of luis?
En wat zou ik hem eventueel kunnen geven om zijn jeuk te verlichten? ik hoorde dat knoflookgranulaat straks tegen stekende beestjes wel goed was!

Ik weet dat ik eigenlijk de veearts zou moeten bellen, maar wou eerst een klein beetje informatie vooraf proberen te vinden.

Alvast super bedankt voor jullie hulp!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:02

Krijgt pony genoeg mineralen binnen?

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 22:23

hij krijgt standaardbrok, hooi en heeft een liksteen! En uiteraard gras. Dus weet niet wat er aan mineralen inzit?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 22:44

en de luizen zijn wel echt weg? Meerdere malen gewassen?

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 22:52

ik voer mijn paard vanaf mrt/apr. de NAF D-itch en de puur culico.

Naast het dragen van de Rambo deken waar door zijn manen evengoed nog afschuren is het dan controleerbaar. Geen tot bloedens toe
opgengeschuurde manenkame en staartwortel.

Nu vroeg ik me af of ik hem nu nog wat kan geven. (heeft drainage compositum gehad deze winter) Hij heeft namelijk nog steeds wat plooien
in de manenkam.

Iemand nog een idee of is dat onzin?

lovelygirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 00:08

yvonnedv schreef:
en de luizen zijn wel echt weg? Meerdere malen gewassen?

hij is inderdaad meerdere malen gewassen. Zoals voorgescheven was...

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 09:11

simongek schreef:

Naast het dragen van de Rambo deken waar door zijn manen evengoed nog afschuren is het dan controleerbaar. Geen tot bloedens toe

Nu vroeg ik me af of ik hem nu nog wat kan geven. (heeft drainage compositum gehad deze winter) Hij heeft namelijk nog steeds wat plooien
in de manenkam.

Heb je ook echt het idee dat de drainage werkt, D-itch en culico werken? Mijn DA vond dat namelijk onzin.. Hij adviseerde mij biotine en omega 369 zodat zijn huid goed hersteld (ook bijtwondjes hadden weken nodig om te herstellen), de werking van de biotine zou wel even duren, maar ik merk nu al effect.. dat zal de omega zijn. Ik zat dus zelf te twijfelen om drainage optijd te geven, maar mijn DA geloofde daar dus niet in. Gezien het naar mijn idee wel heftig kan inwerken, wou ik het ook alleen op advies van DA doen.

sofietje0802

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 18:19

Hoi, welke soort eczeem-brok voeren jullie (laag eiwit en suiker gehalte) en hoe doet je paard het erop?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 08:42

Ik was over op HH, dat beviel totaal niet. Daarna Subli Zonder waar hij het erg goed op doet, maar waar nog een relatief hoog percentage aan eiwit en suiker in zit. Ik ga nu over op Subli dieetmix, dit is zonder granen en 10% suikers/eiwit.

edit: Subli dieetmix: informatie en (toekomstige) ervaringen

sofietje0802

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 12:24

Dankje Jotoma!! Is dit volgens jou één van de beste onder de eczeem-voeren??

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 12:30

Ik heb Cavalor Sensitive, voor paarden met huidproblemen, zo staat er op de zak. Ik heb alleen weinig referentiemateriaal en ervaring om te zeggen of het ook helpt. Naja, het zal meer helpen dan sportbrok :P

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 12:34

Jotoma schreef:
simongek schreef:

in de manenkam.

Heb je ook echt het idee dat de drainage werkt, D-itch en culico werken? Mijn DA vond dat namelijk onzin.. Hij adviseerde mij biotine en omega 369 zodat zijn huid goed hersteld (ook bijtwondjes hadden weken nodig om te herstellen), de werking van de biotine zou wel even duren, maar ik merk nu al effect.. dat zal de omega zijn. Ik zat dus zelf te twijfelen om drainage optijd te geven, maar mijn DA geloofde daar dus niet in. Gezien het naar mijn idee wel heftig kan inwerken, wou ik het ook alleen op advies van DA doen.

Ik heb jarenlang naar iets gezocht wat helpt. Hij had nooit geen manen en staart meer over. kon nooit naar buiten etc.

met deze 2 supplementen heeft hij eindelijk geen open manenkam en staartwortel. Bij mijn paard helpt het dus wel zeker.

Linndatbenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 12:28

Er is toch ook een soort speciale shampoo tegen het exceem? Zou iemand mij even een link kunnen pb'en?

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 13:38

:wave:

Linndatbenik schreef:
Er is toch ook een soort speciale shampoo tegen het exceem? Zou iemand mij even een link kunnen pb'en?

Er zijn veel verschillende shampoo's op de markt: kijk maar even KLIK
Ik heb geen ervaring met de shampoo's, het moet bij mijn paard ook wel heel erg worden wil ik haar gaan wassen. Ze staat nl 24/7 buiten zonder deken, dus wassen lijkt me bij mijn paard niet geschikt.

Vanochtend de RSIH 165 gepast bij mijn paardje. Hij past eigenlijk prima, al is de hals ietsje te lang en hij zit bij de boeg ietsje te strak.
Maar mijn import ijslandertje heeft een wintervacht van hier tot... ijsland ongeveer :+ Dus ik denk dat hij in de zomer wel goed gaat zitten.
Ik kon de 175 er niet meer op leggen, want het begon te regenen. Maar ik denk dat die veel en veel te groot zit. Nu twijfel ik toch wel een beetje, want ze krijgt hem natuurlijk wel dag en nacht op. Maar te groot dan heeft de deken helemaal geen zin toch?

En nog een vraagje: Onder de staartflap zit een zwart bandje, ik neem aan dat daar de staart doorheen moet? En die groene die daaronder zit, moet de staart daar ook doorheen? Of moet die groene band juist over de flap?
Zoals je leest heb ik dus echt de ballen verstand van eczeemdekens :')
Ik vind hem wel erg lekker aan voelen. Licht, soepel en sterk. Ik heb ook de regen liner erbij :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 13:46

wil je eens een foto maken van de deken op je pony?
ben wel benieuwd :j
ik heb geen idee hoe die bandjes moeten ,kun je niet via internet een voorbeeld foto vinden?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 13:47

Die zwarte is idd voor de staarflap, die gebruik ik overigens nooit..