[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Quro

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 15:04

Misschien heel dom wat ik zeg, maar is het niet zo dat paardjes met SME voor een bepaalde knut allergisch is? Toch niet elk mugje of vliegje is die betreffende knut? Of zijn ze allergisch voor alles wat prikt?

Qua voer heb ik zoveel gelezen; ik denk dat het bij de een wel iets verlichting kan brengen, bij de ander weer niets doet. Net als bij mensen en allergieën.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 16:46

Quro schreef:
Misschien heel dom wat ik zeg, maar is het niet zo dat paardjes met SME voor een bepaalde knut allergisch is? Toch niet elk mugje of vliegje is die betreffende knut? Of zijn ze allergisch voor alles wat prikt?

Volgens mij kunnen paarden voor net zoveel dingen allergisch zijn als mensen, maar bij zomereczeem gaat het inderdaad specifiek om het speeksel van de knutjes.

Betekend natuurlijk niet dat een gewone muggenbult bij zomereczemers niet zal jeuken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 21:35

Betreft fibra en andere voeders die aangeven dat ze verlichting geven, helaas geeft dat bij sam geen verlichting. Ook de veearts geeft aan dat voer geen oplossing is. Nu ben ik wel van mening dat dat wel wat kort door de bocht is, maar goed. T lijkt er op dat t mengsel van tee trea olie en azijn wat helpt en heb nu van de paardendrogist ook wat homeopatische druppels. Ik kijk t even een week aan en anders gaat de deken er op.

Pff wat een gepuzzle

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 22:31

eevita schreef:
Betreft fibra en andere voeders die aangeven dat ze verlichting geven, helaas geeft dat bij sam geen verlichting. Ook de veearts geeft aan dat voer geen oplossing is. Nu ben ik wel van mening dat dat wel wat kort door de bocht is, maar goed. T lijkt er op dat t mengsel van tee trea olie en azijn wat helpt en heb nu van de paardendrogist ook wat homeopatische druppels. Ik kijk t even een week aan en anders gaat de deken er op.

Pff wat een gepuzzle

Waarom niet de deken op? De voeders beweren toch niet dat dekens niet meer nodig zijn?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-18 22:49

Jets schreef:
Jammer dat niemand een mening heeft over het product dat ik aankaarte, heb er zelf geen verstand van :=

Heb momenteel de Rambo deken weer op, maar die heeft vorig jaar de onderkant van haar manen een stuk korter/dunner afgeschuurd en dat vind ik toch wel zonde, moet nu steeds vlechten en dat blijft allemaal ook niet zitten. Zit nu te kijken naar de Bucas zebra deken, iemand daar ervaring mee? Kan je daar net als bij de Rambo zo'n regenliner onder doen? Want dat vind ik wel ideaal..

Ik voer al een jaar Fibra, er is ook een topic over.
Hier werkt het super :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 13:41

ik probeer een deken zo lang mogelijk uit te stellen. hij staat zwaar in zijn wintervacht ( ja ik poets braaf elke dag nu) en omdat hij niet op stal gaat/staat, zal zijn deken 24uur per dag op moeten. schuurplekken van de deken tot gevolg, en hij vindt t gewoon niet fijn.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 13:54

eevita schreef:
ik probeer een deken zo lang mogelijk uit te stellen. hij staat zwaar in zijn wintervacht ( ja ik poets braaf elke dag nu) en omdat hij niet op stal gaat/staat, zal zijn deken 24uur per dag op moeten. schuurplekken van de deken tot gevolg, en hij vindt t gewoon niet fijn.

Gelukkig hier geen schuurplekken van de deken en nagenoeg een volledige zomervacht! :)
Wat voor deken heb je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-18 15:42

ik heb de groenminte rambo, ik vindt m ook wel wat stug om eerlijk te zijn

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 22:26

En je merkt geen verschil in gedragsverandering Henny? Ik probeer eerst maar eens de Fibra, ben benieuwd :)

Eevita, volgens mij is het idee van voer ook niet het bieden van verlichting, maar het ondersteunen bij het afvoeren van afvalstoffen. Als je paard dan nog jeuk heeft kun je smeren om het te verlichten.

Minikatje, ik bedoelde niet het product Fibra, maar dat kruidenmengsel in de link die ik een paar keer geplaatst heb :)

Winnie kreeg van de Rambo ook schuurplekken, maar ze had toen een maat te groot. Heb nu een maatje kleiner dus ben benieuwd hoe dat zit :) Vind het erg fijn dat er een regenliner onder kan.

Voor de mensen die de deken ook al op hebben. Wat doen jullie vanaf morgen als het weer gaat vriezen? Ik vind het een beetje sneu als ze haar haren niet rechtop kan zetten tegen de kou, maar wil ook niet dat ze jeuk krijgt. Zou mooi zijn als die knutten nu gewoon weer dood vriezen :')

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-18 23:20

Ik heb de deken erafgehaald daarstraks. Het regent hier al de hele dag. Vannacht is het droog maar om 4u in de ochtend gaat her weer regenen. Het gaat nog heel de dag regenen en dan in de nacht vriezen. Dan zullen er wel geen knutjes meer zijn denk ik, of hoop ik haha

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 08:55

Als het gaat regenen, vriezen of sneeuwen gaat de deken af. Ook 's nachts, als we kunnen regelen dat iemand wat later op de avond de deken af kan doen en 's ochtends om half 7 weer op, staat hij 's nachts lekker bloot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 19:20

Sintara schreef:
Als het gaat regenen, vriezen of sneeuwen gaat de deken af. Ook 's nachts, als we kunnen regelen dat iemand wat later op de avond de deken af kan doen en 's ochtends om half 7 weer op, staat hij 's nachts lekker bloot.

Staat hij ook 24/7 buiten?

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 19:20

Heeft iemand bioplus van vvdb al eens geprobeerd? Kwam het gisteren op Facebook tegen maar nog nooit van gehoord is alleen bij dierenartsen te krijgen

vigo_is_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 19:27

Hiii ik kom even joinen hier! Mijn paardje heeft altijd jeuk in de Zomer :( ben van plan om wat supplementen te kopen tegen de jeuk voor door zn eten en ik heb een eczeemdeken gekocht! Hopelijk kan ik het een beetje tegengaan zo ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 20:29

betreft het voer, misschien heb ik mij vorig jaar iets te veel laten lijden door alle enthousiaste reacties op t internet. als je die allemaal moet geloven staat er geen enkel paard meer met deken.

Mijn "probleem"met de deken is, dat de pony t niet leuk vindt, schuurplekken krijgt en omdat de paarden bij mij 24-7 buiten lopen, (wel inloopstal) kan ik m niet op stal zetten tijdens de zons onder en opgang.
deken moet dus altijd opblijven ( of niet, correct me when i'm wrong ) ?

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 21:01

Het voer draagt bij, maar of het het probleem helemaal oplost hangt van het paard af natuurlijk.

Die van mij staat ook alleen maar buiten en heeft inderdaad ook dag en nacht de deken op :) Zij vindt de deken ook niet leuk, maarja jeuk is al helemaal niet leuk. Schuurplekken zijn niet fijn, welk dekens heb je al geprobeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 21:03

ik heb de bucas. ik vindt m vrij stug. aangezien het probleem pas vorige zomer opdook (tweede zomer dat hij mij is) heb ik nog niet veel andere geprobeerd.
heb je tips?

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 21:16

Eerder zei je dat je de groen minte Rambo had, vergis je je niet? :) Is hij niet te groot? Mijn fjord kreeg schuurplekken op haar borst van een te grote Rambo. Ik vind het zelf een hele fijn deken, ze heeft nu een maat kleiner. De pyjama achtige stoffen dekens ben ik niet zo fan van, maar hebben hier nog nooit voor schuurplekken gezorgd :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 21:23

Appie word ook boos bij een niet goed passende deken.
zou dus gaan kijken naar een deken die wel past? .
Zag trouwens reclame voorbij komen dat de rsih ponymaat in de aanbieding is bij de paardendrogist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 22:01

Jets schreef:
Eerder zei je dat je de groen minte Rambo had, vergis je je niet? :) Is hij niet te groot? Mijn fjord kreeg schuurplekken op haar borst van een te grote Rambo. Ik vind het zelf een hele fijn deken, ze heeft nu een maat kleiner. De pyjama achtige stoffen dekens ben ik niet zo fan van, maar hebben hier nog nooit voor schuurplekken gezorgd :)

Tss ik weet niet eens wat voor deken ik heb hij ligt in de bijkeuken dus als ik zo een wijntje ga halen kijk ik even. Ik weet dat hij nu in de aanbieding is bij de paardendrogist

Ja die dus ;)

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 22:30

Haha! Die is inderdaad wel stug, maar vind hem erg fijn. Zou dus even nagaan of de maat wel goed zit en anders voor een ander gaan :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 22:39

Maak anders even een duidelijke foto van de pony met deken op van de zijkant en voorkant?
Dan kunnen we hier mee kijken of het inderdaad goed past :j

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-18 22:48

eevita schreef:
Sintara schreef:

Staat hij ook 24/7 buiten?

ja, met schuilstal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 08:14

ellepel schreef:
Maak anders even een duidelijke foto van de pony met deken op van de zijkant en voorkant?
Dan kunnen we hier mee kijken of het inderdaad goed past :j

Goed idee ik doe dat dit weekend even

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-18 11:55

Jets schreef:
En je merkt geen verschil in gedragsverandering Henny? Ik probeer eerst maar eens de Fibra, ben benieuwd :)

Nee, absoluut geen verschil in gedrag. Misschien dat ik gezegend ben met brave paarden die qua gedrag sowieso niet moeilijk doen ;)

Ik kan me herinneren dat vorig jaar 's iemand in dit topic schreef dat ze dagelijks wiet olie aan haar zomer eczemer gaf. 2x 2 druppels per dag meen ik. Bij dat paardje nam de jeuk een stuk af.

In de hennepzaad die ik voer zit geen hoge THC waarde. Volgens mij is dit hetzelfde spul als wat sommige boeren ook wel aan hun koeien geven voor extra pensprikkeling en daardoor meer melkgifte.

Een buurboer verbouwd zelfs een paar hectare hennep per jaar voor zijn eigen koeien. De hele plant wordt dan incl. zaad gehakseld gevoerd. Er zit wel heel iets THC in maar dat is te verwaarlozen vergeleken bij de speciale cannabisplanten die geteeld worden voor de wiet en cannabis olie waar je high van kunt worden.