[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 19:46

Nou bij mijn paarden lukt het iig niet zo, ik weet dat er suikers in de appelsap zitten, trouwens wél natuurlijke, maar in verhouding is het heel weinig wat ze dan binnenkrijgen, ze krijgen de zomer ook gras, dat zit ook vol met suikers, de mijne mogen dat ook gewoon hebben natuurlijk, anders kan dat niet.
Ze lopen verder ook altijd los, dus ze moeten hun eten gelijk opeten, ze kunnen niet een kwartier later opeens bedenken dat ze nog even hun voerbak kunnen gaan schoonlikken, dan vinden ze een geit in de pot. :Y)

zij

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 19:51

hahahahaha geit in de pot... sorry die vind ik leuk ;)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 19:59

haha,bij ons moeten ze dus echt uitkijken dat ze geen hond in de pot vinden :P

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 20:13

dat is hier ook eerder het geval ;)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 20:14

ze vragen wel eens aan mijn stalhoudster hoe het komt dat hun hond altijd zo mooi glimt.

paardenbrokken voeren zegt ze dan _O-

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 20:39

Hebben hier paarden/pony's al een eczeemdeken op?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 20:40

nee,bij ons nog niet.
maar ik heb zo het idee dat dat niet lang meer duurt.
appie is echt flink aan het verharen dus de temperatuur gaat goed omhoog

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 20:55

ellepel schreef:
dan krijgt hij straks in plaats van krachtvoer dus lucerne en dan een aantal keer per week toch zijn vitaminepoeder erbij.
die moet ie wel hebben al zeiden ze van hartog via de mail dat dat niet nodig was en dat alles wel in lucerne zit.
maar ja ,heb geen zin in weer een zieke pony dus krijgt hij die wel

Wat een bullsh*t...
Luzerne bevat dingen nooit in de juiste verhouding, kijk enkel naar calcium/fosfor..

(Jij weet dat al lang maar kan me daar zo aan irriteren, zoveel mensen die zulk advies zo aannemen..)

SuperRoos schreef:
Nathalie84 schreef:
Dodson heeft volgens mij ook een melasse vrije lucerne mix, agrobs wellicht ook?

Agrobs heeft de aspero, super mooi en super schoon, geen stenen en vaan zeer goede kalk rijke bodems in duitsland, ik heb nog nooit zulk mooi voer gezien...

SuperRoos schreef:
Flosje446 schreef:
Ik heb geluk dat mijn keuze niet beperkt is. Volgens mij kan ik hier in de omgeving bijna elk merk paardenvoer krijgen.

Hoezo vind je de aspero te fijn? Goed voer heeft geen vorm in mijn ogen? En zo lijken de paarden er ook over te denken..

SuperRoos schreef:
MirandaFuego schreef:
Idd, ik dacht daar ook aan toen ik het las, lucerne laat zich niet zo makkelijk mengen, helemaal niet als je een paard hebt die een poedertjes zeef heeft.
Maar dan kun je het beste alleen voor de pitamientjes ed. iets klefs gebruiken.
Ik zit er zelf aan te deken om een drankje appelsap te mengen want de mijne worden wel heel handig, ze lusten geen supplementen :n
Vroeger haalde ik trouwens altijd de Hartog lucerne bij de fabriek op, lekker vers en geen extra tussenkosten, misschien een tip voor mensen die in de buurt wonen?

Ik meng altijd door de luzerne heen met wat water, gaat helemaal prima en absorbeert alles nog op..

SuperRoos schreef:
Diaz gaat hier nog steeds lekker, is alweer een dikke week aan de drainage en vertoont eigenlijk nog helemaal niet.. Zou betekenen dat ze aardig schoon is.. Ben benieuwd hoe ze het verder gaat doen!
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 19-02-10 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Alle onderstaande berichten in 1 bericht samengevoegd.

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 21:18

@ SuperRoos: ik heb dat ook in m'n handen gehad (Aspero), een stalgenoot voerde het lange tijd, vind het ook prachtig spul :j
Overigens leuk dat je nog steeds Kaspars kruinen op je site hebt staan hihi, misschien dat ik binnenkort nog eens een analyse wil laten doen.

mirkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 21:21

@superroos: wat voor verandering had je dan verwacht te zien?

(Mijnes krijgt 't nou ook, maar zie ook niet veel verschil. Vind 'm ietsje smaller bij zijn flanken, maar kan ook komen omdat 't hier nu flink geregend heeft en zijn vacht wat anders staat. Bij zijn ribben is hij gewoon even 'dik').

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 23:15

SuperRoos schreef:
Flosje446 schreef:
Ik heb geluk dat mijn keuze niet beperkt is. Volgens mij kan ik hier in de omgeving bijna elk merk paardenvoer krijgen.

Hoezo vind je de aspero te fijn? Goed voer heeft geen vorm in mijn ogen? En zo lijken de paarden er ook over te denken..

Ik heb een proefverpakking dus het kan zijn dat ik net een restje heb gekregen, maar het is heel fijn gehakseld en heel erg poederig, waardoor het ook stoffig is. Ik was wel een beetje teleurgesteld toen ik het zag. Misschien toch maar een grote zak bestellen dan. Qua samenstelling is het wel heel erg goed.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 07:14

SuperRoos schreef:
ellepel schreef:
dan krijgt hij straks in plaats van krachtvoer dus lucerne en dan een aantal keer per week toch zijn vitaminepoeder erbij.
die moet ie wel hebben al zeiden ze van hartog via de mail dat dat niet nodig was en dat alles wel in lucerne zit.
maar ja ,heb geen zin in weer een zieke pony dus krijgt hij die wel

Wat een bullsh*t...
Luzerne bevat dingen nooit in de juiste verhouding, kijk enkel naar calcium/fosfor..

(Jij weet dat al lang maar kan me daar zo aan irriteren, zoveel mensen die zulk advies zo aannemen..)

hmm,ze zeggen dat omdat hun lucernemix niet alleen lucerne is.
zit meer in dus vandaar dat de calcium/fosfor ook niet belangrijk is.

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 10:16

Ik denk inderdaad ook dat de dekens binnen een paar weken weer opmoeten. Mijn bolletje is enorm aan het verharen, zijn staart is nu echt prachtig vol, zijn manen heb ik op aanraden van jullie kortgeknipt zodat ze nu voller lijken en mooi 1 lengte zijn. Wou dat graag zo houden....
Wanneer doen jullie ze op?

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 10:18

zodra het weer rond de 10 graden zit. liever te vroeg dan te laat. ik hoop vandaag en anders morgen mijn nieuwe dekens binnen te krijgen. dan kan ik passen welke het beste ligt, en vervolgens aan het knutselen om ze zo te krijgen zoals ik ze wil ;)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 10:47

Wij hopen ook dat de nieuw bestelde deken snel binnenkomt, ik verwacht iig volgende week, dan gaat hij ook gelijk op, voordat ze jeuk krijgt.
Bij ons achter hebben we altijd heel snel vliegjes, omdat het zonnig en beschut is dus dat moeten we voor zijn!

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 10:49

Volgende week dus al? Zoiets zat ik ook al te denken. Bij mij het het ook zonnig, redelijk beschut en we hebben veel water in de buurt...

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 11:19

Ik zet mijn paard nooit meer met een hengstenvlecht bij de rest van de paarden O:)
Mijn paard heeft droes en ik heb de manen naar achteren gevlochten om te zorgen dat ze niet in de bult hingen wanneer die open ging. Een ander paard vond dat blijkbaar perfect om zijn tanden in te zetten. De vlecht zag er helemaal gek uit toen de staigiares ze uit de wei haalde. Stagiare heeft toen heel lief voorzichtig de vlecht eruit gehaald en er kwam echt een grote bol haar uit ;(
Ik heb ze nu toch maar weer in losse vlechten gedaan.

Zo zit het nu:
Afbeelding

Gelukkig zie je niet waar de pluk eruit gekomen is, de manen voelen wel wat dunner als je ze vlecht maar echt zichtbaar is het niet.
Ik doe trouwens mijn deken op zodra Vies weer beter is. Ik wil hem niet pesten met een deken over zijn hoofd trekken wanneer onder zijn kaak dat abses zit. Ik gebruik trouwens gewoon nog een jaar (hopelijk) mijn gehavende deken van vorig jaar. :Y)

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 11:57

Heet jouw paard Vies?? Echt??

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 12:04

Annetje schreef:
Ik zet mijn paard nooit meer met een hengstenvlecht bij de rest van de paarden O:)
Mijn paard heeft droes en ik heb de manen naar achteren gevlochten om te zorgen dat ze niet in de bult hingen wanneer die open ging.

Zet jij een paard met droes bij anderen in de wei dan?

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 12:42

Dat vroeg ik me ook al af of je een paard met droes wel bij andere kan zetten, of de andere paarden moeten ook droes hebben.

Ik heb de Agrobs Pre Alpin Aspero besteld en Marstall Force voor Senna. Ik ben benieuwd hoe ze het hier op gaat doen. De DA komt maandag langs om Senna te enten, weet iemand hoe lang ik dan moet wachten met het geven van Drainage compositum?

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 13:36

Die van mij is afgelopen maandag geent.
Eind van de maand gaat er drainage in.

Volgens mij moest je sowieso een week wachten.
Correct me if i'm wrong.

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 13:47

Ik heb hier steeds meegelezen, maar niet veel gepost.
Maar het seizoen zit er weer aan te komen.
Heb net een nieuwe deken besteld. De oude kan nog wel als reserve. Is wel fijn zo dat ik de andere dan bijvoorbeeld kan wassen.
Verder krijg ik een stuk stof opgestuurd (bedankt Aline!) en kan ik aan het knutselen.
Ik wil iets maken voor aan de nek, zodat zijn voorpluk ook beschermt word.

Verder las ik over die test bij natuurlijk in balans. Daar ga ik me ook eens in verdiepen.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 13:48

nu ben ik natuurlijk wel benieuwd wat jij gaat maken guushinnik :)

GuusHinnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 13:54

haha daar ben ik zelf ook benieuwd naar
Heb wel een voorbeeld van 1 van jullie hier gezien.

Mijn idee is om de nek een stukje te verlengen, twee gaten voor de oren en dan zo dat er nog een stukje over het voorhoofd valt.
Guus heeft vorig jaar namelijk alleen zijn voorhoofd geschuurd, waardoor zijn complete voorpluk eraf was. Zo zonde.

Maar mochten jullie nog ideeen hebben, dan hoor ik het graag!

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-10 13:55

owja zoiets had iemand hier al gemaakt ja.
Is zo gemaakt denk ik.
Ben benieuwd als het af is.