Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Sterkte met beslissen. (en je kunt natuurlijk altijd zoals eerder vermeld nog een keertje bloed laten prikken om echt de proef op de som te nemen hoe zijn ACTH op het moment is..) Fijn dat het een goede DA is !! 

fargo schreef:Ja maar op basis van de eerdere uitslagen heb je de dosis verlaagd en volgens mij daarna toch niet opnieuw gemeten?? DAT lijkt mij nou juist wel een hele interessante meting hoe hij nu is nu hij enige tijd op een lagere dosis staat en of zijn ACTH dan nog steeds op zelfde peil is of niet (en dan ook nog denkend aan de invloed van de seasonal rise - die kan misschien net door de 0,5 mg extra heenbreken - just a thought).
(Ik weet wel dat het bij Willy altijd rond deze periode van het jaar was als we wijzigingen door moesten voeren zo een beetje richting de nazomer..)
Zo'n lijst lijkt mij ook heel boeiend!

Mona81 schreef:Ik heb een vraag hierover. Mijn shetlander van 34 heeft alle uiterlijke kenmerken van Cushing. Ze heeft vetbulten boven haar ogen en op haar buik, verhaart erg slecht (ik scheer haar sowieso), heeft last van overmatig zweten gehad (voordat ik haar schoor), is snel hoefbevangen van gras.
Ik vraag me af of haar nog wel zal laten testen op Cushing. Zo lang ik haar op tijd scheer en het gras eten in de gaten hou, is ze een prima gezonde pony verder. Wanneer zou blijken dat ze Cushing had, zou ik haar toch niet op medicijnen zetten denk ik. Ze lijkt nu nergens verder last van te hebben en ik heb gelezen dat ze van de medicijnen ook ziek kunnen worden in het begin. Zolang ze nu blij en gelukkig is, zie ik het nut niet in van het testen op Cushing. Daarbij zijn de medicijnen levensverlengend en niet genezend. Hoe denken jullie hierover? Of zie ik het te simpel?
Mona81 schreef:Ik heb een vraag hierover. Mijn shetlander van 34 heeft alle uiterlijke kenmerken van Cushing. Ze heeft vetbulten boven haar ogen en op haar buik, verhaart erg slecht (ik scheer haar sowieso), heeft last van overmatig zweten gehad (voordat ik haar schoor), is snel hoefbevangen van gras.
Ik vraag me af of haar nog wel zal laten testen op Cushing. Zo lang ik haar op tijd scheer en het gras eten in de gaten hou, is ze een prima gezonde pony verder. Wanneer zou blijken dat ze Cushing had, zou ik haar toch niet op medicijnen zetten denk ik. Ze lijkt nu nergens verder last van te hebben en ik heb gelezen dat ze van de medicijnen ook ziek kunnen worden in het begin. Zolang ze nu blij en gelukkig is, zie ik het nut niet in van het testen op Cushing. Daarbij zijn de medicijnen levensverlengend en niet genezend. Hoe denken jullie hierover? Of zie ik het te simpel?
.. Wat denken jullie? fargo schreef:Je zou ook iets kunnen geven tegen de diaree, probiotica wil nog wel eens helpen, dat geef ik mijn koliekpaard. Je hebt van Puur een Probiotica die je zou kunnen geven. Ik geef zelf eentje van de groene os, die is uit de handel maar exact dezelfde is door de firma Pigge (de mensenlijn van groene os) nog wel op de markt. Die geef ik zelf aan mijn whizz.
aan de andere kant zou je ook gewoon een paar dagen een flesje yakult kunnen geven, daar ben ik ook mee begonnen toen ik nog niet wist wat whizz zou lusten. Gewoon door een klein beetje slobber, hij vond het heerlijk en knapte heel snel op en werd fitter. Ik heb zelfs tijdelijk een 'smorgens en 'savond gegeven om hem te boosten.

Mona81 schreef:Tja, misschien zou ze inderdaad fitter kunnen zijn. Maar ik las ook dingen zoals slokdarmverstoppingen als gevolg van de medicatie en vroeg me daarom af of ik haar dat nog wel aan moet doen op deze leeftijd. Heeft iemand een indicatie wat een cushing-bloedtest kost?