Dat is wel erg heftig zeg!
Ja ik zag jouw topic met dat filmpje dat hij zowat omvalt, hij ,lijkt wel hartstikke moe daar.
Wat hij daar doet zie ik ook bij de heel oude paarden bij ons op stal, daar in is het vaak een combinatie met pijnlijke gewrichten en oververmoeidheid doordat ze te weinig gaan liggen.
We hebben er een merrie van 27 bij die soms echt bijna gestrekt gaat voor ze ineens toch "wakker"word en dan is het weer goed
Dat bijten aan koker kan heel goed komen door teveel afvalstoffen, heeft je dier veel antibiotoca of dergelijk gehad?
Kijk in elk geval of je iets ondersteunend kan geven voor de maag, eventueel een middel tegen maagzweren, dat kan ook het slechte eten verklaren namelijk..
Uit het bloed kam ook niks wat kan wijzen op een leverstoornis?
Ik zou bij dit paard absoluut niet gaan experimenteren met ceterizine of andere middelen
Waarom niet? Hij heeft al die narcolepsie verschijnselenen , en ceterizin en de andere middelen maken wel suf.
Zou dat echt afraden...ik vind dat te gevaarlijk.
Sowieso ceterizine en dergelijke altijd in overleg doen met je veearts
Ik zou ook echt gaan voor een ct scan., en laat in elk geval de hals de benen en de rug op foto zetten om te kijken naar artrose.
Want iets als bijvoorbeeld kissing spines kan ook heftig schudden geven en heb ook al paarden voorbij zien komen die het deden door beenproblemen..
Zou dus toch eerst verder gaan kijken wat er mis kan zijn.
Wel nog een vraag van mijn kant, hoe ontworm je en en met welk iddel?