Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
bastiaan02 schreef:Vandaag mijn 19 jarige paard ook laten testen. Zat voor de derde keer dik in zijn haar. Hij is voor zijn doen erg timide. Altijd wel een druktemaker. Verder geen klachten gelukkig.Hopen dat het meevalt. Maar ik ben een beetje bang.
Duimen jullie voor ons?
Celebi schreef:Wat balen Skessa_ maar ergens wel goed dat je nu kunt behandelen natuurlijk.. Die eorth is ook niet niks. Moet er het een en ander uit? Wel lastig inderdaad die vals positieve uitslag die pijn kan geven.
Weet iemand hoe hoog de ACTH waarde kan uitslaan bij stress? Heb ik me eigenlijk nooit in verdiept. Mijn dierenarts zei ooit eens dat dat kleine verschillen gaf maar geen gigantische verschillen, maar of dat klopt.. Volgens mij mist er best nog wat informatie rondom PPID.
bastiaan02 ik ga voor je duimen! Al is het natuurlijk ook geen vreselijke diagnose als het wel zo is hè. Het is vervelend en er hangt een kostenplaatje aan, maar het is wel iets waarmee paarden nog prima mee leven en juist als je er vroeg bij bent kunnen ze best symptoomvrij door het leven gaan met wat medicatie. Maar het zou nog beter zijn als je paard niks mankeert natuurlijk dus extra duimen!
Icelandshet schreef:Een van de symptomen die bij mijn merrie snel opspeelt is moeite met thermoregulatie ... ofwel, moeilijke tijd van het jaar nu![]()
Hoe houden jullie ze comfortabel met de koudere nachten en warme dagen? Vrijdag hier 22 graden zie ik. Wel (deels) geschoren, niet geschoren? Ik vind het moeilijk.
Celebi schreef:Ja dat weet ik! Ben vooral benieuwd naar of er richtlijnen zijn voor hoe groot de stijging kan zijn bij stressoren. Bij wijze van spreken van 15 naar 25 of van 15 naar 200 of zelfs 1000 ofzo. Ben benieuwd of dat onderzocht is en of zoiets te pinpointen is zodat je vals positieve uitslagen zou kunnen filteren.
Celebi schreef:[ Afbeelding ]
Dit was het verschil met de zomer voor de medicatie en de zomer met medicatie. Echt een wereld van verschil qua verharing ja.
bastiaan02 schreef:Nou de uitslag gehad en we melden ons gelijk als ppid patiënt. Bas had een uitslag van 78. Hij is een 19 jarige kwpn ruin. Gelukkig heeft ie alleen een wat dikke vacht en een beetje timide in zijn gedrag. Verder geen klachten nog.
We moeten nu even kijken naar zijn voer. Hij staat nog gewoon in het werk en dat gaat gewoon goed. Geen hoog niveau ofzo. Gewoon L/M niveau.
Hebben jullie nog tips?