Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jotoma schreef:Gunstig Kinke, ik word al enthousiaster. Hoe valt de maat?
norton84 schreef:Even een vraag. Ik heb bij Vidoma derfen besteld in uitverkoop. Nu maakte ik de fles open en bij gebruik zaten er zwarte korrels in. Voor stal genoot had ik ze daar ook besteld. Die had het ook. Terwijl ik het bij de 500 ml fles niet had. Heb wel geschud van te voren. Herkend iemand dit kan het kwaad.
femke_harley schreef:norton84 schreef:Even een vraag. Ik heb bij Vidoma derfen besteld in uitverkoop. Nu maakte ik de fles open en bij gebruik zaten er zwarte korrels in. Voor stal genoot had ik ze daar ook besteld. Die had het ook. Terwijl ik het bij de 500 ml fles niet had. Heb wel geschud van te voren. Herkend iemand dit kan het kwaad.
Ik en min stalgenootje ook.. geen idee of het kwaad kan, maar tot nu toe niets van gemerkt nog in negatieve zin!
Mi_Amore schreef:Net huilend van de wei terug gekomen...
Paard heeft tussen zaterdagmiddag en deze namiddag 1/3de van de manenkwam weg
en de overige 2/3de is uitgedund.
Paard schuurt niet, heeft geen jeuk, geen wondjes, de kwaliteit van de manenkam ziet er goed uit,
paard staat op gewicht, deken past en drukt dus niet op de manenkam.
Ik snap er niks van :'( Dierenarts gebeld en gevraagd om asap bloed te komen nemen, ik weet het niet meer en mijn DA vind het ook een rare zaak.
Tot ik de uitslag heb laat ik mijn paard met rust, ze is enorm nukkig en haar humeur gaat met ups and downs, ik hoop dat er iets uitkomt a la vitaminetekort of dergelijke, gewoon dat ik WEET waarom dat haar manen zomaar uitvallen
Jotoma schreef:Sterkte mi amor
Reageren jullie paarden ook op Luzerne? Mijn paard is stofgevoelig en krijgt ivm slijm in de longen medicijnen. Ik moest hem van hooi op luzerne zetten, maar stalgenoot zei dat hier veel te veel eiwitten inzitten en hij dan nog dikker wordt en meer gaat schuren.
Hij schuurt idd erg veel, maar er is ook erg veel ongedierte. Paard staat 24/7 met rsih en smeer elke 2 dagen derfen, wat normalter met rsih niet nodig is.
Hij krijgt nu overigens geweekt hooi en alleen een handje luzerne na het geven van medictie.
femke_harley schreef:norton84 schreef:Even een vraag. Ik heb bij Vidoma derfen besteld in uitverkoop. Nu maakte ik de fles open en bij gebruik zaten er zwarte korrels in. Voor stal genoot had ik ze daar ook besteld. Die had het ook. Terwijl ik het bij de 500 ml fles niet had. Heb wel geschud van te voren. Herkend iemand dit kan het kwaad.
Ik en min stalgenootje ook.. geen idee of het kwaad kan, maar tot nu toe niets van gemerkt nog in negatieve zin!
Tinkermuts schreef:hai hai, hier helaas ook een excemer, staat onder rsih en gebruik indien nodig derfen, tot nu toe goed onder controle te houden.
krijg alleen punthoofd van kappen die steeds stuk gaan, wat is een goede en sterke kap die goed blijft zitten?
verder heb ik nog 3 gebruikte rsih dekens liggen, zijn niet gewassen en her en der een scheurtje maar als reservedekens nog erg goed te gebruiken, maten zijn 205 maar gebuikt op paard met 195 omdat ze kleiner vallen.
mocht iemand interesse hebben ze mogn weg voor 30 euro per stuk.