[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marvel

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 12:39

Gunstig Kinke, ik word al enthousiaster. Hoe valt de maat?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 12:50

jessie84 schreef:
wat mij fijn lijkt aan die deken is het los zittende halsstuk het zit niet klem om de hals.
Zou alleen de deken graag willen zien voordat ik iets uit Duitsland zou bestellen.

Waar woon je jessie? Je mag hem best komen bekijken.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 12:52

Jotoma schreef:
Gunstig Kinke, ik word al enthousiaster. Hoe valt de maat?

Ik had voor mijn merrie een Boett maat 7, de Fedimax heb ik in ruglengte 145 besteld, de Boett was qua lengte iets te lang, breedte was prima, en ik vind dat de Fedimax ook wel ruim valt, zie de foto's 1 of 2 pagina's terug. Misschien had een 135 ook gepast, geen idee. Die van mij hebben alleen in de zomer een deken op, dus ben absoluut geen deken expert :D

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 13:51

Kijken dat word hem niet woon aan de andere kant van het land ;)

HeroMy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 08:41

Ik meld me af van het topic. Pony heeft deze zomer nergens last van. Zo super. Andere plek (wei waar het flink doorwaait) en minder 'vet' gras.

amie1965

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 08:44

HeroMy schreef:
Ik meld me af van het topic. Pony heeft deze zomer nergens last van. Zo super. Andere plek (wei waar het flink doorwaait) en minder 'vet' gras.

wat heerlijk!!

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 12:12

Oh dat is super nieuws!

Onze pony heeft dit jaar veel meer last. Staat wel op andere stal incl ander weideschema maar nog is het erg opvallend. Ze is zo goed als kaal... Wel zonder open wonden, dat scheelt.

(staat onder deken, wordt gewassen en ingesmeerd en krijgt geen krachtvoer)

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 14:25

Even een vraag. Ik heb bij Vidoma derfen besteld in uitverkoop. Nu maakte ik de fles open en bij gebruik zaten er zwarte korrels in. Voor stal genoot had ik ze daar ook besteld. Die had het ook. Terwijl ik het bij de 500 ml fles niet had. Heb wel geschud van te voren. Herkend iemand dit kan het kwaad.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 18:02

Zou d'r even over mailen norton.

Ik heb nu tijdje derfen in gebruik. Heb echt idee dat het helpt

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 16:13

norton84 schreef:
Even een vraag. Ik heb bij Vidoma derfen besteld in uitverkoop. Nu maakte ik de fles open en bij gebruik zaten er zwarte korrels in. Voor stal genoot had ik ze daar ook besteld. Die had het ook. Terwijl ik het bij de 500 ml fles niet had. Heb wel geschud van te voren. Herkend iemand dit kan het kwaad.

Ik en min stalgenootje ook.. geen idee of het kwaad kan, maar tot nu toe niets van gemerkt nog in negatieve zin!

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 17:15

femke_harley schreef:
norton84 schreef:

Ik en min stalgenootje ook.. geen idee of het kwaad kan, maar tot nu toe niets van gemerkt nog in negatieve zin!

In zib van jullie hebben het ook maar geen negatief resultaat.

Of in zin ook daar besteld maar geen last van

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 19:25

Net huilend van de wei terug gekomen...
Paard heeft tussen zaterdagmiddag en deze namiddag 1/3de van de manenkwam weg
en de overige 2/3de is uitgedund.

Paard schuurt niet, heeft geen jeuk, geen wondjes, de kwaliteit van de manenkam ziet er goed uit,
paard staat op gewicht, deken past en drukt dus niet op de manenkam.

Ik snap er niks van :'( Dierenarts gebeld en gevraagd om asap bloed te komen nemen, ik weet het niet meer en mijn DA vind het ook een rare zaak.

Tot ik de uitslag heb laat ik mijn paard met rust, ze is enorm nukkig en haar humeur gaat met ups and downs, ik hoop dat er iets uitkomt a la vitaminetekort of dergelijke, gewoon dat ik WEET waarom dat haar manen zomaar uitvallen :(

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 20:20

Sterkte mi amor :(

Reageren jullie paarden ook op Luzerne? Mijn paard is stofgevoelig en krijgt ivm slijm in de longen medicijnen. Ik moest hem van hooi op luzerne zetten, maar stalgenoot zei dat hier veel te veel eiwitten inzitten en hij dan nog dikker wordt en meer gaat schuren.
Hij schuurt idd erg veel, maar er is ook erg veel ongedierte. Paard staat 24/7 met rsih en smeer elke 2 dagen derfen, wat normalter met rsih niet nodig is.
Hij krijgt nu overigens geweekt hooi en alleen een handje luzerne na het geven van medictie.

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 20:41

Mi_Amore schreef:
Net huilend van de wei terug gekomen...
Paard heeft tussen zaterdagmiddag en deze namiddag 1/3de van de manenkwam weg
en de overige 2/3de is uitgedund.

Paard schuurt niet, heeft geen jeuk, geen wondjes, de kwaliteit van de manenkam ziet er goed uit,
paard staat op gewicht, deken past en drukt dus niet op de manenkam.

Ik snap er niks van :'( Dierenarts gebeld en gevraagd om asap bloed te komen nemen, ik weet het niet meer en mijn DA vind het ook een rare zaak.

Tot ik de uitslag heb laat ik mijn paard met rust, ze is enorm nukkig en haar humeur gaat met ups and downs, ik hoop dat er iets uitkomt a la vitaminetekort of dergelijke, gewoon dat ik WEET waarom dat haar manen zomaar uitvallen :(

Wat vervelend zeg!! sterkte!! en ik ben benieuwd wat de oorzaak kan zijn!! vreemd dat de manen 'zomaar' uit gaan vallen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 22:01

zo kan me echt voorstellen dat je huilend van de wei afkomt....nu maar wachten op de uitslag.
kan degene (naam vergeten) die de kleurloze derfen gebruikt vertellen hoe het met het paardje gaat? is de werking hetzelfde al de gewone derfen of iets milder? maakt het de manen ook zo stug?

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 23:52

Jotoma schreef:
Sterkte mi amor :(

Reageren jullie paarden ook op Luzerne? Mijn paard is stofgevoelig en krijgt ivm slijm in de longen medicijnen. Ik moest hem van hooi op luzerne zetten, maar stalgenoot zei dat hier veel te veel eiwitten inzitten en hij dan nog dikker wordt en meer gaat schuren.
Hij schuurt idd erg veel, maar er is ook erg veel ongedierte. Paard staat 24/7 met rsih en smeer elke 2 dagen derfen, wat normalter met rsih niet nodig is.
Hij krijgt nu overigens geweekt hooi en alleen een handje luzerne na het geven van medictie.

Mijn paard is ook positief getest op stof allergie. En op mijten schimmel en antibiotica
Heeft ook hiervoor medicijnen gehad.
Ik beb zelf aan het kijken voor hooi stomer om zelf te bouwen.

Maar mbt luzerne ik geef altijd al pavo daily plus bij bevat relatief weinig suikers.

Echter heb voor as seizoen luzerne wat stof mijt vrij is. Gekocht bij boerenbond was dacht ik eigen merk. Kan bin intresse kijken wat er op zak staat

Wat voor medicijnen geef je. De mijne kreeg prednisolon

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 06:16

hai hai, hier helaas ook een excemer, staat onder rsih en gebruik indien nodig derfen, tot nu toe goed onder controle te houden.

krijg alleen punthoofd van kappen die steeds stuk gaan, wat is een goede en sterke kap die goed blijft zitten?

verder heb ik nog 3 gebruikte rsih dekens liggen, zijn niet gewassen en her en der een scheurtje maar als reservedekens nog erg goed te gebruiken, maten zijn 205 maar gebuikt op paard met 195 omdat ze kleiner vallen.
mocht iemand interesse hebben ze mogn weg voor 30 euro per stuk.

femke_harley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 09:04

femke_harley schreef:
norton84 schreef:

In zib van jullie hebben het ook maar geen negatief resultaat.

Of in zin ook daar besteld maar geen last van[/quote]

Wij hebben het ook.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:15

Tinkermuts schreef:
hai hai, hier helaas ook een excemer, staat onder rsih en gebruik indien nodig derfen, tot nu toe goed onder controle te houden.

krijg alleen punthoofd van kappen die steeds stuk gaan, wat is een goede en sterke kap die goed blijft zitten?

verder heb ik nog 3 gebruikte rsih dekens liggen, zijn niet gewassen en her en der een scheurtje maar als reservedekens nog erg goed te gebruiken, maten zijn 205 maar gebuikt op paard met 195 omdat ze kleiner vallen.
mocht iemand interesse hebben ze mogn weg voor 30 euro per stuk.

Heb je foto's. Ik moet rustig aan eens kijken voor nieuwe

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:47

Even ter illustratie:

Vorige week mistte mijn paard enkel dit stuk manen:

Afbeelding

Gisteren dit:

Afbeelding

Als ik dan kijk naar de foto's van 3 jaar terug, dan kan ik wel huilen...

Afbeelding

Als het toen wel kon, moet het toch nu ook kunnen? :'(

Edit: de deken drukt volgens mij toch niet? De hals is MEGA-ruim!

Afbeelding

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 10:57

Hoi,
Met dit hondenweer wordt mijn deken helemaal nat maar ik durf hem niet af te doen dus dacht om er een 0 grams regendeken onder te doen. Heeft dit nut of gaan deze doorlekken??
De regenliner van rambo krijgt hij schuurplekken van..

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 11:06

Waarom er onder? Als ik al een regendeken op doe is het over de deken.
Evt een droge reservedeken pakken en daar de regendeken over dus.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 11:17

Kan iemand mij adviseren waarmee ik mijn pony's benen/hoofd zou kunnen insmeren tegen de vervelende beestjes?

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 11:18

Heeeelp, mijn paard schuurt zich helemaal open. De eigenaar heeft achter m'n rug om de weide bemest.
Ik wil asap om spullen! Stuk achter de oren ligt tot bloedens toe open, een diepe groef/wonde, ik schrok me rot toen ik het zopas ontdekte.
Heb al heel wat gelezen, maar wat is nu beste middel om op te smeren?
Welk supplement met mineralen en vitaminen is beste? Dit?:http://www.voergezond.nl/Webwinkel-Product-6492303/Itch-Exit-Oil.html of zijn er nog betere producten, zoals bvb Derfen?
Is er een goedkoper alternatief voor de Boett?

Alvast bedankt!

YPT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 11:28

Lees vooral mee om meer te weten te komen over SME. Er wordt zóveel over geschreven :list:

Vorige week voor veel geld een PRE gekocht die een verborgen gebrek blijkt te hebben namelijk zomereczeem. Verkoper beweert hoog bij laag van niets te weten. Maar zit ik wel met een paard met SME. Onderkant manen afgeschuurd (zie foto). Heb ik ook niet gezien tijdens de bezichtiging. Zijn manen vallen natuurlijk naar rechts en erover heen.

Aangezien de verkoper weigert het paard terug te nemen, het paard hier het slachtoffer is en ik het sneu vind voor hem ben ik alvast een intensief behandelplan begonnen met een veterinair natuurgeneeskundige. SME is ook een gevolg van een slechte weerstand en dito werkende organen. Bij het consult kwam naar voren dat zijn nieren, lever en spijsverteringsorganen slecht functioneren. Daarnaast zijn de lymfeklieren opgezet. Hij wordt nu intensief behandelt met 1 x daags Prolisan en 2x daags Hepeel, Reneel en Lymfomyosot. En ga ik er weer een mooie en vooral gezonde Spaanse man van maken.

Afbeelding

p.s. hoe krijg ik die foto grooooooter ?! Staat wel ienemienie :-(