Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jotoma schreef:Ik heb een vliegendeken. Bucas buzz off, die is met vaste hals en buikflap. In de herfst was de regendeken al voldoende bescherming voor de staart, hij was toen alleen de manen nog aan het schuren. Daarnaast vind ik de vliegendekens sterker in kwaliteit stof, hij staat met een kudde buiten die graag met elkaar spelen. Dus vandaar de reden dat ik voor een vliegendeken heb gekozen.
yvonnedv schreef:Jotoma schreef:Ik heb een vliegendeken. Bucas buzz off, die is met vaste hals en buikflap. In de herfst was de regendeken al voldoende bescherming voor de staart, hij was toen alleen de manen nog aan het schuren. Daarnaast vind ik de vliegendekens sterker in kwaliteit stof, hij staat met een kudde buiten die graag met elkaar spelen. Dus vandaar de reden dat ik voor een vliegendeken heb gekozen.
De mazen van een vliegendeken zijn groter als van een eczeemdeken dus die kleine rotmugjes kruipen/prikken er doorheen
Daar is de stof te dik voor, maar ze kruipen er wel doorheen. RSIH (Rambo sweet itch hoody) is ook erg sterk en speel/rolbestendig, het is een exceemdeken (sweet itch=zomerexceem). De RSIH heeft geen mazen !
Ik ben twee weken geleden met Derfen begonnen en dat helpt heel goed. Gewoon over de schilfers en kapotte plekjes smeren. Het is wel stinkspul en hoewel ik lees dat sommige er lang mee doen, vind ik het duur in gebruik. Ik denk dat na 6 keer smeren (de eerste paar keer heb ik het wel royaal gebruikt) het flesje leeg is. 

Als de mijne het inderdaad heeft, betekend dat hij met zijn magere twee jaartjes al onder een deken komt te staan, maar hij is nog in z'n woeste speelfase en z'n vriendje is niet anders
is dat te doen/vol te houden, of worden ze redelijk snel aan stukken gescheurd? Mij lijkt de stof namelijk op zich niet zo stevig