Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
ellepel schreef:Hier werkt simpele uierzalf nog het beste.
Maar korstjes losweken gaat goed met elke vettige zalf![]()
Beetje babyolie misschien ook wel?
Maar toch even vragen.. hoe komt je dier aan korsten?
. Gelukkig niet echt diepe wonden, maar leuk is anders. Daar bovenop kwam toen ontstoken huid (gele pus) onder andere op zijn oren, waar we druk mee zijn geweest. Daarna was de huid erg van streek, veel schilfers en dergelijke.. Waarschijnlijk ook een allergische reactie voor de ´verzachtende´zalf die we toen gebruikte. Er zijn nog steeds aardig wat plekken waar het haar nog niet goed doorkomt.yarkayunda schreef:ellepel schreef:Hier werkt simpele uierzalf nog het beste.
Maar korstjes losweken gaat goed met elke vettige zalf![]()
Beetje babyolie misschien ook wel?
Maar toch even vragen.. hoe komt je dier aan korsten?
Baby olie heeft bij mij goed gewerkt tegen de korstjes
ellepel schreef:Ach jee,
Wat vreselijk naar zeg, en je was net blij dat het goed leek te gaan![]()
Stom dat ik het meteen vraag,maar wat voor maat deken is het?

Jets schreef:Kom net dit op Facebook tegen. Schijnt nieuw te zijn. Ben benieuwd wat jullie van de ingrediënten vinden. Ik heb net een zak Fibra anti itch gekocht.
http://www.zeldenrusthaystack.nl/a-5161 ... czeem-mix/

dor1987 schreef:Mag ik misschien een vraag stellen over het rijden met een paardje met eczeem hoe doen jullie het wij wonen op een eiland en als ik buiten rij dan ga ik altijd naar het strand maar moet toch op de terug weg een kwartier door het bos ongeveer kan ik daar voor beter een bepaalde deken voor op doen of gewoon lekker zo gaan rijden.
Nummer 2 is mijn rij bak ligt aan de bos rand moet ik dan ook iets doen of kan ik dan ook gewoon zo gaan rijden.
Ik vraag dit omdat ik snel een mooi paardje in mijn bezit krijg maar is voor mij voor het eerst 1 met eczeem dus wil ik graag informatie er over zo dat ik een beetje weet hoe en wat heb natuurlijk al wel veel gelezen er over maar vroeg me dus af hoe jullie dat doen. Mochten jullie een deken gebruiken dan vind ik foto's wel fijn om te zien.
Hoop dat jullie me tips kunnen geven.

dus we kijken nu of dat voor haar afdoende werkt. Bij een IJslander die ook bij ons op de wei staat helpt het wel. Dat was eerder een mega jeuker en nu kan hij zonder deken. Fingers crossed! Ik houd jullie op de hoogte!