Mijn paard stond tot afgelopen week 24/7 op het weiland en alleen overdag. Heeft ook geen historie van hoefbevangenheid. Ze stond al 24/7 voor de diagnose en dat heb ik daarna ook maar zo gelaten.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tine10 schreef:Hoe doen jullie het met weidegang? Mijn pony is dus nog nooit bevangen geweest ofzo. Hij staat met zijn vriendjes samen in de wei. In de zomer doe ik aan strookbegrazing, zodat ze niet teveel gras ineens krijgen. In de winter staan ze op onze winterwei, deels zand, deels gras wat al snel op is en dan krijgen ze onbeperkt hooi (van eigen land). Ze staan hier 24/7 buiten, min de tijd dan dat ze moeten werken/uitzweten. Dus gemiddeld staan ze ca 2 uur op stal.
Citaat:Foto's maken raad ze niet aan, het is eigenlijk zonde van het geld, omdat de behandeling van een kanteling het zelfde is als van een gewoon bevangen paard. Ze zegt dat foto's maken wel nuttig kan zijn om bijvoorbeeld de keuze te maken hem te laten gaan wat makkelijker te maken, maar voor nu zal het hooguit een duur ''geintje'' zijn terwijl de prognose het zelfde is.