[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:16

Ik heb de indruk dat mijn paard nét dat extraatje mist in de voeding om genoeg energie uit te halen :\

Ze krijgt een volledig voedingssupplement bij (pavo vital complete), maar ik mis toch wat pit.
(en geloof me, die heeft ze altijd méér dan voldoende gehad :') )

Iemand advies?

Paard krijgt 2x 4 kilo hooi per dag in slowfeeder + 30/45min op de wei (afgegraasde), 3 handjes pavo care for life en 50gr vital complete.

Mariekyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:00

Olie heeft bij mijn paard erg goed geholpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 22:40

ellepel schreef:
ik, klitwortel weekt het bovenste laagje van d ehuid los en word daarom vaak gebruikt bij aandoeningen waarbij er teveel huidschilfers zijn.
zoals bijvoorbeeld roos.

er zit salicylzuur in.
Citaat:
Salicylzuur weekt het bovenste laagje van de huid los, waardoor schilfers sneller verdwijnen. Door de verweking wordt de eeltlaag weer soepel, zodat de huid kan dichttrekken en de kloven genezen. Door salicylzuur in een huidmiddel blijft de huid soepel en voorkomt u verdere uitdroging. Het effect merkt u binnen een paar dagen.

word dus vaak gebruikt bij paarden met veel roos in de manen.
smeer het niet op open plekjes want dat prikt echt enorm :+

ga het wel proberen.
hij heeft een pleeborstel staart...

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 23:08

Mi_Amore schreef:
Ik heb de indruk dat mijn paard nét dat extraatje mist in de voeding om genoeg energie uit te halen :\

Ze krijgt een volledig voedingssupplement bij (pavo vital complete), maar ik mis toch wat pit.

Iemand advies?

Paard krijgt 2x 4 kilo hooi per dag in slowfeeder + 30/45min op de wei (afgegraasde), 3 handjes pavo care for life en 50gr vital complete.

Ooit gedacht aan kruiden ?
Ik voer brandnetel. Zeewier en lijnzaad rauw bij. En ik merk in alle vlakken verschil. Voor evt uitleg Pb gerust

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 23:26

Zeewier is super,en bevordert de werking van de darmflora enorm,maar wees voorzichtig met rauwlijnzaad.
Liever eerst koken,,,,,de hoeveelheid werkzame stoffen neem welliswaar af,maar Lijnzaad bevat cyanogene glycosiden (linamarine) die, wanneer ze in contact komen met bepaalde enzymen die eveneens in het zaadje zitten, blauwzuurgas vormen. Bij opname blokkeert blauwzuur de stofwisseling van het paard en het kan in kleine hoeveelheden al dodelijk zijn. Bij het gebruik van hele zaadjes wordt vaak aangeraden het lijnzaad minimaal een uur in ruim water (ca. 1 deel lijnzaad op 4 delen water) te koken, om het blauwzuur te laten vervliegen. Er zijn ook mensen die zeggen dat koken onnodig is (bij gebruik van kleine hoeveelheden), omdat de enzymen door de lage zuurgraad in de maag al worden afgebroken en daardoor sowieso niet meer kunnen reageren met de cyanogene bestanddelen om blauwzuur te vormen. Maar dit is slechts een theorie, geen bewezen feit.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 23:30

Over stappen van pc4l op ander voer hier waren ze geen vsn 4 vooruit te branden. Nu alles op olie rijke brok. En lopen als nooit te voren

DesertOrchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 23:47

Mijn paard schuurt de bovenkant van z'n staartwortel kapot sinds een paar dagen... Zou olie helpen?

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 00:29

DesertOrchid schreef:
Mijn paard schuurt de bovenkant van z'n staartwortel kapot sinds een paar dagen... Zou olie helpen?

iig verzachten..denk wel aan parfumt- en alcohol vrije olie :D

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 00:31

Mi_Amore schreef:

Iemand advies?

Mijnes zit nu op de dieetmix van subli met omega erbij als brandstof.. mag zeker niet klagen! Hij was ook vaak snel gestresst,dat is ook bijna over! *\o/*

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 07:37

mi_amore, even bloed laten prikken om te zien of er sprake is van tekorten? Dan kun je gericht gaan bijvoeren / supplement geven.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 11:42

Ik voer het al 6 maanden rauw. Geen enkel probleem.

En zeewier voer ik nu ook 6 maand. Echt top. En brandnetel wat korter. Kan ik nog weinig zinnigs over zeggen
En ze krijgen zemelen en metazoa.

Speedster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 13:13

romyloverrr schreef:
Ik zweer het echt bij MCQ! Prijzig spul ( €25 per fles) en troep (mag niet verkocht worden in Nederland) maar het werk als een tierelier.
Als ieamnd uit zuid-limburg een plek zoekt waar het te koop is stuur maar een PB'tje!

Ik heb niet alles gelezen, maar vond deze post n.a.v. een zoekactie. Ik wil hier toch even op reageren, ondanks dat het al een iets oudere post is:

MCQ is nooit als officieel product in de markt gezet, simpelweg omdat degene die het maakt geen trek heeft in de oneindig lange en kostbare procedure die ervoor nodig is om het voor verkoop getest en goedgekeurd te krijgen. Het is dan ook niet zo, dat het product niet in NL verkocht mag worden, omdat er iets fouts in zou zitten, het is gewoon nooit getest. Maar in al die jaren zijn er geen gevallen bekend dat het schadelijk zou zijn geweest voor een paard, ook niet bij (zeer) langdurig gebruik.

Degene die het maakt, gebruikt het al tig jaar (meer dan 30 denk ik), zowel op haar paarden, als op zichzelf (als ze last heeft van de vliegjes bij het verzorgen van de paarden :')). Hoewel ze de samenstelling niet prijsgeeft, garandeert ze dat er geen schadelijke stoffen in zitten en dat het dopingnegatief is.

Ik vind het zelf nogal meevallen met de geur en vind het zeker geen troep. Ik vermoed dat er naast verzorgende oliën (misschien iets aloë-vera-achtigs?) alleen iets in zit om de vliegjes op afstand te houden. Wij verkopen het spul, dat klopt, het kost overigens 22,50 per fles (waar je gemiddeld een maand mee doet), maar het is niet vanwege een verkooppraatje dat ik het hier verdedig, want winst zit er eigenlijk nauwelijks in voor ons. Omdat onze ervaringen zijn dat het echt werkt, en we dit ook van al onze klanten te horen krijgen, verkopen we het alleen om paarden en hun eigenaren mee te helpen, we weten hoe je met je handen in het haar kan zitten als je paard ZE heeft.

Bij vragen, stuur gerust een pb!

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 15:18

norton84 schreef:
Over stappen van pc4l op ander voer hier waren ze geen vsn 4 vooruit te branden. Nu alles op olie rijke brok. En lopen als nooit te voren

Welke brok geef jij als ik vragen mag?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 19:15

Mijn paard heeft het eigenlijk altijd goed gedaan op C4L, maar welke brok geef jij norton84?
Hier in België heb ik nog geen enkel merkt gevonden die qua suikers en eiwitten even laag ligt als de C4L :n

Dierenarts is al gebeld voor een bloedonderzoek, de vraag is alleen wanneer ze eens tijd heeft :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 19:22

Misschien is dan care for life aangevuld met een scheutje olie wel wat..

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 21:43

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 21:45

Ik heb zelf ool pc4l aangevuld met olie en dan eerste zonnebloem en later maisolie. En het gaf geen verschil.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 21:50

http://www.hanvanvossen.nl

Ik haal het hier. Voor mij is dat dorp hiernaast. Ik weet dat hij bezorgt tot Amsterdam toe en dacht ook tot Brussel. Plus in de eerste link staan ook andere verkoop plaatsen.

Sorry dat ik het in 3 berichten plaats.

Maar 1 spierverzuurd met snel maagzuur.

1 eczeem en ook makkelijk spier afbraak

Dan oude die snel afvalt eb wat naar insuline recistent neigt.

Ze doen het er allemaal prima op

goldino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 22:39

margotxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 22:46

Hey hey,
Mijn verzorgpaardje schuurt vrij erg aan manen, staart en hoofd, maar de eigenaar zegt dat een deken geen oplossing is omdat de hengst van de wei deze kapot maakt in minder dan een week. Hij heeft wel al een spuit van de DA gehad en we wrijven hem ook wel eens in met een speciaal spul dat schuren vermindert (ben niet op de hoogte van wat het precies is). Hebben jullie nog oplossingen?

Ohja, hij staat dag en nacht op de wei, met een schuilstal :)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 23:07

oplossing: een andere eigenaar
arm dier :(

amie1965

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 09:21

kalliexxxx schreef:
wat gebruiken jullie nog meer naast een vliegen deken en wassen.
ik gebruikte fenonolf maar die is uit de handel gehaald

ik heb nog een dichte fles staan! pb me maar als je die wilt overnemen. Mijn paard is allergisch voor t spul

margotxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 10:50

Kinke schreef:
oplossing: een andere eigenaar
arm dier :(

Zou hem zo kopen als ik kon :j
De hengst is van haar dochter, het is gewoon heel rot dat ie blijkbaar dekens kapotmaakt..

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 10:52

Met angst en beven controleerde ik vanmorgen de manen van mijn Spaanse prinses. Ruim een week geleden dat ik haar manen opnieuw had ingevlochten en ik was bang dat het een grote puinhoop zou zijn. Tot mijn grote verbazing zag het er keurig netjes uit, alles lag nog mooi plat en geen pluizerige toestanden. Vlechten zaten er nog keurig in. Heb alleen de vlechten en bovenkant van de manen opnieuw ingesmeerd met Cowboy Magic en halsdeel weer dichtgedaan…klaar..makkie :D
Kortom, nog zeer tevreden over de Fedimax deken. Ondanks dat sommigen hier verwachtten dat het meer een vliegendeken zou zijn dan een eczeemdeken werkt hij perfect. Blijft nog steeds super stabiel liggen, hoef hem nooit recht te trekken en merrie is er volgens mij prima tevreden mee :)
Ik zou nog even terugkomen op de lengte van de staartflap en vergelijken met de Boett. Ik dacht dat ze even lang waren maar de Fedimax is langer.
Vermoed dat het mooi blijven van de manen te maken heeft met de extra strook stof die eronder zit, zie foto
Afbeelding

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 11:09

wat mij fijn lijkt aan die deken is het los zittende halsstuk het zit niet klem om de hals.
Zou alleen de deken graag willen zien voordat ik iets uit Duitsland zou bestellen.