romyloverrr schreef:Ik zweer het echt bij MCQ! Prijzig spul ( €25 per fles) en troep (mag niet verkocht worden in Nederland) maar het werk als een tierelier.
Als ieamnd uit zuid-limburg een plek zoekt waar het te koop is stuur maar een PB'tje!
Ik heb niet alles gelezen, maar vond deze post n.a.v. een zoekactie. Ik wil hier toch even op reageren, ondanks dat het al een iets oudere post is:
MCQ is nooit als officieel product in de markt gezet, simpelweg omdat degene die het maakt geen trek heeft in de oneindig lange en kostbare procedure die ervoor nodig is om het voor verkoop getest en goedgekeurd te krijgen. Het is dan ook niet zo, dat het product niet in NL verkocht mag worden, omdat er iets fouts in zou zitten, het is gewoon nooit getest. Maar in al die jaren zijn er geen gevallen bekend dat het schadelijk zou zijn geweest voor een paard, ook niet bij (zeer) langdurig gebruik.
Degene die het maakt, gebruikt het al tig jaar (meer dan 30 denk ik), zowel op haar paarden, als op zichzelf (als ze last heeft van de vliegjes bij het verzorgen van de paarden
). Hoewel ze de samenstelling niet prijsgeeft, garandeert ze dat er geen schadelijke stoffen in zitten en dat het dopingnegatief is.
Ik vind het zelf nogal meevallen met de geur en vind het zeker geen troep. Ik vermoed dat er naast verzorgende oliën (misschien iets aloë-vera-achtigs?) alleen iets in zit om de vliegjes op afstand te houden. Wij verkopen het spul, dat klopt, het kost overigens 22,50 per fles (waar je gemiddeld een maand mee doet), maar het is niet vanwege een verkooppraatje dat ik het hier verdedig, want winst zit er eigenlijk nauwelijks in voor ons. Omdat onze ervaringen zijn dat het echt werkt, en we dit ook van al onze klanten te horen krijgen, verkopen we het alleen om paarden en hun eigenaren mee te helpen, we weten hoe je met je handen in het haar kan zitten als je paard ZE heeft.
Bij vragen, stuur gerust een pb!