En duidelijk ook idd hoe dergelijke rassen snel dik of insuline resistent raken wanneer ze naar ons land komen

(kan ik mijn Fiek, insuline resistent, niet een vakantie bij jullie geven

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Nu nog zie je in Zuid-Europa nog veel blauw aan de huizen, maar dit is om de vliegen buiten te houden, want deze vervelende diertjes houden echt niet van blauw.
zij schreef:Citaat:Nu nog zie je in Zuid-Europa nog veel blauw aan de huizen, maar dit is om de vliegen buiten te houden, want deze vervelende diertjes houden echt niet van blauw.
http://www.omgangsvormen.nl/kleuren.htm#Blauw
oftewel: alle stallen blauw verven!!!
mirkip schreef:Ik ben van mening (denk dat er veel mensen anders over denken) dat het nederlands gras (ook hooi dus) te weinig volledige voedingsstoffen in zitten. In principe vind ik het beter om ze op gras/hooi sober te houden dan met dan muesli of ander krachtvoer, waar allemaal onnodige voedingsstoffen in zitten. Maar het nederlandse gras wat vooral op koeien afgestemd is, kan naar mijn idee niet voldoende zijn voor paarden. Ik geef daarom wiesencobs bij (50 verschillende soorten grassen en kruiden) en van marstall aanvullende vitaminen en mineralen. Zodat ik zeker weet dat mijn paard alle benodigde voedingsstoffen binnen krijgt. Dat van marstall is geloof ik het minimaal benodigde, dus het is niet dat je zomaar een hele hoop supplementen geeft zeg maar. (Dacht ik). Maar dat zou je ook op kunnen zoeken op hun site. Laatst stond er ook een topic hier op bokt wat eigenlijk uitsluitend over jou vraag ging. Maar ik kan 'm niet meer vinden... (Straks even op de andere compu kijken of hij daar nog in de geschiedenis staat).
Knoflook is trouwens erg goed voor mensen, maar niet zo goed voor paarden.
Welke Luzerne heb je? In veel Luzernes zit Melasse om 't zoeter te maken (lekkerder voor paard). Die van Subli bevat geen melasse, misschien dat er nog wel meer merken zijn. Melasse = suikers.
zij schreef:blauw is minder aantrekkelijk voor vliegen...