Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Celebi schreef:Ik geef het zelf niet maar die hypobalance is volgens mij een vrij populair middel bij PPID vanwege de monnikspeper die erin zit. Dat schijnt ACTH verlagend te werken.
Moet zeggen dat ik het zelf niet zou geven, hooguit als mijn paard Pergolide echt niet zou verdragen en wel veel klachten heeft, maar het is vooral symptoom onderdrukkend ipv dat je de oorzaak aanpakt in de hypofyse. Hieronder is een mooi artikel over de voor en nadelen van zowel Pergolide als kruiden. Erg interessant vond ik het.
https://hoefbevangen.info/pergolide-of- ... hS3Ek-_L0f
Solistar schreef:Ik ben erover uit dat ik opnieuw de medicatie wil opstarten na het verergeren van symptomen. Ik heb een shetlander van 175 kg schat ik, dierenarts adviseert een kwart prascend. Wat is jullie advies, beginnen met 1/8? Hoe doen jullie dat praktisch want dan word het poederachtig?
Celebi schreef:Ojee.. Vandaag wilde meneer zijn appel met pilletje niet eten. Uiteindelijk met lange tanden kreeg ik het naar binnen.
Is bijna een jaar goed gegaan.. Ik ga zoetere appels halen in de hoop dat dat het is maar ik ben huiverig.![]()
Waar kon je die capsules ook alweer kopen? Daar misschien maar vast naar kijken..
Celebi schreef:Ojee.. Vandaag wilde meneer zijn appel met pilletje niet eten. Uiteindelijk met lange tanden kreeg ik het naar binnen.
Is bijna een jaar goed gegaan.. Ik ga zoetere appels halen in de hoop dat dat het is maar ik ben huiverig.![]()
Waar kon je die capsules ook alweer kopen? Daar misschien maar vast naar kijken..
Celebi schreef:Dank! Neem je dan de vegetarische variant? En welke maat neem jij voor welke hoeveelheid pil? Ik geef nu een half pilletje maar mogelijk kan dat met een kwartje omhoog gaan met hertesten volgende maand.
JudithO schreef:Thermoregulatie is hier ook een ding sinds vorig jaar. Nu doe ik ze met koud, nat weer gewoon maar een deken om. Ze staan echter aan huis en ik werk vanuit huis, dus als het overdag lekker zonnig weer wordt, doe ik 's ochtends de dekens af en 's avonds er weer op. Scheren doe ik alleen de borst als het echt niet anders kan, maar dat is nu nog niet nodig geweest.
Wat ik wel altijd zie is dat tegen het moment dat ze gaan beginnen aan het verharen (januari/februari), mijn merrie ineens een enorm lange mammoetvacht krijgt. Heel apart om te zien, en het helpt niet bij de thermoregulatie.
Als het vrijdag zo warm wordt bij jullie, dan zou ik in elk geval de borst eruit scheren als de vacht er echt nog dik op zit.