[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 20:53

Kayleigh327 schreef:
ellepel schreef:
Dat is wel heel snel ja.
Als t nu al zo is zou je misschien kunnen kijken of een detox kuurtje helpt?
Misschien iets van drainage compositum of iets in die richting.

IK ben toevallig gisteren begonnen met de drainage kuur van de Groene Os.
Zou dat het misschien verergeren nu?
Ze heeft het echt sinds vanmorgen ineens, daar voor echt helemaal nergens last van.

Heb dit even opgezocht. Geef je dit vaker? Had er nog nooit van gehoord. Hoe lang geef je dit dan en hoeveel?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 20:59

Ja kan best hoor,appie reageerde ook altijd op drainage kuur dat het eerst erger werd.
Hoeveel druppels geef je nu?
Beste is wel om langzaam op te bouwen.
Dus eerst 2x daags 10 druppels, na een aantal dagen 2x 15 druppels en zo even uitbouwen :j
Als het nu heftig is kan het zijn dat je iets te hoog doseerd.

Jets, kijk even op de site van de groene os, of gebruik even de zoekfunctie van bokt.
Kom je heel veel info tegen over het gebruik van drainage compositum

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 20:59

heb expres een hals deken 0 gram gekocht zodat ik niet exzeem deken nodig heeft met die regen enzo en eerlijk hij jeukt totaal niet hou wel goed in de gatenAfbeelding

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 21:30

ellepel schreef:
Ja kan best hoor,appie reageerde ook altijd op drainage kuur dat het eerst erger werd.
Hoeveel druppels geef je nu?
Beste is wel om langzaam op te bouwen.
Dus eerst 2x daags 10 druppels, na een aantal dagen 2x 15 druppels en zo even uitbouwen :j
Als het nu heftig is kan het zijn dat je iets te hoog doseerd.

Jets, kijk even op de site van de groene os, of gebruik even de zoekfunctie van bokt.
Kom je heel veel info tegen over het gebruik van drainage compositum

Ze heeft gisteren en vandaag 6 druppels door haar voer gehad. Dus 1x per dag.
Ik weet dat ze op voerverandering en verandering van weide etc altijd heftig reageert vandaar dat ik hier ook voorzichtig mee ben.
Het is de eerste keer dat ik zo iets bij haar doe dus weet ook verder niet hoe ze er normaal op reageren ofzo.
Werd het bij appie daarna wel minder?

Balou_k

Re: [CENTRAAL] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 21:43

Hier de deken net op gegooid plus kap. De oren waren alweer iets geschuurd. :(
Hoop dat de nieuwe kap snel binnen is. Want die van vorig jaar is beide oren al kwijt..

Robin_Rikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 23:15

*stille meelezer*

Hier vandaag de deken ook alvast opgedaan, liever een week te vroeg dan te laat := nu ben ik wel opzoek naar een nieuw masker dit seizoen. Vorig jaar gewoon een amigo masker gehad (nog steeds maar wat gaten bij de oren) en ik vond hierbij de mazen bij de oren toch vrij groot aangezien ze er toch nog jeuk aan had alleen twijfel ik of die überhaupt met kleinere mazen te verkrijgen zijn. Welke maskers gebruiken jullie en wat zijn jullie ervaringen?

yarkayunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 14:26

Saskia9 schreef:
Hier nog geen schuren ontdekt. Wel heel veel pelletjes/schilfertjes. Wat doen jullie daar aan? Kan natuurlijk dat dat door de droogte van afgelopen week is,en het verharen.. maar wil er eigenlijk iets mee doen om te voorkomen dat het schuren gaat veroorzaken ofzo dus was eigenlijk benieuwd of jullie dat herkenden en wat jullie eraan doen?

Baby olie

yarkayunda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 14:31

Weet iemand hoelang ze er meestal last van hebben als ze al zijn begonnen met schuren? Ik heb zaterdag de deken opgedaan omdat ze geschuurd had en ze heeft nu nog jeuk. Is dat normaal?

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 15:38

Die van mij heeft altijd jeuk, de hele zomer door, tot laat in het seizoen als de eerste nachtvorst al is geweest.

Ook met deken en smeersels en aangepast rantsoen enz.

Alleen is het door alle middelen draagbaar, gaan de manen en staart en niet af en heeft ze haar huid intact. Als ik niets zou doen dan wordt ze kaal en schuurt ze haar buiknaad tot bloedens toe kapot.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 15:50

yarkayunda schreef:
Saskia9 schreef:
Hier nog geen schuren ontdekt. Wel heel veel pelletjes/schilfertjes. Wat doen jullie daar aan? Kan natuurlijk dat dat door de droogte van afgelopen week is,en het verharen.. maar wil er eigenlijk iets mee doen om te voorkomen dat het schuren gaat veroorzaken ofzo dus was eigenlijk benieuwd of jullie dat herkenden en wat jullie eraan doen?

Baby olie

Oh thnx! Dat ik daar zelf niet aan had gedacht zeg haha

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 18:51

Hier staat paardlief nog met de winterdeken , en nog niks rond het hoofd geschuurd !

Heb voor hem nu ook een kap van de kramer , superfijne kappen ! Heb er al 1 voor mijn merrie , mooie dichte ademende oren , bondrandje tegen schuren en echt mooi dicht .

Nandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 19:46

Afbeelding

Ik heb een Rambo dekentje voor mijn shet gekocht. Vinden jullie dat deze maat goed zit? Vind de flappen achter wat lang.. Maar ben de pagony deken gewend..

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 20:13

Niet leuk dat het nodig is, maar zooo schattig!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 20:37

Nandos ik vind hem iets te lang, maar als hij zo goed blijft liggen zou je de flappen bij zijn achterbenen kunnen omvouwen en met een klein stiksel vastzetten. Ooit voor een merrie gedaan die een veulen erbij had lopen wat wilde drinken

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 20:57

Zie nu de foto in het groot en vind de deken ook wat aan de lang kant ja. :j
Mogelijk alleen dat een maatje kleiner net te krap gaat zijn.

Nandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 21:12

Ja de maat kleiner kreeg ik voor niet dicht. Hij heeft vrij korte beentjes. Dus ik denk dat ik het ff een paar dagen aanzie, heb niet het idee dat het hem in de weg zit. Anders kan ik ze idd even omklappen, goed idee!!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 21:30

Kayleigh, ik merkte bij appie vooral dat het goed was voor afvalstoffen.
Hij had vroeger wel stalbenen,die trokken weg, hij had een mooiere vacht.
Manenkam werd dunner,schilfers in de vacht verdwenen,
hij had destijds wel last van hoesten wat er door verdween.
Enige bijwerking die hij had was dat hij er koppijn van kreeg :+

Ik vind die deken wel mooi zitten.
die flappen idd even omnaaien.
Heb ik bij de dekens van appie ook gedaan

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 21:39

Ik was aan het lijken voor de regen liner voor onder de rambo sweet itch. Echter de ervaringen welke te vinden zijn is dat het deken sneller broeierig/warm word ten opzichte van een gewoon 0 grams regendeken. Wat is jullie ervaring daar mee? En in welke situaties kwa temperatuur/aanhoudende regen gebruiken jullie wel of geen regendeken bij het eczeemdeken?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 21:42

Ik heb vorig jaar een 0 grams regendeken met hals gekocht.
Had ik dat maar eerder gedaan... geweldig!!
En die gebruik ik gewoon als het teveel en te lang regent en appie niet opdroogt.
A,s zijn eczeemdeken te lang nat blijft krijgt hij regenschurft, en daar heb ik echt geen zin meer in.
Vorig jaar ging echt super met de regendeken met hals *\o/*

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 21:51

Wij hebben wel die regenliner en gebruiken die als het al warmer is maar het flink gaat regenen zoals afgelopen voorjaar (2017) een paar keer.

Paard hield zich er prima mee (geen regenschurft oid) en was ook snel weer droog op haar nek (waar dus de eczeemdeken zit) als het droog werd. Bij een klein buitje tussendoor een keer deden we hem er niet onder. Alleen bij aanhoudende regen en als het nog niet super warm was.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 22:09

Nandos, als een maat kleiner te krap is voor lekker deze houden maar zou wel die flappen omslaan omdat ik bang zou zijn met rollen en weer opstaan dat hij er net op zou trappen met zijn achterbenen, zoooo zonde vd mooie deken.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 22:57

xChantal94 schreef:
Ik was aan het lijken voor de regen liner voor onder de rambo sweet itch. Echter de ervaringen welke te vinden zijn is dat het deken sneller broeierig/warm word ten opzichte van een gewoon 0 grams regendeken. Wat is jullie ervaring daar mee? En in welke situaties kwa temperatuur/aanhoudende regen gebruiken jullie wel of geen regendeken bij het eczeemdeken?

Ik had de deken vorig jaar, erg fijn en had niet het idee dat het broeide. Op de een of andere manier is die aan gruzelementen gegaan, terwijl de RSIH nog helemaal heel was. Ik heb net een nieuwe besteld en hoop dat die morgen binnen is!

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-18 23:27

Nandos, bij die dekens vind ik de flappen achter altijd wat lang. Had er zelf nooit problemen mee. Verder denk ik dat hij prima ligt.

Kom ook weer binnenvallen. Niet gedacht dat mijn paard de winter zou overleven dus alle eczeem dekens verkocht.. heb nu eens geen rsih gekocht en deze ziet er best stevig uit, ben heel benieuwd hoe lang hij het volhoudt! Ook een moois grote buikflap.

Afbeelding

Lumkea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 09:01

Die van mij is nu gevaccineerd tegen schimmel (gezien ze gewoon ook schimmel had) en dit vaccin zou bij vele paarden ook werken tegen zomereczeem.. iemand al van gehoord?

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-18 09:04

Lumkea schreef:
Die van mij is nu gevaccineerd tegen schimmel (gezien ze gewoon ook schimmel had) en dit vaccin zou bij vele paarden ook werken tegen zomereczeem.. iemand al van gehoord?

Ja daar is het volgens mij al vaker over gegaan in dit topic. Maar volgens mij had die enting nare bijwerkingen bij sommige paarden en werd het daarom niet gedaan.