Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
fransje23 schreef:Er is toch geen bloed afgenomen omdat ik de dosis pas 2 weken terug op 3/4 heb aangepast. Dierenarts was niet blij dat ik de tabletten in 4-en sneed. Ze wist niet of dat wel mogelijk was omdat verpulveren ook niet mag.
Voorlopig dus dezelfde dosis aanhouden en eind oktober toch een keer testen.
pluisbeer schreef:Ik kan me niet voorstellen dat de pillen sneller opgenomen worden als je ze klein maakt. De prascend valt namelijk met vocht heel snel uit elkaar. Mijn conclusie is dan dat bijna niet nog sneller kan. Dan maakt een paar seconden toch ook niets meer uit? Er zit volgens mij helemaal geen laagje om de prascend heen die dit proces vertraagd. Of is dit te simpel gedacht?
papagroom schreef:fransje23 schreef:Er is toch geen bloed afgenomen omdat ik de dosis pas 2 weken terug op 3/4 heb aangepast. Dierenarts was niet blij dat ik de tabletten in 4-en sneed. Ze wist niet of dat wel mogelijk was omdat verpulveren ook niet mag.
Voorlopig dus dezelfde dosis aanhouden en eind oktober toch een keer testen.
Als je tabletten verpulverd,worden ze versneld opgenomen,niet verspreid over de dag dus.
Dit kan zelfs overdosering veroorzaken.
Bij splitsing is dit risico lager,maar nog steeds aanwezig.
De pillen draaier maakt de tablet juist zo dat hij gelijkmatig over een zolang mogelijke periode wordt opgenomen.
Als je een tablet wel versnijdt,doe dat dan zo kort mogelijk van te voren,zodat de werkzame stof niet de kans krijgt met zuurstof te coroderen,dit komt de werking namelijk niet ten goede.