[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mi_Amore

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 10:48

Ik ga het niet te luid roepen en hout vasthouden,
maar mijn zomereczemer doet het prima!

Zij staat 24/7 op een zandpaddock en krijgt 2x daags 4kg hooi in een slowfeeder.
Verder staat zij sinds enkele weken dagelijks een half uur - 3 kwartier op een 'afgegraasde wei' (lees: wei die lang in het graszaad heeft gestaan en nu kurkdroog, gelig, hooïg is).

Verder gebruik ik dagelijks Equiprotecta, aan de uier houdt het de jeuk niet 100% weg,
maar op de manenkam zie ik gewoon haar groeien :D :D

Paard staat ook hele dagen met haar Boett deken op.

Hopen dat het zo goed blijft gaan, whiiiiiiiiiii :D

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:23

xxanoukxx1 schreef:
Had laatst de dierenarts erbij om haar even te laten bekijken of ze nou echt wel eczeem had en hij zei zoveel mogelijk naar binnen

Een goeie deken op, en lekker buiten. Mijn paarden zijn. D'r nog nooooit dood aan gegaan.
Ik ben d'r namelijk van overtuigd dat 90% van de paarden een eiwit probleem heeft. En daarvan gaat schuren.

Ik had ooit een extreme eczemer en nu 90% onder controle. Uitschieters daar gelaten.
Blijft een probleem.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:36

Marjo89 ben ik met je eens diego jeukt groot gedeelte door eiwit. Echter de muggen zijn ook probleem maat afkloppen goed in de hand te houden tot nu toe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:38

Dat is zeker zo en dat is ook de reden dat ik mijn paard niet te lang buiten laat :)ik heb ze thuis staan en we hebben geen mogelijkheid om ze op alleen zand te zetten. Dus dan doen we het zo :j

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:46

M'n paarden staan ook niet op het zand. Maar op een pp.
Die bijna kaal gelopen is. En ze kunnen toch lekker bewegen en ze krijgen geen gras.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:47

De mijne gaat tussen 9:30 en 10:00 naar buiten en tussen 18:00 en 19:00 weer naar binnen.
Wat doen jullie morgen met de dekens? Het wordt erg warm, ik zit in dubio of ik morgenochtend de deken af zal laten. Het gaat nu net zo goed en ik vind het geen strak plan om Derfen te smeren en hem dan de hele dag in de brandende zon te zetten.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:50

Barbara88 schreef:
Wat doen jullie morgen met de dekens? Het wordt erg warm, ik zit in dubio of ik morgenochtend de deken af zal laten. Het gaat nu net zo goed en ik vind het geen strak plan om Derfen te smeren en hem dan de hele dag in de brandende zon te zetten.

Eczeem dekens zijn gemaakt om 24/7 te dragen, waarom zou je hem afdoen.
maak je je paard er gelukkig mee. Die van mij die vermoord me als ik hem afdoe. Het stikt van de vliegen, al zijn het niet eens muggen maar gewone dazen en muggen.

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 13:18

Ik heb een rambo sweet itch hoody maat 6.6 te koop of te ruil voor maat 6.3

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 13:27

Welke maat is dat? :o

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 13:35

_PatriciaH schreef:
Welke maat is dat? :o

195 normale maat.

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 13:40

Marjo89 schreef:
Barbara88 schreef:

Eczeem dekens zijn gemaakt om 24/7 te dragen, waarom zou je hem afdoen.
maak je je paard er gelukkig mee. Die van mij die vermoord me als ik hem afdoe. Het stikt van de vliegen, al zijn het niet eens muggen maar gewone dazen en muggen.

Dat kan wel zo zijn maar niet ieder paard kan goed tegen de hitte met zo'n deken om. Dan is het kiezen tussen twee kwaden.

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 14:29

heb hem vanmorgen een andere eczeemdeken opgedaan ivm hitte .per paard verschillend hij heeft onder zijn rsih nog een borstbeschermer omdat de deken schuurt ..hij mag nu ff twee dagen een dunnere versie op .....onder de rsih heeft hij het gauw warm

wiljemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:45

hoi allemaal,

laatst hier al wat gevraagd over jeuk op de staart. Helaas blijkt nu toch dat mijn werkende systeem niet meer werkt en ze is nu ook aan het jeuken aan de voorpluk.
(ik deed 1x per week de staart wassen met tea tree shampoo en dan dagelijks insmeren met eerst manen liquid van leovet en ben na 2 maand over gestapt op sweet itch van sectolin). Helaas wordt het jeuken erger. OOk de detoxkuur houdt t niet, daar leek ze in eerste instantie ook goed op de reageren.

Nu overweeg ik een vliegendeken, maar ik wil dr liever niet helemaal inpakken en vraag me af hoe het zit met regen. Ze zou hem dan namelijk 24/7 omhouden omdat ik niet in de gelegenheid ben om hem te wisselen. Droogt zo'n deken ene beetje snel of heb je binnen de kortste keren een ziekpaard als t een keer een dag regent.

Hebben jullie nog andere goede producten die tegen jeuk helpen?

dankdank!

123hekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 16:29

hoi,

ik hoorde laatst van iemand dat ze teer op de staart smeerde van haar paard.
Dit schijnt goed te helpen tegen exceem,alleen kan ik me dat niet voorstellen vooral niet met de zon erop.
iemand hier ervaring mee?

123hekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 16:29

en gewoon azijn ofzo?

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 16:35

123hekie schreef:
hoi,

ik hoorde laatst van iemand dat ze teer op de staart smeerde van haar paard.
Dit schijnt goed te helpen tegen exceem,alleen kan ik me dat niet voorstellen vooral niet met de zon erop.
iemand hier ervaring mee?

Och help.. die tip is zo oud als sinterklaas. (niet doen)

Azijn kan wel werken als soort van vliegenspray maar niet echt fijn als er al wondjes zijn, prikt verschrikkelijk.
Deken is het beste. Met daarnaast huid kalmerende smeersels.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 16:41

briljant plan…doet het ook erg goed in combinatie met de zon :( :n

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 17:11

wiljemijn schreef:
hoi allemaal,

laatst hier al wat gevraagd over jeuk op de staart. Helaas blijkt nu toch dat mijn werkende systeem niet meer werkt en ze is nu ook aan het jeuken aan de voorpluk.
(ik deed 1x per week de staart wassen met tea tree shampoo en dan dagelijks insmeren met eerst manen liquid van leovet en ben na 2 maand over gestapt op sweet itch van sectolin). Helaas wordt het jeuken erger. OOk de detoxkuur houdt t niet, daar leek ze in eerste instantie ook goed op de reageren.

Nu overweeg ik een vliegendeken, maar ik wil dr liever niet helemaal inpakken en vraag me af hoe het zit met regen. Ze zou hem dan namelijk 24/7 omhouden omdat ik niet in de gelegenheid ben om hem te wisselen. Droogt zo'n deken ene beetje snel of heb je binnen de kortste keren een ziekpaard als t een keer een dag regent.

Hebben jullie nog andere goede producten die tegen jeuk helpen?

dankdank!

Ik heb altijd de eczeemdeken 24/7 op gehad, ook toen pony nog 24/7 buiten stond.
Droogt snel genoeg imo, alleen in het voor- en najaar even opletten of het niet te koud is, dan evt een ongevoerde regendeken (ik had zonder hals) er overheen.

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 17:37

Deken is inderdaad 195, helaas te groot voor mijn paard

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 18:19

Nu we het toch over oud hebben.

Op fb ging de vraag rond. Over een duister middel. Is chemische goedje zit alcehol in en blauw spuk wat vroeger gebruikt werd voor de was wit te krijgen. En voor mond klauwzeer. Dat middel is in nl verboden. He moet in glazen flessen anders bijt het door fles heen. Via Frankrijk is het te verkrijgen. Kent iemand dit product. Ik wil het niet gebruiken maar ben wel benieuwd of iemand het kent

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 18:26

maar dat gebruik je dus tegen eczeem? Een middeltje wat door allerlei materialen heen kan vreten? Lijkt me ook erg handig op de huid van een paard ;)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 18:34

sla mij maar lek 8)7

appie had dus last van zijn eczeem, en stond op kale wei,( echt kaal) met ruwvoer
hij zat op zijn kont te schuren, last van zijn nek,was sloom, en lui.. etc..
ben hem toen weer selenium gaan geven en hij staat sinds een week weer in het gras..

guess what...jeuk weg.
wel is hij echt zo dik hihiih :D

Afbeelding
aan de andere kant hangt de rest van zijn manen :j

wel gras, geen gras, ik weet het soms niet meer.
feit is dat het nu wel wee goed gaat.
scheelt ook dat hij uit het grazen natuurlijk veel meer afleiding haalt dan het knabbelen aan een pluk hooi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 19:26

Vorige pagina vroeg ik over smeersels en mi las ik ook over klitwortel kent iemand dat ook ?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 20:24

ik, klitwortel weekt het bovenste laagje van d ehuid los en word daarom vaak gebruikt bij aandoeningen waarbij er teveel huidschilfers zijn.
zoals bijvoorbeeld roos.

er zit salicylzuur in.
Citaat:
Salicylzuur weekt het bovenste laagje van de huid los, waardoor schilfers sneller verdwijnen. Door de verweking wordt de eeltlaag weer soepel, zodat de huid kan dichttrekken en de kloven genezen. Door salicylzuur in een huidmiddel blijft de huid soepel en voorkomt u verdere uitdroging. Het effect merkt u binnen een paar dagen.

word dus vaak gebruikt bij paarden met veel roos in de manen.
smeer het niet op open plekjes want dat prikt echt enorm :+

kalliexxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 20:26

wat gebruiken jullie nog meer naast een vliegen deken en wassen.
ik gebruikte fenonolf maar die is uit de handel gehaald