[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 13:49

Sammyoo schreef:
Wellicht zijn het alleen de pollen die ze inademen waar ze allergisch voor zijn??
Kwam er bij Appie ook geen allergie voor culicoides uit de test? Ik vraag me nu af of een eczeemdeken straks wel enig nut heeft (behalve dat hij zich dan moeilijker kapot schuurt).

Muzefee, wat een lief koppie heeft Heaven. Fijn dat de manen weer wat langer zijn, dan heeft ze ook geen jeuk!

geen idee, maar een deken werkt bij hem net als op weinig gras.
dus we gaan zo verder :j

opisop_shop

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 14:01

ik heb het idee dat het bij Wisse juist wel goed gaat momenteel. Mag ook zijn manen weer borstelen en vlechten. Hij staat nog wel steeds onder halsdeken+masker, maar dat is meer voor mijzelf omdat het me veel gepoets en gewas scheelt :P
Maar vandaag zijn de paddocks afgegraven en staan de paarden op het gras, ben benieuwd of dat ook invloed heeft. Is er nu echt veel fructaan dan?

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 12:22

@ opisop: moet je de fructaanmeter even in de gaten houden. Aan de hand daarvan kan je meestal wel ongeveer zien hoe het bij jou in de buurt is.
Doe ik ook altijd. Je kan er nooit 100% van op aan, maar de meter kan wel een leidraad zijn.

http://www.hoefnatuurlijk.nl/index_js.h ... tihelp.htm

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 23:25

Hier gaat het nog steeds geweldig zonder deken, niets geen problemen, ook niet met die hoge temperaturen :D

Jolindaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 21:38

Peerd had hier in NoordHolland helemaal geen last van zijn zomereczeem, maar hij is 6 maanden in Eindhoven geweest en ik krijg hem terug zonder manen :(

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 17:44

Een kennis van mij zoekt een makke kinderpony voor de kleinkinderen.
Is op Ameland, (bijna) geen knutten dus een prima plekje voor een pony met ZE!

Via PB breng ik je graag met hem in contact.

Het is dat mijn dochter haar pony nog niet kwijt wil/er nog niet uit gegroeid is, anders had ik het wel geweten :D
Super betrouwbaar adres!

kyron

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 17:23

Heeft hier iemand insektenspray DR1 insektenspray al geprobeert?
En de Herbakult huidolie?
Zoja wat is jullie ervaring daarmee.

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 18:05

tiwi1969, als mijn pony heel relaxt was en een echte kinderpony had ik zoiets serieus overwogen uit liefde voor je dier. het is zeker een mooie optie die je kennissen aanbieden, het mes snijdt dan van 2 kanten ;-)
ik weet zeker dat er ergens een pony rondloopt die en geschikt is en hier heel erg mee geholpen is.

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 20:36

ik heb even een vraagje..
Mijn haf schuurt echt enorm! zijn maantjes worden met de dag korter, hij begint op een punky te lijken..
Maar er zijn naar mijn idee geen vliegjes, onze fries met ZE heeft geen last nog. Deze zomer hadden we mijn hafje onder een exceemdeken en dat ging 'goed'. Waar krijgt een paard nog meer jeuk van?? :+ mijt? schurft? luis oid?? DA komt binnenkort kijken.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 20:57

_CS_ schreef:
Hier gaat het nog steeds geweldig zonder deken, niets geen problemen, ook niet met die hoge temperaturen :D

ik heb vandaag een dunnere op gedaan.
ik wil gaan afbouwen bij appie,dan kan hij straks nog een paar weken echt lekekr bloot rondlopen voordat de eczeemdeken er weer op moet

cyclo86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 21:34

zag vandaag alweer alarmerende hoeveelheden kleine mugjes/vliegjes :+ maar pony nog geen last hopelijk blijft het zo ofgaat het gewoon vriezen {:)-:(

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 21:36

Bedankt voor de tip van het baby olie!
Ik heb het meerdere malen gebruikt, en de huid is mooi genezen!
De manen en staart beginnen al mooi te groeien.

Ze had trouwens de hele stal eruit geschuurt inclusief een betonnen muur :o

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 21:55

cyclo86 schreef:
zag vandaag alweer alarmerende hoeveelheden kleine mugjes/vliegjes :+ maar pony nog geen last hopelijk blijft het zo ofgaat het gewoon vriezen {:)-:(

Hier ook helaas, Famke stond alweer wat te schuren toen ze op stal ging gisteren. Vandaag maar wat eerder binnen gezet. Zonsondergang is zo vroeg op het moment.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 09:10

Horse_Driver schreef:
ik heb even een vraagje..
Mijn haf schuurt echt enorm! zijn maantjes worden met de dag korter, hij begint op een punky te lijken..
Maar er zijn naar mijn idee geen vliegjes, onze fries met ZE heeft geen last nog. Deze zomer hadden we mijn hafje onder een exceemdeken en dat ging 'goed'. Waar krijgt een paard nog meer jeuk van?? :+ mijt? schurft? luis oid?? DA komt binnenkort kijken.

allergieën voor bepaalde stoffen in het voer, insulineresistentie, mijt, schurft, luis, zelfs vlooien ook al komt dat amper voor...

als je twee paarden hebt met dergelijke klachten zou ik zeker een keer een uitgebreid bloedonderzoek laten doen, wellicht zit er iets in je voeding (denk bodem) niet goed wat de klachten veroorzaakt. zo hebben een paar paarden hier op stal snel last van jeuk en ZE achtige klachten doordat de samenstelling van het gras eigenlijk niet klopt. het gras is erg rijk en betreffende paarden krijgen er ook teveel van.

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 12:28

@merrieveulen: dankjewel voor je antwoord! onze fries heeft zeker ZE, is daar ook op onderzocht. We dachten dat mijn hafje dus ook last had, maar geen onderzoek na gedaan nog. Dat gaan we zeker doen als alles goed gaat met zijn rug. (hij heeft zijn rug gebroken, het is maar de vraag of hij het red:( ostheo komt binnekort weer)
Ze staan alrijd buiten, in de paddock en een 'wei' waar nu geen gras meer is :+

joosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 17:40

Hoi,

Weet iemand hoe de premiere eczeemdeken valt? Normaal of een maat kleiner?
Ik ga van avond dit topic maar is door bladeren, maar dan kan ik vast bestellen

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 18:52

jeetje een gebroken rug, heftig zeg! wat voor breuk (waar) is het precies en hoe is dat gekomen?

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:04

Premiere valt normaal

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 19:08

Ik kom ook weer even binnen vallen. Hoe gaat het momenteel met de echt extreme gevallen?
Stef is nog steeds jeuk vrij, maar ik maak me echt al zorgen over het voorjaar. Stel dat het toch weer terug komt, wat dan!?
Natuurlijk de deken en aan de middeltjes tegen jeuk, maar zijn er nu met dit weer en geen mugjes nog steeds paarden die onder een eczeem deken staan?????
Je zou zeggen dat het nu wel over moet zijn met muggen ??

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:00

Waarom maak je je zorgen Aerdenhout, het is zo goed gegaan met Stef juist in de meest moeilijke periode.
Juist in de lente gaat het nog wel goed met exceempaarden. In najaar is het vaak veel meer vliegjestijd en kan imuumsysteem van paard het zelf niet meer aan.

10tje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:16

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 20:18

Nou ja ik begrijp haar ongerustheid wel.
Het kan namelijk zo zijn dat stef volgend jaar genoeg 'gewend' is aan de omgeving en toch alsnog weer gaat schuren.

Als je de 1ste tekenen ziet zou ik hem een deken opgooien, niet gaan aanklooien met smeerseltjes enzo.
En van daaruit even verder kijken hoe ie het gaat doen met de deken.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 09:03

Iemand een idee waar ik 'goedkoop' RSIH kan aankopen?

Liefst iemand die er ervaring mee heeft aangezien ik niet scheutig ben op online aankopen...

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 09:51

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 10:10

Dag allen,

Ik hoop dat het goed is dat ik hier zomaar kom 'binnen vallen' met een vraag.
Mijn paard heeft sinds eind oktober last van wisselende bultjes.
Het begon met een klein bultje (van de wei af en een regendeken op). Hierna ging het weer een poosje beter.
Hierna komen de bulten weer terug. Zijn niet hard en ze jeuken. Verschillen erg in grootte, van een 1/2 cm tot wel 3cm.
Bulten zitten op zijn rug en breiden zich uit naar zijn buik (ook onder zijn buik).
Paard is altijd netjes ontwormd, zadel past goed (MSFC maatwerk). Hij vindt het echt heerlijk als ik eraan zit.
Soms komen er korstjes met haren los, geen bloed. Heb een tijdje gewassen met betadine, maar mijn paard droogt gewoon niet meer als ik in de avond op stal ben.
DA is er (nog) niet bij geweest, aangezien het steeds wisselend is. Hij heeft er ook geen last van, behalve dat het jeukt.
Na het rijden zijn de bultjes ook minder, dus er zit toch een soort van vocht in. Het zijn dus jeukende vochtbulten over zijn lichaam.
Paard is in november van stal verwisselt, krijgt nu dus ander kuil en heeft het nog steeds. Wie o Wie?