Jessix schreef:Sorry dat ik zo kom binnen vallen in dit topic. Ik lees er wel af en toe in, maar krijg mijn grote vraag (zorg) niet helemaal beantwoord.![]()
Zagen jullie niet ontzettend op tegen het gaan gebruiken van de medicijnen? Ik heb zelf een dopamine moeten gebruiken en weet wat een ontzettende invloed dit kan hebben op alles. Al heeft het me wel geholpen, ben ik ook weer heel blij dat ik er (met veel moeite) weer vanaf ben.
De dierenartsen vermoeden cushing bij mijn oudste paard vanwege zijn vacht. Hij heeft (wel al zijn hele leven) een lange wintervacht die krult wanneer deze nat is (geweest). Dit jaar kwam hij voor het eerst niet goed uit zijn vacht en heb ik hem vorige week geschoren. (haren op buik en onderaan de hals bleven zitten) Verder heeft mijn paard geen van de symptomen. Nooit bevangen geweest, geen IR, geen slapte of gebrek aan eetlust en energie. Ook de verder lichamelijke symptomen als vetophoping boven de ogen en andere plekken zijn niet aan de orde."
Nu wil ik hem best laten testen hoor, maar ik denk niet dat ik hem in de conditie waarin hij nu is al aan de medicatie wil hebben. Ik vraag me echt af of dat zijn leven dan zou verbeteren?
Wanneer hebben jullie daarvoor gekozen?
Hoeveel drinkt, plast en zweet hij?
De meeste paarden worden alleen maar fitter als ze op medicijnen komen, daar trek je qua leeftijd zo weer een boel jaren vanaf omdat ze ook gelukkiger worden en gewoon frisser en fitter, meer hun zelf dan ze inmiddels zijn geworden. En liever beginnen als hij nog fit is en dus makkelijk nog fitter wordt dan wachten tot hij aftakelt met maar de vraag of je hem dan weer goed krijgt.
Maar vorige winter kreeg ze echt een poolbeer-vachtje en toen voelde het aan alsof '' het moment '' om over te schakelen op die pillen gekomen was...En ik ben wel erg verheugd met het resultaat ! Ze heeft een mooi glimmend zomervachtje en loop nog steeds krachtig en energiek als vanouds ! Ook die acth waarde is enorm gezakt.