Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sosha schreef:maar voor een open goed bloedende wond wordt volgens mij bijna nooit tetanus gegeven bij mensen. Ik heb zelf maar een maal een tetanus prik gehad, toen zat er grind vrij diep in het vlees en weinig bloed.
Mij is uitgelegd dat het gevaar van tetanus juist schuilt in hele kleine (vaak bij een dier niet opgemerkte) verwondingen die toch wat dieper zijn (en vaak ook amper bloeden). Denk bijvoorbeeld aan nageltred.
Sosha schreef:En zulke kleine onderzoeken zeggen ook niet alles. Tetanus bij paarden komt eigenlijk bijna niet meer voor (vlgs grote kliniek hier) sind er veel tegen geënt wordt en dat was vroeger echt wel anders. Laatst nog een tetanus geval hier in de buurt, die was dus niet geënt.
Nu moet ik enten omdat ik bij een ander op stal sta, maar anders zou ik de influenza enting er denk ik ook uit gooien. Mijn volwassen honden en katten ent ik ook niet. Maar de tetanus zou ik toch eens in de 4 jaar aan mijn paarden geven. Better safe then sorry!
aam_mic schreef:Vallen de boett dekens groot of klein? En de Everline dekens?
Ik heb nu mijn pagony eczema een maat groter en die past precies goed.
klaske123 schreef:heeft iemand ook last van dat een meulenkamp deken schuurt? ik heb namelijk een klein probleempje bij de borst heeft die geschuurt.
ellepel schreef:aam_mic schreef:Vallen de boett dekens groot of klein? En de Everline dekens?
boett en pagony rekken allebei nog een beetje uit.
de pagony vind ik klein vallen,van de boett weet ik dat eigenlijk niet
ikenindi schreef:klaske123 schreef:heeft iemand ook last van dat een meulenkamp deken schuurt? ik heb namelijk een klein probleempje bij de borst heeft die geschuurt.
is ie niet gewoon wat te krap dan? te klein dus?