[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Othilly

Re: [CENTRAAL] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 16:01

Hele dure grap dus.. 1,50 per dag dus voor een paard van 700 kg.. ( lidl)..

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 16:52

Ik vind het nog meevallen eerlijk gezegd. € 1,50 x (maximaal) 31 dagen = € 46,50 per maand
En als het voor jouw paard werkt :)

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 17:44

NRJ schreef:
Horseware schreef:
Hier was het schudden ook alweer begonnen een week of 3 geleden. Snel weer begonnen met de combi spirulina, magnesium en melatonine en na 1 week weer schudvrij!

Op welk tijdstip geef je het? Zou in de ochtend goed zijn? Of dan beter savonds? Ik kan helaas niet om 5 uur smorgens :+
En geef je alles tegelijk of verdeeld over de dag?

zelfde vraag hier , en hoeveel van wat geef je precies ?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 17:58

Op ebay kan je goedkoop loratadine kopen, 365 stuks voor 17 dollar ofzo. :)
Allerclear van kirkland, ze hebben ook cetirizine.

Hier vandaag de tandarts/dierenarts gehad, en besproken dat hij meer hooikoorts lijkt te hebben als vorig jaar.
Sowieso hoesten er wat op stal, en dat werkt ook niet mee natuurlijk.
Nu afgesproken dat ik het ga proberen met zijn hoestkruiden en als hij erg last heeft flixotide pufjes, om het snel op te lossen.
Hopelijk is wat dagen puffen af en toe genoeg om het op te heffen.
Werkt dat niet ga ik loratadine of cetirizine proberen. :)
Hij is overigens absoluut niet ziek of benauwd, dus de puf is hopelijk vooral een backup en ik hoop voor sporadisch nodig.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 18:29

Ik kan er geen 1 vinden die de 365 naar Nederland verzend.

ramasso

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:01

Mag ik jullie voor cetirizine verwijzen naar https://www.diegrenze.nl/index.php/ceti ... -30st.html Ik ben met mijn ruin jaren geleden door Utrecht naar huis gestuurd met de opdracht 15 pillen 2 x per dag Die hoeveelheden zijn bijna niet te krijgen. Ik ben toen enorm geholpen door deze apotheek en ben ze hier nog steeds dankbaar voor.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:09

ramasso schreef:
Mag ik jullie voor cetirizine verwijzen naar https://www.diegrenze.nl/index.php/ceti ... -30st.html Ik ben met mijn ruin jaren geleden door Utrecht naar huis gestuurd met de opdracht 15 pillen 2 x per dag Die hoeveelheden zijn bijna niet te krijgen. Ik ben toen enorm geholpen door deze apotheek en ben ze hier nog steeds dankbaar voor.

Zo dat scheelt nogal!! Ik gisteren 14 tabletten voor 5.99.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:18

Hebben ook loratadine ( 30 tabletten ) 2.99!!!

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:19

Ik heb de Cetrazine besteld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:24

Hoe zou dat zitten met verzending naar België? Zou dat gaan?
Ik heb nu 100 tabletten voor 15 euro & nog wat .. als ik ze hier rechtstreeks haal (dus gewoon bij de apotheek) kost het bijna 18 euro. Qua prijs valt het mij nog wel mee als ik het op 3/4 pilletjes per dag kan houden (is nog even testen). Maar als het goedkoper kan is dat altijd fijner natuurlijk :P

ramasso

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:33

Je kan contact met ze opnemen. Ze zijn heel vriendelijk en helpen je graag. Ik bestelde zo'n 200 doosjes per keer en dat werd netjes thuisbezorgd

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:36

NRJ schreef:
Horseware schreef:
Hier was het schudden ook alweer begonnen een week of 3 geleden. Snel weer begonnen met de combi spirulina, magnesium en melatonine en na 1 week weer schudvrij!

Op welk tijdstip geef je het? Zou in de ochtend goed zijn? Of dan beter savonds? Ik kan helaas niet om 5 uur smorgens :+
En geef je alles tegelijk of verdeeld over de dag?

Je moet de melatonine tussen 4 en 5 uur s middags geven. De rest maakt niet uit als het iedere dag maar rond dezelfde tijd is.

Melatonine: 15 Mg per dag (3 pillen van 5)
Magnesium: 20 Mg per dag (2 schepjes Equine America Magnitude)
Spirulina: 3 schepjes per dag van Pharmahorse

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:48

ramasso schreef:
Je kan contact met ze opnemen. Ze zijn heel vriendelijk en helpen je graag. Ik bestelde zo'n 200 doosjes per keer en dat werd netjes thuisbezorgd

Kan ik inderdaad doen :j Ga even zien wat de volgende dagen doen, heb nu toch die 100 pillen onderweg, tegen dat die op zijn weet ik wel of ik het ga blijven geven of niet en dan hoor ik wel eens of er opties zijn ;)

Met welke reden moest jij het eigenlijk geven? Want dat was van de kliniek uit? Ook voor headshaking/hooikoorts? Of anders?

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 19:48

Ik vroeg me af wat het verschil was tussen loratadine en cetrazine: er blijkt geen verschil te zijn alleen schijnt de loratadine minder sufheid te geven..

ramasso

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 20:02

[***] schreef:
ramasso schreef:

Kan ik inderdaad doen :j Ga even zien wat de volgende dagen doen, heb nu toch die 100 pillen onderweg, tegen dat die op zijn weet ik wel of ik het ga blijven geven of niet en dan hoor ik wel eens of er opties zijn ;)

Met welke reden moest jij het eigenlijk geven? Want dat was van de kliniek uit? Ook voor headshaking/hooikoorts? Of anders?

De reden was idd headshaking. Cetirizine was toen nog een probeersel. Het heeft alleen helaas niet geholpen.

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 20:17

Horseware schreef:
Je moet de melatonine tussen 4 en 5 uur s middags geven. De rest maakt niet uit als het iedere dag maar rond dezelfde tijd is.

Bedankt :) Tussen 4 en 5 smiddags zal ook niet altijd haalbaar zijn ben ik bang (ik werk in ploegendiensten), maar ik kan het als ik middagdienst heb onder het voer in de voerbak doen, dan kan ze het eten als ze binnenkomt.
Magnesium krijgt ze al (magnesiumcitraat van Puur) en de spirulina heb ik vandaag even bij de Kruidvat gehaald :+ want de ruitersportwinkel had het niet. Als het werkt kan ik het altijd nog bestellen bij Pharmahorse.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 20:26

Hoeveel mg Cetrazine geven jullie?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 20:38

Wesco schreef:
Ik kan er geen 1 vinden die de 365 naar Nederland verzend.

Jawel hoor, gister nog besteld.
http://www.ebay.co.uk/itm/122366757868? ... EBIDX%3AIT
De seller heet best-beauty-products, en gratis verzenden. :)

Net zitten bestuderen, maar van het stof in hooi heeft hij echt nul last.
Zelfs niet van het fijnere stof met blaadjes, en fijn stro stof ook geen punt.
Hij heeft er minuten lang in zitten spitten, nul reactie.
Pollen buiten weer wel.
Opzich gunstig, ik kan moeilijk iedereen over laten gaan op vlas of zaagsel op stal.
Een hele zorg minder dus, maargoed zo gek is dit niet want de hele winter had hij dus geen klachten.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 29-03-17 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 20:42

10 mg cetirizine (1 tabletje) per 100 kg is de richtlijn als ik het goed heb.
Ik heb er vandaag 3 gegeven, heb wel het idee dat het de scherpe randjes er af haalt, maar nog niet genoeg. Morgen krijgt ze er 4. Ben eens benieuwd.

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 22:42

NRJ schreef:
Horseware schreef:

Bedankt :) Tussen 4 en 5 smiddags zal ook niet altijd haalbaar zijn ben ik bang (ik werk in ploegendiensten), maar ik kan het als ik middagdienst heb onder het voer in de voerbak doen, dan kan ze het eten als ze binnenkomt.
Magnesium krijgt ze al (magnesiumcitraat van Puur) en de spirulina heb ik vandaag even bij de Kruidvat gehaald :+ want de ruitersportwinkel had het niet. Als het werkt kan ik het altijd nog bestellen bij Pharmahorse.

Geef je wel 20 Mg magnesium? Want de normale dosering is 10 mg

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 22:46

Waarom zou je melotanine geven aan een paard?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 23:04

Zelfde vraag als pol eigenlijk.
Ik ben vandaag begonnen met een kuur mariadistel.
Hij is 1.5 week geleden behandeld to be shure voor leverbot, met Fasinex.
Dat ivm een natte weide waar veel schapen op liepen, ik hoop dat dat een link heeft met de pollen.
Nu een kuur mariadistel om zijn lever een handje te helpen.
Dat om de kuur te verwerken, en mocht hij geïnfecteerd zijn geweest zijn lever te helpen herstellen.
Vandaag de dierenarts gehad voor zijn gebit, en gelijk ivm de pollen.
Zij acht de kans op dat hij leverbot had vrij groot, dus goede keus geweest.
Zeer benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen in zijn geheel!

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 23:08

Kwam uit een onderzoek naar headshaking dat de combi magnesium, spirulina en melatonine in die hoeveelheden goed kan werken. En bij mijn paard is dat ook zeker zo. Het maakt een wereld van verschil en ik kan weer rijden, zelfs zonder masker en neusnetje

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 06:57

Pff ik krijg er al niks in bij mijn paard.. magnesium is al een probleem, maar de spirullina ( flinke hoeveelheid groene poeder) gaat zeker weten ramp worden! Kleine pillen zou beter gaan!

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-17 07:04

pol1 schreef:
Pff ik krijg er al niks in bij mijn paard.. magnesium is al een probleem, maar de spirullina ( flinke hoeveelheid groene poeder) gaat zeker weten ramp worden! Kleine pillen zou beter gaan!

Heb je al eens vloeibare magnesium geprobeerd. Die had ik toen bij m'n ruin. Ik trok het op in een spuit en hup in zn mond. Poeder was een drama en toen keek die niet eens naar de bak. Ik had de vloeibare van equistro (de betamag forte), iets duurder maar werkte als een trein

Je kunt ook vragen of ze bij een apotheek de spirullina in tabletten willen maken voor je.