[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nala

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:04

Heyhoi allemaal, mag ik ook meekletsen?
Ik heb zelf geen paard met zomereczeem, maar de fjord die ik verzorg/rijd wel. Ze heeft een eczeemdeken maar als ik haar heel even de rug toekeer met bijv. zadel uit de zadelkamer halen en ik kom terug staat ze met haar hoofd tegen de muur te schuren. Echt zielig... Weet iemand hier iets op? Ik wil niet dat ze zichzelf pijn doet. Het is overigens ook alleen op haar voorhoofd bij de voorpluk waar het jeukt, omdat de rest bedekt is door de deken of niet echt zo warm wordt.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 19:23

Misschien ook een hoofdkap om doen? Als de rest bedekt en jeukvrij is moet een bedekt hoofd ook helpen!

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 19:28

Helaas heeft mijn bijrijd fjord waarschijnlijk ook zomer eczeem.. Vorige week al schuur plekken op z'n kont gezien en vorige week de eerste wond aan de linker kant van z'n boog, iets hoger nog 1 die wel dicht is, en een lange dunne schuurplek aan de rechterkant net onder de boog.
Je ziet dat hij daar heel erg geschuurd heeft, aanzet van de manen is kapot geschuurd.

Meteen doorgeven aan de eigenaar, heeft hem dit weekend gewassen en gedesinfecteerd, maar is dit juist gehandeld? Heb doorgegeven dat ik zomer eczeem vermoed, maar hij zegt njet op de zaken vooruit te willen lopen. Dit soort situaties zijn vrij lastig als verzorgster..
Donderdag weer naar het paard, hopelijk heeft die niet nog meer plekken en ongemak erbij, anders moet ik echt de eigenaar gaan overtuigen om of een deken aan te schaffen of de juiste middeltjes
Ik spoot hem al in met vliegenspray maar dat werkt nu echt niet meer voldoende..

Ga snel even het topic grotendeels doorlezen op zoek naar tips en middeltjes en dekens!

FD_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 19:29

Bedankt voor de reactie's! Ik heb Boots met teer shampoo gewassen, en met imaferol ( of hoe je dat schrijft? :p ) Ik ben van plan een deken voor hem te gaan bestellen. Kan alleen bijna niks in zijn maat vinden..

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 19:30

Ik zal het er eens met de eigenaresse over hebben. Ze staat in een kudde waar niet veel geaccepteerd word (zo werd ze met haar vorige bruine eczeemdeken de hele wei door gejaagd en werd dat ding aan stukken getrokken). Is er nog een andere optie?

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:47

Mag ik ook mee kletsen?

Mijn tinker merrie is bekend met ZE maar vorig jaar nergens last van gehad! Dit jaar wel nodig ;( Vandaag haar sweetitch hoody opgedaan...

Kan ik nog meer tegen de jeuk in haar manen doen? Ze word al sober gehouden!

En bestaat er ook een hoofdkap voor aan de sweetitch hoody?

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:51

Ginootje schreef:
Mag ik ook mee kletsen?

Mijn tinker merrie is bekend met ZE maar vorig jaar nergens last van gehad! Dit jaar wel nodig ;( Vandaag haar sweetitch hoody opgedaan...

Kan ik nog meer tegen de jeuk in haar manen doen? Ze word al sober gehouden!

En bestaat er ook een hoofdkap voor aan de sweetitch hoody?

Ik heb mijn boett hoofdkap eraan gemaakt. Gespen over gezet & de klip aan de binnen kant.
De kap die er bij hoort is bagger.
Heb er zo geen foto van.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 22:04

Enige tijd geleden heb ik hier een oproep gedaan voor het testen van een nieuw product. Ontzettend veel reacties ontvangen, waarvoor dank!

Inmiddels zijn we een 2 maanden onderweg in de test en de eerste resultaten zijn positief.
Voor de geïnteresseerden hebben we op de facebook pagina van Effektri ervaringen en foto's gedeeld.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 23:24

Ik vind de rambo eczeem kap echt super. Heb het dan over dat UFO actrige ding. Blijft hier in combi met zowel ej deken als rsih super zitten

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 23:51

De kap van de RSIH is idd geweldig :D De énige kap waarmee mijn paard het goed doet!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 07:57

dat is toch gewoon een normale vliegenkap?
Hier altijd gewoon een pyjama-hoofdkap. Premiere heeft ze in het grijs, BR ook eentje met dichte ogen.
Staan prima bij een RSIH qua kleur :)

amie1965

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:30

EsmeeBlom schreef:
Enige tijd geleden heb ik hier een oproep gedaan voor het testen van een nieuw product. Ontzettend veel reacties ontvangen, waarvoor dank!

Inmiddels zijn we een 2 maanden onderweg in de test en de eerste resultaten zijn positief.
Voor de geïnteresseerden hebben we op de facebook pagina van Effektri ervaringen en foto's gedeeld.

hoeveel geef je van deze olie per dag?

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:36

Wie heeft er hier ervaring mbt pagony eczeem dekens. Kan er 2 overnemen maar zie op tegen feit dat alles over hoofd moet.

Straks de rsih opzoeken. Nu diego 24 uur per dah buiten staat heeft hij jeuk. En ivm zwangerschap ga ik vaak overdag dus dan smeer ik liever geen derfen

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:57

amie1965 schreef:
EsmeeBlom schreef:

hoeveel geef je van deze olie per dag?

Afhankelijk van de grootte van pony/paard 15 tot 25 ml per dag.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:21

Norton, voor jou qua werk, of voor het paard?
Ik heb Derfen altijd gewoon kunnen smeren, zal ook per paard verschillen of ze er last van krijgen denk ik.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 16:32

EsmeeBlom schreef:

Heb je de pagina. Ik had gezocht. Maar ik ga 3 foto's ?

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 19:18

opisop_shop schreef:
Norton, voor jou qua werk, of voor het paard?
Ik heb Derfen altijd gewoon kunnen smeren, zal ook per paard verschillen of ze er last van krijgen denk ik.

Ik begreep altijd dat je het niet in volle zon mocht smeren en op maandag donderdag ga ik zo bij zo in ochtend. Ze hebben geen beschutting qua bomen dus staan echt volop te bakken de hele dag

Plus tja ik zie het niet zitten om 2 keer per dag een hectare af te lopen. Om zoek naar mn paardje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:10

Mijn pony schuurt weer eens met zijn staart.
Heeft hij vaker gedaan, vorige zomer eigenlijk niet en nu wel weer.

Hij krijgt weinig voer(vitaminebrok en na arbeid soms wat krachtvoer).
Helaas krijgt hij daar een heel klein scheutje appelsap doorheen(anders stopt ie met vreten,na een tijd.ongeacht welk merk).
Staat wel 24/7 op gras en dit wordt niet veranderd.

Nu wilde ik wat op zijn staartwortel smeren, mijn weidegenote heeft Sweetitch maar ik zag ook Eczema balsem.
Iemand met een van beiden ervaring?
Of wat anders?

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:36

Dan zou ik voor de eczema balsem gaan. Dat ging hij mijn pony goed. Later sweet itch geprobeerd en daar kreeg ze alleen maar meer jeuk van. Eczema balsem is volgens mij ook nog eens een stuk voordeliger in aanschaf.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 22:47

Ik vind beide merken niets.

Ik test nu sinds 3 weken derfen. Kan er nog niet heel veel zinnigs over zeggen.
Bedenk je wel dat de jeuk waarschijnlijk door het gras komt. Vers gras bevalt giga veel eiwitten. Waar veel paarden niet best op reageren.

xxanoukxx1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 08:28

Hoelaat zetten jullie je paard met zomereczeem naar binnen?

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 08:32

Lekker 24/7 buiten. Mijne komen nooit op stal

xxanoukxx1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:40

Had laatst de dierenarts erbij om haar even te laten bekijken of ze nou echt wel eczeem had en hij zei zoveel mogelijk naar binnen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 09:46

Hier vanaf een uur of 10/11 tot een uur of 4/5 . Langer is krabben. Dus we doen het maar zo.

norton84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 10:10

Hier staan ze nu 24 buiten zolang het weer het toelaat.

Straks als nog goed is maar word te snel donker van 9 tot 5