Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
mirkip schreef:Die van agrobs is idd ook goede luzerne.
Ben nu ook bezig met een reinigigingskuur.
Iemand ook een linkje naar een pro biotica?
Annetje schreef:Oeh Lusitana, die zit duidelijk niet goed in zijn vel! Misschien kun je bloed laten trekken en kijken wat voor suplementen je hem kunt geven?
Mijn paard heeft al een tijdje droes en krijgt daar vervelende bijwerkingen van. Hij zit uiteraard slecht in zijn vel, heeft een licht ontstoken koker, dikke benen en... juist, jeuk! Zijn hele vacht zit onder de schilfers. Momenteel doe ik er niets aan, hij moet eerst maar eens goed beter worden en braaf zijn hooi helemaal opeten. Ik poets hem wel elke dag, maar niet al te flink omdat ik bang ben de huid kapot te maken nu zijn weerstand zo laag is.
Heeft er iemand een idee wat ik straks bij kan voeren zodra hij een stuk beter is? Hij heeft duidelijk te weinig voedingsstoffen binnengekregen door het minder eten. Wij voeren sportbrokken, van ik geloof, marstal.
Citaat:Indicaties
Probiotica voor dieren met een slechte spijsvertering en een slechte maag/darmfunctie, bij diarree en bij herstel na ziekten, allergieën en chronische luchtwegaandoeningen. Ook na langdurig antibiotica gebruik, is het heilzaam om Probio Forte te gebruiken.
SuperRoos schreef:Lusitana, ik hoor graag je vorderingen van het voorjaar wat betreft de olie, mooi dat het nu goed met hem gaat
en welkom in het topic
Annetje schreef:Ik hoor veel goeds over de groene os via internet, maar hier in de buurt lijkt nog niemand daarvan gehoord te hebben. Ik ga eens kijken naar de dingen die jij noemt. Bedankt voor het meedenken alvastMeer suggesties zijn altijd welkom.
Lusitana schreef:Op dit moment reageert de hengst zo ontzettend goed op de behandeling die hij nu krijgt, dat ik nog even af zie van verder onderzoek (wat wel mijn eerste idee was toen ik hem zag).
haffjechip schreef:superroos bedankt voor de tips ik ga 1 maart beginnen met een reininginskuur moet je dan ook gelijk met pro biotica beginnen en geef je dat dan het hele seizoen of het hele jaar door
groetjes
sorry voor al die vragen maar wil het graag goed doen en hopelijk heeft mijn krullie geen jeuk meer
SuperRoos schreef:Je wilt idd ook eerst zien hoe hij het enkel hierop doet, dan kun je bekijken ook of het echt ZE is of dat door andere factoren het schuren is begonnen..
Wij zitten hier net zo met Diaz, onze tinkerjaarling.. Bij haar speelden vele factoren een rol bij de vorige eigenaar die ik zie als oorzaken van de jeuk, en niet gelijk als een bron van ZE..
Omdat ik bij haar nog niet geloof in ZE heeft ze in het najaar (toen we haar kochten) ook geen deken op gekregen..
Citaat:Weet niet hoe je het van de zomer gaat doen, maar olie puur op de huid i.c.m. zon en alles is niet zo best.
Citaat:Overigens kan olie op den duur de huid ook verstikken, waardoor het geen lucht meer krijgt, en dan de huidstructuur mega-slecht wordt.
_CS_ schreef:Die van mij krijgt eerdaags haar entingen, en dan gaat eind deze maand de drainage weer beginnen.
De deken moet ik ook maar weer uit de schuur trekken en controleren op slechte plekjes.
Zal van de week ook even foto maken, ze ziet er niet florissant uit met haar megabos haar met in het midden een rechtop staand plukje, haha.
haffjechip schreef:superroos in ieder geval bedankt ik bedoelde inderdaad drainagecompositum. ik ben inderdaad ook niet zo van de middeltjes maar dit werd mij geadviseert en dacht vraag het op bokt, ik ga het in ieder geval maar eest die drainagecompositum geven en kijken hoe hij erop reageert. het is natuurlijk ook per paard verschillend en moet het gewoon even uitpuzzelen