Echter lijkt hij me ook een stuk koeler en daar voor mij interessant.
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Yvank_ schreef:dunnere stof betekend niet per definitie koeler, ik heb ook een amigo mio vliegendeken gehad voor warme dagen maar die werd nog veeeel heter van de rambo.
De enige deken die mijn haflinger koel kon houden was een imperial riding eczeemdeken. Mijn warmbloed staat gewoon onder zn rambo ook met 30 graden die zweet er niet onder.
terpentijn schreef:voor je shet is de lotion prima....voor ervaringen..scrol iets omhoog naar Kinke.En dat is zeker bij jou te krijgen PPgroom?
Als het echt goed werkt (recensies, ervaringen!) wil ik het wel eens proberen voor mijn Shetmerrie van 8 jaar.Die schuurt mid-manen en staartwortel. balen!
Heb niet zoveel ervaring met ZE, heb het merrietje al 2 jaar,maar dit jaar is gebleken dat ZIJ het in elk geval wel heeft (staat op zandpaddock-uitloop met alleen voordroog of hooi), hoewel er nu een dekentje met hals opligt, heeft zij nog steeds veel jeuk, ik zie haar aan de hoek van de inloopstal schuren.
Ik spuit met Itch Free/Fenonolf (peperduur overigens!) en smeer met Cardiflor van VSM. Het verzacht, maar naar mijn idee niet genoeg. Ik was natuurlijk ook te laat met opleggen dekentje, maar kwam er pas dit jaar achter dat 't echt ZE was.
Tips?
Tegen de vliegen/dazen gebruik ik Dazen Weg Impressed van Holland animal care.
MaaikeNathan schreef:Ik zoek voor me shetlander al een tijdje een goed maar goedkoop eczeemdeken. Ik zag op Divoza de Pagony eczeemdenken, heeft iemand deze en hoe bevalt die? Blijft die goed liggen, hoe valt die, gaat die niet snel stuk, manen niet in de klit onder de hals etc... De shetlander waar ik hem voor nodig heb is ongeveer 96cm. Iemand een idee welk maat deken het best past dan?
Heel erg bedankt alvast!
WowAmigo schreef:Even n korte vraag, heb derfen binnengekregen, doen jullie daar nog wel n deken bij over? Of kan die dan af blijven?