[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Marvel

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 22:11

Een panty is ook doorschijnend maar ook helemaal dicht :) dus het zal wel kunnen. Ik denk daardoor wel dat de stof dunner is en ben benieuwd of deze te dun is voor spelende ruinen.
Echter lijkt hij me ook een stuk koeler en daar voor mij interessant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 22:13

dunnere stof betekend niet per definitie koeler :n , ik heb ook een amigo mio vliegendeken gehad voor warme dagen maar die werd nog veeeel heter van de rambo.

De enige deken die mijn haflinger koel kon houden was een imperial riding eczeemdeken. Mijn warmbloed staat gewoon onder zn rambo ook met 30 graden die zweet er niet onder.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 22:24

geen idee hoe het zal gaan in de warmte. Nou kan deze dame daar sowieso al goed tegen, dus dat wordt lastig te signaleren.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 11:20

Yvank_ schreef:
dunnere stof betekend niet per definitie koeler :n , ik heb ook een amigo mio vliegendeken gehad voor warme dagen maar die werd nog veeeel heter van de rambo.

De enige deken die mijn haflinger koel kon houden was een imperial riding eczeemdeken. Mijn warmbloed staat gewoon onder zn rambo ook met 30 graden die zweet er niet onder.

De amigo mio staat die van mij dus weer niet onder te zweten. Maar ik heb het dus wel over een warme stal 's avonds waar het niet waait.. Dus niet buiten in de zon, daar houdt hij het beter vol dan binnen.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 12:14

Waarom hoor ik hier eigenlijk niemand over een goed vliegwerend product....minder vliegen is immers ook minder jeuk.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 12:16

Klopt helemaal PPG. Deken in combinatie met anti-vlieg en goed anti jeuk middel. Ben nog steeds blij met de Equiprotecta. Eerste middeltje ook waarbij je geen handschoenen aan hoeft te doen en dus zonder problemen de spray lekker in de manen en staart kunt masseren zonder dat je omgeving je al van een kilometer ver ruikt :D

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 12:41

Aan een vliegwerend product heb je niet zoveel, je moet de muggen weren. De middeltjes die ik ken werken niet zo lang. En om nou 's-ochtends om 5 uur voor zonsopgang m'n paard in te smeren......

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 12:49

Sammyoo schreef:
Aan een vliegwerend product heb je niet zoveel, je moet de muggen weren. De middeltjes die ik ken werken niet zo lang. En om nou 's-ochtends om 5 uur voor zonsopgang m'n paard in te smeren......

Het middel wat kinke gebruikt werkt 24 uur...

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 13:04

Ook tegen muggen?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 13:11

Yep....evt in combi met de deo...dan houd je vliegen en dazen ook ip afstand....

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 13:24

En dat is zeker bij jou te krijgen PPgroom?

Als het echt goed werkt (recensies, ervaringen!) wil ik het wel eens proberen voor mijn Shetmerrie van 8 jaar.Die schuurt mid-manen en staartwortel. balen!

Heb niet zoveel ervaring met ZE, heb het merrietje al 2 jaar,maar dit jaar is gebleken dat ZIJ het in elk geval wel heeft (staat op zandpaddock-uitloop met alleen voordroog of hooi), hoewel er nu een dekentje met hals opligt, heeft zij nog steeds veel jeuk, ik zie haar aan de hoek van de inloopstal schuren.

Ik spuit met Itch Free/Fenonolf (peperduur overigens!) en smeer met Cardiflor van VSM. Het verzacht, maar naar mijn idee niet genoeg. Ik was natuurlijk ook te laat met opleggen dekentje, maar kwam er pas dit jaar achter dat 't echt ZE was.

Tips?

Tegen de vliegen/dazen gebruik ik Dazen Weg Impressed van Holland animal care.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 14:55

Bij mij is niets te krijgen terpentijn.....wel bij ruim negentig ruitersport winkels.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 16:41

Even n korte vraag, heb derfen binnengekregen, doen jullie daar nog wel n deken bij over? Of kan die dan af blijven?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 17:34

terpentijn schreef:
En dat is zeker bij jou te krijgen PPgroom?

Als het echt goed werkt (recensies, ervaringen!) wil ik het wel eens proberen voor mijn Shetmerrie van 8 jaar.Die schuurt mid-manen en staartwortel. balen!

Heb niet zoveel ervaring met ZE, heb het merrietje al 2 jaar,maar dit jaar is gebleken dat ZIJ het in elk geval wel heeft (staat op zandpaddock-uitloop met alleen voordroog of hooi), hoewel er nu een dekentje met hals opligt, heeft zij nog steeds veel jeuk, ik zie haar aan de hoek van de inloopstal schuren.

Ik spuit met Itch Free/Fenonolf (peperduur overigens!) en smeer met Cardiflor van VSM. Het verzacht, maar naar mijn idee niet genoeg. Ik was natuurlijk ook te laat met opleggen dekentje, maar kwam er pas dit jaar achter dat 't echt ZE was.

Tips?

Tegen de vliegen/dazen gebruik ik Dazen Weg Impressed van Holland animal care.
voor je shet is de lotion prima....voor ervaringen..scrol iets omhoog naar Kinke.

Ootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 18:17

Ik heb al heel wat soorten vliegenspray geprobeerd, maar ik ben er nog geen een tegen gekomen die echt goed en heel lang lang werkt.
Nu gebruik ik alleen nog een goedkope versie voor het rijden. In de wei staat mijn paard met deken en vliegenkap. Ze staat wel langs de Lek, dus meestal is er wel wind.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 21:26

Heb vanmiddag nog een Shetlander van een paar huizen verderop heel blij gemaakt. We hadden ons jaarlijkse buurtfeest bij hun en ik kon het niet aanzien, dat geschuur en onrustige gedrag van het arme dier. Dus fietsje gepakt, naar huis gecrost en Equiprotecta gehaald. Shet haar manen en staartwortel ingesprayd en aan buurman uitgelegd wat zomereczeem inhoudt. Hij wist dat dus helemaal niet, gaf trouwens toe dat hij dat dan wel behoorde te weten. Hij gaat dus volgende week direct een fles halen.

evelienn28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 21:30

MaaikeNathan schreef:
Ik zoek voor me shetlander al een tijdje een goed maar goedkoop eczeemdeken. Ik zag op Divoza de Pagony eczeemdenken, heeft iemand deze en hoe bevalt die? Blijft die goed liggen, hoe valt die, gaat die niet snel stuk, manen niet in de klit onder de hals etc... De shetlander waar ik hem voor nodig heb is ongeveer 96cm. Iemand een idee welk maat deken het best past dan?

Heel erg bedankt alvast!

bij de http://www.minihorseshop.nl hebben ze de eczeemdeken nu in de aanbieding ik heb ook net besteld en is van het merk QHP.
denk dat je shet ongeveer maatje 125 moet hebben en anders voor de zekerheid nameten.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 22:05

heb je geen deken aangeraden dan kinke?

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 22:26

Ik ben eigenlijk best wel tevreden over de shampoo, de deo en de lotion van Equi-Protecta!
Is wel fijn spul, helpt tegen de insecten, tegen de jeuk en stinkt niet zo verschrikkelijk zoals sommige middeltjes :j .

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 12:51

opisop_shop schreef:
heb je geen deken aangeraden dan kinke?

uiteraard :j
maar 't zijn boeren…het feit dat ze überhaupt geld gaan uitgeven aan dat grasmaaiertje is al een unicum ;) :D

Barbara88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 21:17

Ik gebruik op dit moment nog steeds alleen de RSIH. Verder met rijden wel vliegenspray van Grand National of Sectolin. Tot nu toe helemaal jeukvrij. :)

room10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 08:57

Ik heb de FEDIMAX eczeem deken besteld vanuit Duitsland, binnen 3 dgn binnen, de trip keurig te volgen online : ) Mijn paard heeft geen eczeem gelukkig maar wel onder de bulten van de dazen, meerdere vliegendekens gepast maar geen enkele met comfortabele pasvorm voor hem, drukt bij de schoft/schuurt bij de borst. Zag reclame met afbeelding van stevig paard er onder dus dacht beetje ten einde raadt tja dan maar eczeem-deken proberen. Het alles over het hoofd systeem is even wennen voor ons maar de pasvorm echt IDEAAL !! mijn paard heeft een wat barokke bouw, brede schouders. De deken knelt/drukt nergens, bij de borst/benen/buikflap zit elastiek dus rekt mee : ) hij voelt wel dikker aan als vliegen-deken natuurlijk dus moet nog gaan ervaren of hij er onder gaat zweten . . . Bij deze dus een zgan Amigo bug buster vliegen deken met losse hals/buik over :D

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:11

WowAmigo schreef:
Even n korte vraag, heb derfen binnengekregen, doen jullie daar nog wel n deken bij over? Of kan die dan af blijven?

Ik denk dat dat per paard verschillend is.
Mijn haflinger heeft 1 schuurplek op haar manen, 1 handbreedte zeg maar.Maar sinds ik Derfen gebruik heeft ze niet meer staan te schuren, en sinds de korsten weg zijn, en de huid wat rustiger is, doe ik er uierzalf op,masseer ik lekker in, om het soepel te houden, want ik vind wel dat ze met dat derfen een erg droge huid krijgt.
En bovenop de staart had ze ook een klein schuurplekje, en daar heb ik 't zelfde mee gedaan.
Maar zodra ik merk dat ze weer gaat schuren doe ik er weer Derfen op.
Ik gebruik dus geen deken.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:16

nog steeds heel tevreden met de Fedimax deken. Opvallend…hij verschuift niet. Heb bij de Boett en ook toen ik haar net had bij de buzz-of altijd de deken recht moeten trekken. Deze blijft gewoon liggen waar hij ligt.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 13:30

hier een eczeemdeken besteld via een bokker vandaag, voor onze pony die zondag is gekomen.
Was zogezegd jeukvrij aan de kust maar ik zag toch duidelijk een geschuurde staart en een grijze rand rond de voorpluk zeg maar. Zal vanavond even Derfen smeren en morgenavond de deken opdoen die dan als het goed is binnen is gekomen. Jammer, hoopte dat hij inderdaad jeukvrij daar vandaan zou komen, dan zou het wat milder zijn.