Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elke87 schreef:Ow eerlijk gezegd geen idee wat ik heb gekregen. Ik moet het aanlengen met water en hem daarmee soort van wassen. Zorgen dat hij overal nat is. En dat moet ik 14 dagen later herhalen..
Elke87 schreef:Ow dat klinkt wel veel beter.. Iets waarbij ik hem niet hoef te wassen..
Heb namelijk ook geen deken en hij heeft dus een dikke wintervacht.. Ben nu druk opzoek naar een wollen deken.. Maar als er ook iets is waarbij ik hem niet hoef te wassen, dat zou echt een uitkomst zijn..
Elke87 schreef:Er bestaat niets om hem niet te hoeven wassen..Ja er was wel iets, maar dat had veel impact op het paard. Hij zei daar vergiftig je het paard dusdanig mee, dat het niet aan te raden is..
Muds schreef:Elke87 schreef:Oke en wat doe je tegen die wondjes? Want dat was echt een groot probleem.. We deden 2 maal daags een zalfje op de wondjes en 2 maal daags goed met vliegenspray inspuiten maarja..
Die van mij heeft namelijk geen echte wondjes..
Het klinkt misschien vreemd, maar je kunt ook teveel smeren: door smeren en sprayen wordt de huid week, waardoor je onbewust en onbedoeld het herstelproces kunt verstoren.
ellepel schreef:dat wassen valt mee, want je wast je paard namelijk helemaal niet .
wij hebben de shetten nu al een paar jaar moeten behandelen tegen luis met sebacil.
je verdunt het met water en met een spons,borstel of iets anders wrijf je het in de huid.
je hoeft niet uit te spoelen dus huidvet gaat echt niet verloren.
dagje op stal zetten om te laten drogen en dan is het zo klaar.
valt echt mee hoor, als je geen stal hebt word het wel moeilijker,maar de paarden zijn echt in een paar uur weer droog.