Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bojangles schreef:Nee liever niet iets chemisch
moniekk schreef:Hoe bemesten jullie het land? pa gooit altijd kunstmest 15x15x15 of 17x17x17 .. maar ik heb t t idee dat dat mijn eczeempaard geen goed doet..
wat is wel een goede manier om het land te bemesten voor een eczeempaard?
henny_w schreef:Niet bemesten en bekalken is geen optie omdat het gras dan zware metalen uit de bodem opneemt en je je paard letterlijk aan het vergiftigen bent.
henny_w schreef:Niet bemesten en bekalken is geen optie omdat het gras dan zware metalen uit de bodem opneemt en je je paard letterlijk aan het vergiftigen bent.
beantsje schreef:Nou dan heb je wel aardig vervuilde grond hoor!
Bojangles schreef:Dit staat toch echt op internet:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mottenbal
En ik weet dat mensen soms mottenballen snuiven dat het werkt als een soort drugs en dat als je het weggooit het met chemisch afval mee moet.
I_Moondance schreef:En hoe gaat het met jullie paardjes met dit weer?
ikenindi schreef:henny_w schreef:Niet bemesten en bekalken is geen optie omdat het gras dan zware metalen uit de bodem opneemt en je je paard letterlijk aan het vergiftigen bent.
kun je daar iets meer over vertellen?
mijn paard staat bij een fruitteler, en die strooit kalk op het land. een stuk waar de bomen er uit gaan wordt de wei, en daar is dus kalk op gestrooid t jaar daar voor... bij ons wordt niks bemest, alleen wat er op valt uit het paard. mest wordt niet weggehaald...
Bojangles schreef:Wat kan je bij stallen hangen bijv. bij de ingang om te voorkomen dat ze de stal ingaan?
I_Moondance schreef:En hoe gaat het met jullie paardjes met dit weer?
fleurkelover schreef:Pfff...wij gaan misschien het deken van demeulenkamp gaan halenwe moeten er nog eens over praten enz...