iDenies schreef:Hoi allemaal, ik meld me ook aan hier in het topic. Helaas is mijn pony ook met cushing gediagnostiseerd een week geleden. Zijn vacht is wat langer (niet krullend), hij is futloos en heeft een opgezette buik. De waarden waren verdacht (28), maar gecombineerd met de klinische symptomen is het een duidelijk beeld gaf de dierenarts aan. Ik geef nu sinds vorige week donderdag 1/2 tabletje pergoquin.
Heb ook andere voeding besteld wat hopelijk morgen binnenkomt, waar minder graan, zetmeel en suiker inzit en waar specifiek bij stond vermeld dat het geschikt is voor paarden met PPID. Ook stomen we zijn hooi sinds een paar weken, dus hopelijk knapt hij snel op.
Hebben jullie ervaring met paarden die flauwvallen? Ik was er gisteren niet bij, maar ik werd gebeld dat hij op de wei heel glazig voor zich uit stond te kijken en hij ineens door zijn voorbenen zakte en op de grond viel. Daarna opstond en zwalkend en trillend naar achteren liep en hij vervolgens weer door zijn achterbenen zakte. Ik ben erg geschrokken van dit bericht en ik ben benieuwd of iemand van jullie er ervaring mee heeft. De dierenarts gaf aan telefonisch dat ze het vaker zag bij paarden met cushing, maar het niet door de medicijnen kan komen. Echter lees ik wel dat ataxie een bijwerking kan zijn. Alleen is deze aanval misschien geen ataxie?
Hoop dat ik vanuit jullie ook wat ervaringen hierover kan horen en hoop vooral dat het bij een eenmalig incident blijft. Hij is sowieso erg wisselend. Kan goed tien minuten heel duf en levensloos erbij staan en de volgende tien minuten ineens heel wakker en vrolijk op zoek gaan naar voedsel.
Is dit geen narcolepsie? Mijn oudje van 29 heeft dit ook. Dan zakken ze te ver weg en kunnen ze hun balans niet meer houden en kunnen ze ook omvallen.