Zit na te denken

Halverwege september kreeg Rava een dip en toen heb ik een drol opgestuurd voor onderzoek en daar kwam uit dat ik de pergolide moest verhogen en provarium bleef hetzelfde en dus de suikerbalans, ze kan niet zo goed het fructaan uit het gras verwerken en dit ondersteunt maar hoe precies?
Moet zeggen de dikke benen zijn weer over en ze ziet er qua vacht goed uit, heeft geen huidproblemen gelukkig. Ze heeft wel dag en nacht een deken om niet dik maar wel bescherming tegen de regen en " kou"
Alleen het eten in de ochtend met medicijnen is lastig aan het worden het gaat met lange tanden en laat de helft liggen, gelukkig gaan de pilletjes(1.5) wel goed in een stukje appel. En 's avonds eet ze wel redelijk en anders heeft ze de hele nacht om het op te eten.
Hooi gaat prima en momenteel krijgt ze per dag zo'n 4 plakken hangt ervanaf hoe dik ze zijn, deze verdeel ik zoveel mogelijk over de dag met als gevolg dat ik vaak 3 a 4x per dag bij de paarden ben.
Het bosritje was goed gegaan ook de dagen erna en ze had weer meer zin om ook buiten te rijden en wandelen, dus ga as zondag weer.