Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ellepel schreef:klopt inderdaad dat je het in het vel weer terugziet, en het grappige van de mijne was juist dat hij er rustiger van werd.
van subli voer werd mijn pony juist heel erg druk, heel apart dat een dier zo verschillend reageerd op verschillende merken.
toen ik het vroeger voerde zag ik wel es een hele haver terug in de mest,maar dat was echt minimaal, toen voerde ik de hele haver, maar ik denk dat ik nu de geplette versie ga halen.
Citaat:Voor zover op dit moment bekent wordt zomerexceem veroorzaakt door een combinatie van meerdere faktoren:
-het speeksel ingebracht door de mug wanneer zij steekt, veroorzaakt een sterke jeuk en het paard gaat zich schurken om daar vanaf te komen, vaak tot bloedens toe;
-het niet beschikbaar zijn van mineralen en sporenelementen, in het bijzonder van Zn, Cu en Se;
-stofwisselingsstoornissen;
-overvoering, in het bijzonder van eiwitten.
ISI-mix is het IJslandervoer bij uitstek, niet alleen afgestemd op de behoeften van paarden in het algemeen, maar ook op de problematiek die zich bij dit paardenras in het bijzonder voordoet:. Het bevat:
-biologisch aktieve sporenelementen in het bijzonder Zn, Cu en Se;
-een hoog knoflookaandeel, deze etherische olie werkt insecten werend over het gehele lichaam;
-speciale kruiden, deze werken via de stofwisseling en het bloed preventief tegen huidproblemen;
-zeealgenkristalinaat, kiezelgur, lijnzaad en biergist die een specifieke invloed hebben op het maagzuur, de bloedsomloop, het immuunsysteem, de huid en de haren.
Josefien schreef:wij hebben een heuse molen, dus ik ga daar eens buurten. Dat kippenvoer kauwt hij lekker weg hoor ellepel!!(ik stop er allerlei kruiden en voedingssupplementen bij + omega 3-6-9 olie, dus het wordt wel smeuiiger daardoor hoor!)
Citaat:De vraag in het programma was of de visolie capsules nuttig zouden zijn ivm omega 3, 6 en 9 vetzuren.
Haar antwoord was omontwonden NEE.
tienus63 schreef:Even voor de volledigheid, zij raadde het eten van vis, vers of diepvries juist wel aan. Maar zij vond dat de visolie capsules in de meeste gevallen synthetische ingrediënten bevat.
Ik denk dat de uitzending wel terug te vinden is bij uitzendinggemist.nl
henny_w schreef:Daarnaast een probiotica om de darmwerking weer basischer te krijgen.
Sinds twee weken gebruik ik hetzelf. Met veel succes. Sinds twee dagen heb ik beide eczemers van mij er ook op gezet.
Het middel bevat per capsule een paar miljard goede bacterien.
Zoals de Lacidophilus, Bifidobactrium bifidum, LCasei en nog een hele rij.
Beide paarden dienen als proefkonijn. Ik heb het uit laten testen door een natuurgeneeskundige therapeute dmv. een biotensor.
Beide paarden staan nu op een onderhoudsdosis van 2 capsules per dag.
Dat houd in 12,50 euro per maand per paard.
Als het goed is moeten de goede bacterieen zich vanzelf vermeerderen in de darmen zodat het niet altijd gegeven hoeft te worden.