Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
dondahsteen schreef:Mijn merrie, heeft wel eens jeuk bij haar staartwortel, ik was het dan met tea tree shampoo en spoel het dan goed uit.. Dat werkt wel maar soms gaat ze een paar dagen erna weer schuren maar om nou zo vaak te wassen zie ik niet zo zitten. Is er misschien nog een huis tuin en keuken middeltje tegen jeuk?
Ze heeft geen zomereczeem gelukkig maar gewoon jeuk...
Rieja schreef:Ik denk toch ook dat het hele zomerexceemgebeuren met entingen(tegen influenza en tetanus) te maken kan hebben. Ik heb een vierjarige die vorig jaar ook wat geschuurd heeft, maar toen lang niet zo erg als nu.
Ze is pas ge-ent nadat ze uit de opfok kwam zeg maar, nu een jaar geleden. Daarvoor was er nooit iets aan de hand.
Zijn er mensen hier die ook zulke ervaringen hebben?
Bij mij ging er een lichtje branden doordat ik een natuurgeneeskundig therapeut sprak die zei dat veel meer problemen te maken kunnen hebben met vaccinaties.
henny_w schreef:Rieja schreef:Ik denk toch ook dat het hele zomerexceemgebeuren met entingen(tegen influenza en tetanus) te maken kan hebben. Ik heb een vierjarige die vorig jaar ook wat geschuurd heeft, maar toen lang niet zo erg als nu.
Ze is pas ge-ent nadat ze uit de opfok kwam zeg maar, nu een jaar geleden. Daarvoor was er nooit iets aan de hand.
Bij mij ging er een lichtje branden doordat ik een natuurgeneeskundig therapeut sprak die zei dat veel meer problemen te maken kunnen hebben met vaccinaties.
atreyuevita schreef:Evita heeft nu na een week 24 uur pd op stal een stuk uit har menen geschuurd.. er komt geen mugje bij maar jeuk dat ze heeft.....
henny_w schreef:dondahsteen schreef:Mijn merrie, heeft wel eens jeuk bij haar staartwortel, ik was het dan met tea tree shampoo en spoel het dan goed uit.. Dat werkt wel maar soms gaat ze een paar dagen erna weer schuren maar om nou zo vaak te wassen zie ik niet zo zitten. Is er misschien nog een huis tuin en keuken middeltje tegen jeuk?
Ze heeft geen zomereczeem gelukkig maar gewoon jeuk...
Dondahsteen,
Ik smeer 1x daags voor ze op stal gaan de staartwortel en manenkam met uiercreme in waar ik tea tree druppels doorgemengd hebt.
Het gaat nog steeds perfect.
Ze laten voerbakken en stalwanden helemaal ongemoeid. Het schuren is finito
atreyuevita schreef:Rieja schreef:Ik denk toch ook dat het hele zomerexceemgebeuren met entingen(tegen influenza en tetanus) te maken kan hebben. Ik heb een vierjarige die vorig jaar ook wat geschuurd heeft, maar toen lang niet zo erg als nu.
Een paard ontwikkeld zomerexceem ook pas op 3-4 jaar dus daar zal het voornamelijk van komen.
Sokkebok schreef:atreyuevita schreef:Evita heeft nu na een week 24 uur pd op stal een stuk uit har menen geschuurd.. er komt geen mugje bij maar jeuk dat ze heeft.....
Ik begrijp van je uit een eerdere reactie dat jou paard nu ergens anders op stal staat. Krijgt ze daar ander voer?
atreyuevita schreef:Een paard ontwikkeld zomerexceem ook pas op 3-4 jaar dus daar zal het voornamelijk van komen.
mirtje27 schreef:Ik schreef gister dat het zo goed ging, ik had haar wat later naar binnen gedaan omdat het nog zo heet was, begon ze in de stal weer flink te schuren. Snel baby olie op d'r staart gesmeerd. Later stopte ze dan wel. Had dus niks moeten zeggen he dat het zo goed ging.Mijn moeder heeft d'r vanochtend buiten gezet de schade viel geloof ik mee.
Maar wat een ravage kunnen ze aanrichten die halve minuut dat ze geschuurd heeft. Haar staart leek net een plee borstel, helemaal pluis en omhoog.
Hopen dat het vanaf nu weer goed gaat.
Mirjam