Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
marn schreef:o, dat wist ik niet.. Ze heeft wel eens eerder mok gehad maar nooit zulke dikke benen..
kaleightje schreef:Mijn pony gaat de goede kant op, moest van da om de dag wassen met betedine en in smeren met hydrocortiden (geen idee hoe je het schrijft!) en het word echt beter dit helpt echt goed!
Dibah schreef:Hydrocortiderm werkt inderdaad goed, maar gebruik het niet te lang want het is bende. Het zijn cortisonen (bijnierschorshormoon) en die veroorzaken een dunne huid als je het te lang gebruikt.
Dibah schreef:Suikers hebben vaak een negatieve werking op chronische mok. Mok heeft ook te maken met weerstand van een paard.
Subli heeft al helemaal veel suikers in zijn voeding.
Ik heb een behandeling van een paard gezien die chronische mok had. Ze is behandeld met MSM poeder (intern), Melassevrij voer van Marstall en MSM cream of Colloïdaal Zilver Zalf. Het paard is er helemaal vanaf gekomen. Marstall heeft sowieso heel weingig melasse in haar voeders zitten, 1 tot max. 1,5%. Dus als het chronisch is moet je je paard echt ook van binnenuit helpen. En jammer dat je alleen kuil kan voeren, wat hooi is zeker in dit geval, veel beter.