Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Evelijn schreef:Vind dat helemaal geen domme vraag Juffertje, ben ook wel benieuwd hoe opaal haar paard heeft laten afkicken.
Daarnaast nog een vraag aan opaal, wat was volgens jou dierenarts de oorzaak van het luchtzuigen?
opaal schreef:Dat paard is verder niet afgekickt ofzo.....Had meerdere maagzweren en na de behandeling daarvan stopte hij er vanzelf mee eigenlijk dus vandaar dat ik zeg, luchtzuigen komt van de pijn.
tottilover schreef:luchtzuigen..wij hebben ook een paar paarden op stal die het doenhet is door verveling, ik ben zelf echt totaal geen fan van een luchtzuigband! slechte ervaringen mee, dat de mensen die op de manegepaarden hebben gereden de banden te strak deden en de pony niet meer op wou staan, en bijna dood ging omdat hij stikte enzo.. is niet erg leuk, dat waren van die ijzere banden, best zielig nu hebben ze die gelukkig niet meer.. we hebben er nog een met een lerenband, ook niet alles.. zelf vind ik het fijner zonder band, maar ja als het echt TE erg wordt kunnen ze er tuurlijk aan dood gaan.. mara ik zou het zonder doen.. ja,, ahhaha
Tieme schreef:De mijne hebben we echt af moeten laten kicken. Hij had absoluut geen pijn meer. is door meerdere dierenartsen na gekeken. Hij heeft zelfs nog een week lang pijnstillers gehad om zeker te weten dat hij niet zoog van de pijn. hij bleef gewoon stug doorzuigen. af laten kicken en het probleem was opgelost.
Mijn paard (en zoals de meeste luchtzuigers) zoog dus gewoon uit verslaving.
als hij van pijn had gezogen dan was hij na het afkicken wel weer begonnen met zuigen. hij heeft er genoeg gelegenheid voor maar hij doet het niet.
tamorka schreef:Precies, het begint bij pijn, maar als het maar lang genoeg aanhoudt, raakt het paard verslaafd.
Maar hoe heb jij je paard dan af laten kicken?
Jamika schreef:Mijn pony hapt lucht...dus zonder iets vast te pakken. Ik kan haar dus nooit op een dergelijke manier af laten kicken... iemand tips die voor haar zouden kunnen werken?
Anoniem schreef:Die van mij is ook geen stresskip, die is zo cool als een ijsklontje maar wel een zuigend ijsklontje
steigert schreef:Mijn paard heeft vandaag weer koliek gehad. Binnen 5 maanden is de dierenarts al 3 keer geweest voor koliek. Waar het van kwam, konden ze elke keer niet aangeven...
Mijn paard is een luchtzuiger, heb hem nu 5 maanden en hij heeft nog niet met band om gestaan. Hij is niet te mager, krijgt voldoende ruwvoer, komt elke dag buiten, heeft contact met andere paarden enz. Ik voer ook al een tijdje maagcompositum.
Toch elke keer die koliek... Ik ben bang dat het toch met het luchtzuigen te maken heeft en twijfel over een band. Tips?
steigert schreef:Toch elke keer die koliek... Ik ben bang dat het toch met het luchtzuigen te maken heeft en twijfel over een band. Tips?