[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 10:02

Andor heeft ook erg veel rugpijn gehad in combi met de pollenallergie. ik zou 2 sporen beleid in zetten: de osteopaat nogmaals laten komen en doe een test, dan weet je of je paard idd een pollenallergie heeft.

Farjen

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 10:06

Armani heeft nu een weekje vakantie gehad.
Maar ik heb niet veel goede hoop want toen ze hem van de wei haalden voor de hoefsmid deed hij het ook vertelden ze me gisteren.

Ik ga een ostheopaat en een netje proberen, ik denk eerst het netje en dan ostheopaat of zouden jullie het omgekeerd doen?

Armani is vooral heel inzichzelf gekeerd. Mijn lieve opgewekte paardje dat zo graag werkte en knuffelde staat nu ongeinteresseerd voor zich te kijken. Op de wei valt het mee, staat hij gelukkig nog veel te grazen.
Gisteren zag ik dat hij precies een beetje zijn staart scheef droeg en zijn oogjes waren wat dikker maarja het was hier wel opeens 31 graden..

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 10:14

MissEvil;
Wat de jouwe in de galop doet, doet die van mij ook!
Maar dan ook vooral wanneer ie aan het stappen is. Dan wil ie aangaloperen, en dan gooit ie ook zo omhoog...

polderke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 10:44

Heb dit ook al in een ander topic gezet, maar zet het hier ook nog maar even neer;
Gisterochtend is de veearts bij een van onze paarden geweest en hij vertelde dat er een nieuw soort vliegjes was die bij de paarden in en om hun oren gaan zitten. Er is verder nog niks over deze vliegjes bekend en moet nog onderzoek naar worden gedaan of ze verder schadelijk zijn. Ontzettend veel paarden staan op dit moment zo met hun hoofd te schudden, bij ons alle 3. Je mag het geloven of niet maar dit was het verhaal van de veearts !!! Hij raadde geen attributen aan die over het hoofd en de oren gaan omdat de vliegjes dan ook niet meer wegkunnen. Er valt op dit moment gewoon niks tegen te doen. Maar neemt misschien wel even de paniek van headshaking weg. Of het echt allemaal waar is weet ik natuurlijk ook niet, maar neem toch aan dat je een veearts wel mag geloven. En het valt me op dat er ineens veel paarden met dit probleem te kampen hebben. Hoor overal mensen klagen.

casanova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 11:32

Antheman schreef:
Andor heeft ook erg veel rugpijn gehad in combi met de pollenallergie. ik zou 2 sporen beleid in zetten: de osteopaat nogmaals laten komen en doe een test, dan weet je of je paard idd een pollenallergie heeft.

wat voor test?

Antheman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 11:38

casanova schreef:
Antheman schreef:

wat voor test?

Er zijn hier al vaak testen besproken.

JE kunt bijv bij
http://www.natuurlijkinbalans.nl/

doen.

casanova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 12:02

osteopaat komt 24 juni een tweede keer zowieso.
vandaag ga ik eerst een panty proberen..

casanova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 12:23

iemand misschien een net-relief te koop mt cob/full?

casanova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 17:45

gewapend met vliegenmuts en panty om zijn snoet is mijn bijrijdster net gaan rijden..ik hoor straks of het hielp..
Afbeelding

casanova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 19:42

casanova schreef:
gewapend met vliegenmuts en panty om zijn snoet is mijn bijrijdster net gaan rijden..ik hoor straks of het hielp..
Afbeelding

GILL heeft heel goed en relax buitengereden en maar 2 x geschud met hoofd/hals(was in een hoge grasberm met bomen ernaast).

joepie

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 19:44

Fijn dat het hielp!
Mijn instructrice neemt volgende week haar neus-netje mee!
Als het helpt kopen we er zelf eentje.

menollyke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 20:15

Miriano schreef:
Fijn dat het hielp!

Verkijk je er niet op. Oliv heeft ook een pollenallergie. Bij haar heeft het eerste jaar een netrelief geholpen, het tweede jaar niet meer. Toen hielpen nog medicijnen.

Mijn instructrice zegt op dit moment dat zelfs als Oliv ontspant, ze haar rug nog niet helemaal wil ontspannen en die over het algemeen vastzet. Dat daar dus een groot gedeelte van haar problemen vandaan komen.

Wat ik wil zeggen: kijk verder dan alleen een pollenallergie.

Joonsel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 20:18

menollyke schreef:
Miriano schreef:
Fijn dat het hielp!

Verkijk je er niet op. Oliv heeft ook een pollenallergie. Bij haar heeft het eerste jaar een netrelief geholpen, het tweede jaar niet meer. Toen hielpen nog medicijnen.

Mijn instructrice zegt op dit moment dat zelfs als Oliv ontspant, ze haar rug nog niet helemaal wil ontspannen en die over het algemeen vastzet. Dat daar dus een groot gedeelte van haar problemen vandaan komen.

Wat ik wil zeggen: kijk verder dan alleen een pollenallergie.

Ja, dat doe ik ook.
Mijn instructrice zei ook dat er ook nog iets anders aan de hand is.
Hij heeft vandaag ook vrij goed gelopen het 1e half uur

casanova

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 20:45

Wat ik wil zeggen: kijk verder dan alleen een pollenallergie.[/quote]

wij zijn ook nog bezig met zijn rug/osteopaat,maar dat al sinds februarie(en dan deed hij niet schudden of staken.hij was alleen erg stijf)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 20:47

Dookie schreef:
>>>knip>>>>Armani is vooral heel inzichzelf gekeerd. Mijn lieve opgewekte paardje dat zo graag werkte en knuffelde staat nu ongeinteresseerd voor zich te kijken. Op de wei valt het mee, staat hij gelukkig nog veel te grazen.
Gisteren zag ik dat hij precies een beetje zijn staart scheef droeg en zijn oogjes waren wat dikker maarja het was hier wel opeens 31 graden..

Niek staat nu ook een beetje voor zich uit te staren hoor als hij niet in de wei staat!!! Maar wat wil je met 31 graden?????

@ Casanova: En ligt het nu aan mij mensen...........maar jullie gaan me toch niet vertellen dat je nu gaat paardrijden??????????? 31 graden met een panty over je neus, sorry maar dat vind ik echt niet kunnen! Ga zelf eens rennen met deze temperatuur en met een panty over je neus

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 20:59

Narco schreef:
Dookie schreef:
>>>knip>>>>Armani is vooral heel inzichzelf gekeerd. Mijn lieve opgewekte paardje dat zo graag werkte en knuffelde staat nu ongeinteresseerd voor zich te kijken. Op de wei valt het mee, staat hij gelukkig nog veel te grazen.

Niek staat nu ook een beetje voor zich uit te staren hoor als hij niet in de wei staat!!! Maar wat wil je met 31 graden?????

@ Casanova: En ligt het nu aan mij mensen...........maar jullie gaan me toch niet vertellen dat je nu gaat paardrijden??????????? 31 graden met een panty over je neus, sorry maar dat vind ik echt niet kunnen! Ga zelf eens rennen met deze temperatuur en met een panty over je neus

schei,toch ,je past je werk aan aan de temperatuur.

we zitten vlak aan zee (meer wind,lagere temp) en hebben hier veel vlieten.
de buitenrit was veel stappen en draven en vooral juist om de test(daar met warm weer meer pollen zijn) ,hij is ook meteen naar stal gereden om daar gewassen te worden en op stal voor de nacht voor de wedstrijd morgen.

inderdaad ,hij moet daar ook nog 20 min. lopen op een wedstrijd totaal(ai,slechte baas ben ik ).

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 21:10

ik moet even een waarschuwing gaan geven wat betreft de panty over de neus..

in stap zou je dit kunne gebruiken,maar zodra je gaat aandraven haalt het een behoorlijke hap lucht bij je paard weg..
maak die panty groter, want heb dus een kennisje en die haar paard die ging dankzij de panty tegen de vlakte....

echt uitkijken dus!

dan nog iets, ik heb voor ap pollinosan forte gehaald, 2x daags 1 tablet.
ik gefe het nu 2 dagen, smorgens 1 tablet in 1 klein stukje appel en smiddags weer 1.
kijken wat er gebeurt...( is gewoon sterkere uitvoering van de pollinosan)

en nog een:
mijn vriend heeft ook hooikoorts en ik heb voor hem Prevalin extra sterk 40 gehaald, dit is een neusspray die je om de 6 uren in elk neusgat moet sprayen.
dit middel mag ook voor kinderen worden gebruikt ...

ik ga het morgen of overmorgen bij ap proberen....
volgens mij kan het geen kwaad, neusslijmvlies van paard of dat van een kind zie ik geen verschil in

mijn vriend is er in elk geval al blij mee, bij hem werkt het super,hij niest niet meer.

als ik morgen zie dat ap proest en schud spuit ik in zijn neus, als me dat lukt tenminste hahaha, denk niet dat hij het leuk vind...
maar...nogmaals..ik doe het dus alleen als ik echt zie dat hij duidelijk schud en proest,anders niet..

Nils

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 21:20

k had n vraagje kan het bij veulens ook al voorkomen? (heb niet het hele topic gelezen hoor..)

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 22:54

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-06 23:04

dat is hier uit assen he?

ik zat namelijk wat te twijfelen..
ap moet namelijk weer zijn tanden gevijld hebben, tandsteen weg gehaald enzo..
nu had ik daar spencer schuman voor uit zwolle, op zich hele goede tandarts hoor,maar claudi castricum doet dus ook tanden en ik was wat aan het twijfelen of ik haar niet laat komen en dat ze dan meteen ap na wil kijken..

is zij een beetje te doen qua prijzen?

amvanes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 00:53

hallo... heb niet de hele topic gelezen, maar kwam omdat ik op zoek was naar info over headsheaking bij bokt terecht.... Mijn paardje heeft ook last van het hoofdschudden.... ik word er gek van, en dacht eerst dat hij stout was... hij heeft ook heel erg gesteigerd, totdat ze bij je kliniek zeiden dat hij wel heel erg eenkennig is. toen ben ik hem alleen gaan doen, en hij heeft wel zoveel vertrouwen in mij dat hij niet meer steigert...

Omdat ik hem al een paar keer na heb laten kijken weet ik dat hij geen last heeft van zijn tanden, niet van zijn rug en niet van zijn nek.... zijn oren??? ik weet het echt niet meer, maar ik heb besloten dat ik naar bodegraven met hem ga om uit te zoeken waar hij zo heftig op reageert.... het lijkt net of hij een stroomstoot krijgt... en dat terwijl het wel een heel fijn te rijden paard is!

Ook las ik ergens op de topic dat iemand zijn paard cortison heeft gegeven? ben benieuws of dat nog steeds werkt!

Vandaag hoorde ik dat je paard afgekeurd kan worden op het headsheaking syndroom???? Is er dan helemaal niets wat kan helpen?????

Ik hoop op deze manier wat meer te weten te komen...

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 10:58

casanova schreef:
>>>
Niek staat nu ook een beetje voor zich uit te staren hoor als hij niet in de wei staat!!! Maar wat wil je met
31 graden
?????

@ Casanova: En ligt het nu aan mij mensen...........maar jullie gaan me toch niet vertellen dat je nu gaat paardrijden??????????? 31 graden met een panty over je neus, sorry maar dat vind ik echt niet kunnen! Ga zelf eens rennen met deze temperatuur en met een panty over je neus >>>>>>>>>>>>>>>

schei,toch ,je past je werk aan aan de temperatuur.

we zitten vlak aan zee (meer wind,lagere temp) en hebben hier veel vlieten.
de buitenrit was veel stappen en draven en vooral juist om de test(daar met warm weer meer pollen zijn) ,hij is ook meteen naar stal gereden om daar gewassen te worden en op stal voor de nacht voor de wedstrijd morgen.

inderdaad ,hij moet daar ook nog 20 min. lopen op een wedstrijd totaal(ai,slechte baas ben ik ).

Je zegt het zelf gelukkig al......slechte baas!! Wassen??? Zeker met lekker koud water...........?
[/quote]

Farjen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 12:30

Narco, armani staart al een tijdje zo, hij is al vanaf het begonnen is (4 weken nu) al zo dus het ligt niet aan de temperatuur

singasong

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 15:13

Dookie schreef:
Narco, armani staart al een tijdje zo, hij is al vanaf het begonnen is (4 weken nu) al zo dus het ligt niet aan de temperatuur

Heb je het idee dat er misschien iets anders aan de hand is dan? Heb je het idee dat hij 'ongelukkig' is ofzo omdat hij voor zich uitstaart? Of hij gewoon omdat hij zich niet lekker voelt zo is?!

Farjen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 16:48

Dat hij ergens zo last van heeft en daardoor zich idd niet lekker voelt?
Ben zojuist hem een douche gaan geven, ik haal hem van de wei, hij stapt de hele tijd goed door, tot we aan de uitgang komen. Dan gaat hij heel traag, soms stilstaan
Toen we dan bijna aan de ene schuur (waar binnenbak en stallen voor de paarden zijn) liep hij opeens super snel en me zelfs voorbij om binnen te kunnen zijn. Dus douchen en dan terug buiten en aan een bepaald stukje voor aan zijn weide te gaan stopte en vertraagde hij weer, ging hij knikken en schuren met zijn neus over het asfalt.

Dus ik denk dat het een allergie zal zijn. Hij heeft een stuk op de wei die heel open is en ook geen bomen staan en dan heeft hij ook geen last en doet hij normaal. Maar naar de uitgang (waar bomen zijn enzo) schudt hij wel.

Ik heb gemaild naar die mevrouw en ga dan een allergietest laten doen.