Topic voor de oudjes deel 2.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:35

Nee ik denk ook niet dat het door de warmte komt… want dan zou hij ook wel op zijn nek of tussen zijn borst zweten maar daar zweet hij dus niet.

Gisteren dacht ik dat het van het liggen was. Maar vandaag niet, het ruikt niet naar plas, zijn stal was ook gewoon schoon en droog dus geen vochtige plek om op te liggen. Op de camera waar ik ieder uur op kijk heb ik hem ook niet zien liggen. De drollen die er lagen waren ook niet geplet door het liggen. Ik zag ook de vochtdruppels op de haren zitten…

Ik vind het heel gek, volgende punt waar ik me nu weer druk om maak. Zijn ademhaling is nog steeds benauwd en snel helaas, die boxrust hielp er natuurlijk ook niet aan mee. Omdat hij nu gewoon goed loopt in stap heb ik hem vanmiddag om 14:00 direct buiten gezet en nu kan hij gewoon kiezen of hij zijn stal inloopt of buiten gaat staan.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:54

Heb er geen ervaring mee maar op internet lees ik wel vooral koliekklachten en DA inschakelen bij plaatselijk zweten op de buik. Zeker omdat je aangeeft dat hij ook benauwd is. Blaas/nieren zit daar ook. Kan hij zich daar verstuikt hebben? Dus dat hij last heeft van een kneuzing? Omdat je aangeeft dat hij een flinke klap gemaakt heeft maandag

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:10

Zilfstar schreef:
Heb er geen ervaring mee maar op internet lees ik wel vooral koliekklachten en DA inschakelen bij plaatselijk zweten op de buik. Zeker omdat je aangeeft dat hij ook benauwd is. Blaas/nieren zit daar ook. Kan hij zich daar verstuikt hebben? Dus dat hij last heeft van een kneuzing? Omdat je aangeeft dat hij een flinke klap gemaakt heeft maandag

Dat zou kunnen. Maar de klap was op links alhoewel dat wel doorgetrokken kan zijn idd. Maar dan is het wel gek dat hij niet de hele dag zweet op zijn buik..

Koliek is het echt niet die signalen ken ik bij hem en dan doet hij toch meer als zweten. Met zijn dunne darm koliek begin dit jaar waarbij de vraag was of hij het zou overleven en hij 2,5 week op de kliniek heeft gestaan zweette hij ook niet. Wel stond hij toen heel erg te trillen en uiteraard wilde hij alleen maar liggen en stond hij er lusteloos en flemend bij. Dat heeft hij nu gelukkig allemaal niet

hagelslag

Re: Topic voor de oudjes deel 2.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:16

@Somebitch
Hij is wel flink aan het kwakkelen niet?

Het nat/zweten op 1 plek ken ik niet.

Wel weet ik dat mijn tinker heel slecht tegen de weerschommeling kon.
Het "warme" weer in de winter was voor haar echt een crime.
Dan ging ze zo slecht qua longen.
Ik had haar dan een rallystreep geschoren(jachtstreep).
Dan was het voor haar wel makkelijker qua longen.
Te warm betekende voor haar moeite met ademen.

Ik weet wel, dat toen we haar lieten inslapen.
De dierenarts ook zei, oké die was echt al op qua longen.
Toen had ik er extreem moeite mee.
Maar nu denk ik achteraf, had ik haar niet eerder moeten laten gaan.

Hiermee wil ik niet zeggen dat je al aan inslapen moet denken.
Ik wil alleen zeggen dat bij mij de grens van inslapen eigenlijk steeds verder werd gerekt. Want och het kon nog wel

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:29

@Somebitch: kun je voelen of het op die plek verdikt is en of het ook daadwerkelijk warmer aan voelt ??

Hier is de track langs de weg weer open. Na flink wat kruiwagens blad en eikels verwijderd te hebben heb ik het worteldoek goed uitgeklopt/schoongeveegd en opgevouwen. Dat kan volgend jaar weer dienst doen.
Toen de paarden er weer op; Jasmijn ging meteen langs de randjes van de wei gras eten en Boon liep direct naar het hooinet wat daar nog hing. Ik moest haar gewoon even opjagen om een vlotte reactie te krijgen :D
Leuk detail... er waren behoorlijk van eikels die door het worteldoek een 10 cm lange wortel de grond ingeboord hadden |o

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:09

Ja met zijn longen is echt kwakkelen ook gewoon ineens vanuit het niets… zijn been dat was echt domme pech, hij kwam per ongeluk met z’n achterbeen in galop op de stenen terwijl derest van de benen in het zand waren. Het stukje stenen was hoger als het zand… naja inmiddels loopt hij in stap weer helemaal goed. Staat niet meer op rust met het been dus dat lijkt mee te vallen :)

Ik ben nu dus ook aan het twijfelen of ik iets zal scheren. Maar kwaad kan scheren eigenlijk niet dus waarom zou ik het niet doen?

En ja je hebt gelijk of hij op is of niet, maar zijn longen is uit het niets ontstaan… hij hoest ook niet.. is alert, vrolijk, loopt fit en erg actief, lees hij loopt voorop mee met stappen aan de hand. Dus zijn gedrag is eigenlijk wel hetzelfde als normaal gesproken. Behalve de ademhaling… ik hoop dat het hooistomen over een paar dagen wat gaat laten zien, al is het maar een paar ademhalingen rustiger en dat het slijm los gaat komen. Want dat hij nu van maandag tot vanmiddag op boxrust heeft gestaan hielp natuurlijk totaal niet mee voor zijn longen. Nu staat hij lekker buiten hooi te eten

@dubblefun: nee geen verdikking mag ook overal hard op duwen.

Ik was net op stal en hij zweet niet meer, net als gisterenavond toen zweette hij ook niet..

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:31

Ik deed de rallystreep aan de zijkant van de hals. Dus niet typisch de luchtpijp zeg maar.
Of het beter is dan de luchtpijp direct te scheren. Geen idee

En het is absoluut niet dat ik zeg inslapen hea!
Sws omdat het nog maar kort is dat hij er meer last van heeft.
Dan kun je hopelijk nog wat verbeteren

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:35

hagelslag schreef:
Ik deed de rallystreep aan de zijkant van de hals. Dus niet typisch de luchtpijp zeg maar.
Of het beter is dan de luchtpijp direct te scheren. Geen idee

En het is absoluut niet dat ik zeg inslapen hea!
Sws omdat het nog maar kort is dat hij er meer last van heeft.
Dan kun je hopelijk nog wat verbeteren

Nee maar het gaat wel ook regelmatig door mijn hoofd heen. Dus ik weet dat dat een besluit gaat zijn die een keer gemaakt moet worden. Als ze ouder worden en dingen gaan mankeren dan ga je daar toch bij stilstaan. Maar het is voor nu inderdaad nog te kort om daar iets over te zeggen. Hopelijk gaat het binnenkort inderdaad beter…

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:40

Het is goed dat het door je hoofd gaat. Dan blijf je "sensibel".

Hoeveel beweging geef je hem na het inhaleren? En dan vooral lekker stappen bijvoorbeeld?
Dat wil soms erg goed helpen om alles los te krijgen.

Als bonnie slecht stond en we gingen dan een uurtje buiten wandelen.
Dan kwam na ca 45 minuten echt de hele bende los.
De volgende dag was ze dan weer top tevreden