Vasculitis.. Ervaringen gezocht.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rizette

Re: Vasculitis.. Ervaringen gezocht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 10:45

Veel beweging stimuleert doorbloeding het beste

_Jerry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-25 18:12

Door prednison droogt de huid uit. Je kan smeren met een vette creme zoals Helosan om de huid soepel te houden.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 15:35

Dit bedoel ik met droge huid:

Zouden jullie dit smeren dan met wat vettigs?

Aan de ene kant ben ik bang dat de huid scheurt/kwetsbaarder word door deze droogte, en andere kant dat door het smeren weer iets ontstaat.

Afbeelding

Afbeelding

Edit: bloedzuigers ga ik over inlezen, beweging krijgt de merrie ruim voldoende

_Jerry

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-25 21:47

Beetje op gevoel smeren. Niet te dik, gewoon een dun laagje om het wat te verzachten en de schilfers te verminderen.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 10:54

[quote="SharonIndezz"]Dit bedoel ik met droge huid:

Zouden jullie dit smeren dan met wat vettigs?

Aan de ene kant ben ik bang dat de huid scheurt/kwetsbaarder word door deze droogte, en andere kant dat door het smeren weer iets ontstaat.

Afbeelding

Afbeelding

Edit: bloedzuigers ga ik over inlezen, beweging krijgt de merrie ruim voldoende[/quote
Zijn nog wel eens misverstanden over in de zin van dagelijks een half uur stapmolen en een uurtje rijden en men denkt dat de beweging ruim voldoende is vandaar mijn opmerking.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 10:55

Wist niet dat de foto's ook weer meekwamen bij mijn opmerking, was niet de bedoeling.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 22:13

Lastig dit….in vette crème blijft vuil plakken, dan moet je weer schoonmaken en dat is weer extra belasting van de huid. Aan de andere kant snap ik dat je t wat wil ondersteunen. Ik zou honingzalf wel durven proberen

_Jerry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 22:39

Honingzalf plakt enorm. Wel voedend. Ook duur :7 Helosan trekt snel in en is een stuk betaalbaarder. Eventueel kun je het afwisselen met Sudocreme, dat houdt het ook wat soepeler. Is wel wat droger maar ik doe een beetje om en om, daar heb ik de beste resultaten mee. Het is een beetje uitproberen wat werkt.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 23:01

Bij die van mij toonde de Vasculitis vooral als schilfers en droge huid. Ik smeerde niks, was ook niet handig met de sok erover, die droeg ze 24/7.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-25 23:17

_Jerry schreef:
Honingzalf plakt enorm. Wel voedend. Ook duur :7 Helosan trekt snel in en is een stuk betaalbaarder. Eventueel kun je het afwisselen met Sudocreme, dat houdt het ook wat soepeler. Is wel wat droger maar ik doe een beetje om en om, daar heb ik de beste resultaten mee. Het is een beetje uitproberen wat werkt.

Ik deed altijd door een grote pot sudocreme een tube levertraanzalf mengen , tip van mn dierenarts

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-25 13:28

Bedankt voor jullie reacties/adviezen,

Ik heb gisteren de kootholtes ingesmeerd met een heel dun laagje levertraanzalf, en vandaag was de huid gewoon “normaal”

Ik ben toch elke dag op stal, dus hou het goed in de gaten… als ik opnieuw “moet” smeren, zal ik het doen wanneer ik de benen schoon en droog heb, en ze daarna op stal blijft, dan blijft er hooguit ietsjes stro aanplakken.

Vind het wel heel erg spannend nu we de natte periodes weer in gaan, de paarden staan inmiddels op de paddock, welke met deze regen toch wel nat is geworden, normaal gezien vrij droog, hoe reageren jullie patientjes op modder en zand etc?