Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Essie73 schreef:Zijn er hier ook eigenaren die hun paard/pony met PPID zomers 24/7 op het land hebben?
Ik weet nu 3 jaar dat mijn paard PPID heeft, staat op 1 pil per dag. Hij gaat ontzettend goed. Is nog nooit bevangen geweest. Afgelopen 2 zomers heb ik hem 's nachts binnen gehaald, twijfel echter of ik hem nu niet buiten zal laten. Vind het elke keer uit de groep halen ook zo sneu.
Hij mist zijn maatjes dan echt. Staat te roepen en heeft 'smorgens haast om weer bij ze te komen.
Essie73 schreef:Zijn er hier ook eigenaren die hun paard/pony met PPID zomers 24/7 op het land hebben?
Ik weet nu 3 jaar dat mijn paard PPID heeft, staat op 1 pil per dag. Hij gaat ontzettend goed. Is nog nooit bevangen geweest. Afgelopen 2 zomers heb ik hem 's nachts binnen gehaald, twijfel echter of ik hem nu niet buiten zal laten. Vind het elke keer uit de groep halen ook zo sneu.
Hij mist zijn maatjes dan echt. Staat te roepen en heeft 'smorgens haast om weer bij ze te komen.
tine10 schreef:Vanmorgen schrok ik toch wel een beetje hoe onze cushie er onder zijn deken uitzag. Ik begin ruggenwervel en heupbotten te zien. Maar wat meer slobber gaan bijvoeren.
llora schreef:tine10 schreef:Vanmorgen schrok ik toch wel een beetje hoe onze cushie er onder zijn deken uitzag. Ik begin ruggenwervel en heupbotten te zien. Maar wat meer slobber gaan bijvoeren.
Had mijn merrie ook. Haar bovenlijn was helemaal ingevallen ondanks het vele eten. Nu ze een tijdje vitamine E en selenium bijkrijgt en 200 gram soja schroot per dag is het eindelijk vermindert en krijgen we eindelijk terug wat vulling op die bovenlijn. Ze tonen direct veel magerder als die bovenlijn invalt E en terwijl ze wel een,goed buikje blijven houden. Succes en hopelijk komt je paardje terug bij van de slobber.
Hier wordt het pilletje in een handje voer gegeven. Lukt nog altijd goed na een jaartje
Essie73 schreef:Grasmasker heb ik aantal jaar geleden geprobeert. Dommie snapte er niks van. Hij leek te eten, stond altijd met koppie naar beneden, maar omdat hij razend snel afviel denk ik niet dat hij veel binnen kreeg.
Ik kan het nog eens met een ander model proberen.
tine10 schreef:Vanmorgen schrok ik toch wel een beetje hoe onze cushie er onder zijn deken uitzag. Ik begin ruggenwervel en heupbotten te zien. Maar wat meer slobber gaan bijvoeren.