Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pizzazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 12:09

Fijn dat het (vooralsnog) beperkt blijft tot de paar besmette stallen. Hopelijk blijft dat zo!

Naomi: dat is goed nieuws zeg! Ik blijf duimen voor volledig herstel.

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 12:09

Zoelen staat nog steeds niet in het bericht op de voorpagina... Dus toch nog niet helemaal officieel...??

Goede berichten vanuit Berg en Dal! Ik blijf doorduimen!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 12:16

lausan schreef:
Zoelen staat nog steeds niet in het bericht op de voorpagina... Dus toch nog niet helemaal officieel...??

Ik heb het vermoeden dat de stal het wil verzwijgen. Het is door een dierenarts vast gesteld en later ontkend de dierenarts het ineens. Daarbij hebben verscheidene bokkers uit zeer betrouwbare bron vernomen dat er inderdaad rhino is.
Ik hoop dat ze ermee naar buiten gaan komen, verzwijgen is al helemaal slecht voor je reputatie.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 12:19

lausan schreef:

Een test of het werkelijk Rhino is duurt een paar dagen, misschien dat het nog komt! ;)

Esgaroth

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 12:22

Goed nieuws dat het in Berg en Dal beter gaat!
Wanneer er een vervoersverbod zou komen, dan houdt dat toch ook in dat je met je paard niet meer de straat op mag? Als dat het geval is zou ik dat graag weten... hoe kom ik daar achter?

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 12:44

Babeth schreef:
lausan schreef:

Ik heb het vermoeden dat de stal het wil verzwijgen. Het is door een dierenarts vast gesteld en later ontkend de dierenarts het ineens. Daarbij hebben verscheidene bokkers uit zeer betrouwbare bron vernomen dat er inderdaad rhino is.
Ik hoop dat ze ermee naar buiten gaan komen, verzwijgen is al helemaal slecht voor je reputatie.

Stal waar ik normaal niets op aan te merken heeft, is nu een beetje raar bezig inderdaad.
Ik heb gehoord dat er al langer dan een week sprake van Rhino is, nog niet gemeld. Een paard bij ons op stal is er maandag nog geweest, toch niet heel prettig dat het niet gemeld werd.

farmershill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 13:01

Esgaroth schreef:
Goed nieuws dat het in Berg en Dal beter gaat!
Wanneer er een vervoersverbod zou komen, dan houdt dat toch ook in dat je met je paard niet meer de straat op mag? Als dat het geval is zou ik dat graag weten... hoe kom ik daar achter?

De site van de gd in de gaten houden.

http://www.gddeventer.com/

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 13:11

Wij wonen 8 km van driel en 10 van zoelen. Wij gaan vandaag toch maar even de wei afzetten, zodat ze niet meer aangeraakt kunnen worden door mensen die langslopen. En temperaturen nu ook dagelijks.

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 13:15

_xManadisx_ schreef:
Wij wonen 8 km van driel en 10 van zoelen. Wij gaan vandaag toch maar even de wei afzetten, zodat ze niet meer aangeraakt kunnen worden door mensen die langslopen. En temperaturen nu ook dagelijks.

Heel verstandig dat je dat doet, :j zo kun je heel wat voorkomen.

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 13:17

Ik had een van mijn paarden in Didam staan, en heb hem vrijdag weer opgehaald.

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 13:26

Elsskippy schreef:

waar in Didam?

olanis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 13:28

Is het misschien ook handig, om een lijstje te maken welke stallen/plaatsen het nu hebben. En die om de pagina te plaatsen in dit topic. Hoef je niet steeds alle pagina's doorlezen.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 13:28

Maaike_Ma schreef:
Elsskippy schreef:

waar in Didam?

Maakt niet uit toch, Didam en omgeving is niks aan de hand

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 13:30

mooney schreef:
Babeth schreef:

Stal waar ik normaal niets op aan te merken heeft, is nu een beetje raar bezig inderdaad.
Ik heb gehoord dat er al langer dan een week sprake van Rhino is, nog niet gemeld. Een paard bij ons op stal is er maandag nog geweest, toch niet heel prettig dat het niet gemeld werd.

Dat heb ik inderdaad ook gehoord. Maar inmiddels is hij wel gesloten als het goed is.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 13:34

Zoelen is inderdaad gesloten. Er hangt een groot papier met "Bedrijf Gesloten" erop, en een symbool verboden voor paarden. (Rode dikke cirkel met daarin paard)

Ik rij er langs als ik naar mijn paard toe ga. (Ik woon aan de ene kant van die stal, paard staat aan andere kant, ong 6 km verderop)

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 13:38

*Kleine update*

Bij de Flierenberg zijn alle paarden momenteel koortsvrij *\o/*
Nu 2 weken duimen draaien...

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 13:40

Maaike_Ma schreef:
Elsskippy schreef:

waar in Didam?

Nou, niet echt in het risico gebied, maar toch ook niet zo heel ver ervan.
Vandaar dat hij weer thuis is.

Ilsje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 13:41

Wat super fijn! Ik hoop dat de paarden nu rustig herstellen en er geen nieuwe ziektegevallen meer bij komen :(:)

HenJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 14:00

Wat goed zeg! Nu hopen dat alle paarden goed herstellen.

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 14:07

power1997 schreef:
Oke, want ik ga volgend weekend rijden bij RC fjordenpaard, en hoop niet dat ik iets over breng op de paarden hier..

Ik denk dat je beter kan hopen dat er niemand uit het besmette gebied daar ook komt. Helaas zijn er altijd mensen die gewoon vertrekken ondanks ziekte op stal.
En als jij het overbrengt kan jou paard ook de pineut zijn. Krabbel even achter je oren of je het risico wil nemen. Of je moet echt zeker zijn dat er niemand uit besmette omgeving komt.

Noisy schreef:
*Kleine update*

Ik duim heel hard mee, sterkte aan iedereen daar. Het is een fijne stal, ik heb er ook ooit gestaan.

Mettetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 15:21

Babeth schreef:
lausan schreef:

Ik denk dat dit niets met verzwijgen te maken heeft. Wanneer een veulen is verworpen kun je volgens mij alleen het dode veulen testen op Rhino, ik kan me zo voorstellen dat je na zo'n gebeurtenis en teleurstelling waar je naar uit kijkt als eigenaar er niet op zit te wachten dat je veulen ook nog eens getest moet worden. Ze hebben de boel afgesloten naar aanleiding hiervan, dus juist gehandeld! Waarschijnlijk is er niet getest wat in dit geval dus ook niet officieel bevestigd betekent.

Ik denk eerlijk gezegd dat er meerdere stallen zijn waar Rhino heerst, maar niet getest wordt of de uitslagen nog niet binnen zijn. Als de verschijnselen duidelijk zijn en je sluit je stal af is dat genoeg om uitbreiding / verspreiding tegen te gaan. Laten we hopen dat het allemaal minder zal worden en er veel paarden weer beter worden van dit akelige virus.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 15:25

idd om verspreiding vanaf nu te voorkomen, maar met geen officiele test of vermelding kunnen mensen die daar op locatie zijn geweest nooit vermoeden dat hun dier wellicht ook besmet is, aangezien de incubatie tijd.... vind het slecht dat mensen niet testen bij een vermoeden van rhino.... ook al gooi je nu je bedrijf dicht, kans is aanwezig dat het al verspreid is

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 15:39

Noisy schreef:
*Kleine update*

*\o/* dat is goed nieuws *\o/*

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 15:55

leliadeidre schreef:
volgens de groesbeker is er ook al een stal in Zoelen (bij Tiel) besmet. 40 km van groesbeek/berg en dal..

Heb je een link naar deze bron, kan het nergens vinden en zou het graag lezen

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 15:57

Babeth schreef:
lausan schreef:

Naja, wat is dat dan voor ’n rare gang van zaken…?? Door het juist wel naar buiten brengen kan erger voorkomen worden!

Kiimm_ schreef:
lausan schreef:

Een test of het werkelijk Rhino is duurt een paar dagen, misschien dat het nog komt! ;)

Ik weet dat de test enkele dagen duurt. Maar als hierboven wordt vermeld dat het eerst wel door een DA is bevestigd, is dat toch wel raar.

Noisy schreef:
*Kleine update*

Jeeeeeeej!!! *\o/*
Nu de paarden in Heumen en Driel nog!

Mettetje schreef:
Babeth schreef:
Ik denk dat dit niets met verzwijgen te maken heeft. Wanneer een veulen is verworpen kun je volgens mij alleen het dode veulen testen op Rhino, ik kan me zo voorstellen dat je na zo'n gebeurtenis en teleurstelling waar je naar uit kijkt als eigenaar er niet op zit te wachten dat je veulen ook nog eens getest moet worden.

Een dood veulen lijkt me echt een verschrikking… Maar juist door te testen wat het is geweest kun je mogelijk erger voorkomen. Dat zou ik denk ik als eigenaar dan toch laten doen, hoe verdrietig ik ook ben…