Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Leedebee schreef:Wel in combinatie met voldoende beweging. In de paddock lijkt me altijd beter, want daar is geen gras (en mits hij het juiste hooi krijgt), maar helaas heb ik die keus niet. Je kan het misschien gewoon proberen? Meestal zie je wel vrij snel (met een paar dagen) of er verandering is. Maar zelfs met korf komt hij ook wel eens met een harde nek het land uit hoor, meestal met bepaalde weersomstandigheden.
Het blijft gewoon lastig en eigenlijk met de dag bekijken.
Edit: Hij loopt ook op het land waar die 2 foto's zijn gemaakt.
urselin schreef:Ik wil persoonlijk haar liever niet in een paddock. Het is wel te realiseren op stal, maar dan komt ze alleen te staan en daar wordt ze echt ongelukkig van.
Ik ga van het weekend gewoon de korf uitproberen, wil hem overdag op gaan doen
Maar het voornaamste is dat die knoerharde manenkam soepeler wordt en die insulinewaarde (vér) omlaag.
Trouwens wel een mooie wei waar je paard staat! En fijn dat hij daar kan blijven staan, ondanks zijn IR
xBalou schreef:Ik ben een beetje aan het zoeken naar een graasmasker voor een fjord.. ze past een halster van maat cob nog maar net maar heeft niet zo'n grote neus.. welke maat moet ze dan? En welke raden jullie aan? (ik ben niet rijk..)
Zou dit wat zijn?
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr
dorientjuh schreef:Wat verstaan jullie dan onder 'voldoende beweging'?
Up_to_Date schreef:Mijn paard heeft de korf nu een week om maar eet er nog steeds niet mee. Vorig jaar had ik hetzelfde probleem... Ik heb al heel wat snoepjes door het gaatje gegeven maar het kwartje valt maar niet.... Tips??
Ik ga ook wat stukken weg knippen rond de neus, ziet er beter uit!
Up_to_Date schreef:Mijn paard heeft de korf nu een week om maar eet er nog steeds niet mee. Vorig jaar had ik hetzelfde probleem... Ik heb al heel wat snoepjes door het gaatje gegeven maar het kwartje valt maar niet.... Tips??
joyce B schreef:Mijn merrie bleek insuline resistent nadat ze hoe bevangen was geweest. Ik heb haar eerst een tijd in de bak gehad met geweekt hooi, echt op dieet. Ik wisselde gedurende dag af met wie bij haar in stond zodat de anderen wel op de wei konden maar zij niet alleen stond. Ze mocht toen met graasmasker een uurtje op de wei. Na een tijdje deed ik twee uur en dat de rest van het seizoen en de winterperiode volgehouden als maximum. In het volgende voorjaar opgebouwd van twee naar vier en op het laatst zo,n zes uur met graasmasker en verder op de paddock. Het opvallende was dat ik haar met meer uren op de wei met graasmasker beter op gewicht kon houden dan bij veel op de paddock met voor droog en hooi. In de paddock had ze veel meer honger en moest ik vaker voeren omdat ze anders erg voernijd kreeg en de anderen gemeen aanviel. Op de wei kan ze de hele dag door kleine beetjes grazen en is ze de hele dag lekker bezig en valt toch af. Ze heeft nog wel regelmatig een opgezette manenkam. maar dat heeft ze ook bij het hooi of voor droog wel. Hoe slanker ze wordt, hoe meer die manen kam ook wegtrekt. Ik ben erg blij dat ik doorgezet heb. Het niet meer met de anderen op de wei kunnen vond ik zielig er dan het moeten wennen aan het graasmasker.
alwayshorse schreef:Up_to_Date schreef:Mijn paard heeft de korf nu een week om maar eet er nog steeds niet mee. Vorig jaar had ik hetzelfde probleem... Ik heb al heel wat snoepjes door het gaatje gegeven maar het kwartje valt maar niet.... Tips??
Ik volg ff want mijn paard doet precies hetzelfde. Iedereen xegt dat ik moet wachten maar toch doet ze het niet. Ze gaat in een hoekje zielig staan doen
Leedebee schreef:Gewoon afgeknipt. Vroeger deed ik nog moeite om de afgeknipte stukken dicht te smelten tegen rafelen en zo, maar in de praktijk valt dat reuze mee, dus ik knup het weg en klaar![]()
Er zijn ook korven met 4 rijen, dus dan moet je even kijken welke in de weg zit en die andere laten zitten.
[ Afbeelding ]
Leedebee schreef:Die van Imperial Riding![]()
De vorige zag er na 2 jaar zo uit: klik Dus die is best lang mee gegaan!
@pony33 Ze blijven inderdaad best goed in model zonder die tussen banden. Ik heb ook de vraag bij Imperial Riding neergelegd of ze dat niet gewoon (gedeeltelijk) weg kunnen laten