Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
purple schreef:Mijn pony was ook steeds aan het hoesten, ze trok ook met haar buik bij het ademen. Vorige week de dierenarts erbij gehad en die raade me aan mijn pony buiten te laten dag en nacht en heb ventipulmin gekregen. Daarnaast maak ik nu iedere keer haar hooi nat voor ik het geef.
Nu was mijn vraag, na hoeveel dagen zou ik resultaat kunnen zien van de ventipulmin?
heimenke schreef:@maikeltje hoe zijn jullie erachter gekomen dat die van jullie een stofallergie heeft? en als die van mij op vlas zou kunnen, maakt het dan uit dat die naast mij gewoon op stro staat. of mag ie geen stro meer zien bij wijze van spreken?
Jill_ schreef:Die tegenstrijdigheid is zeker verwarrend. In Utrecht werd verteld dat een emfyseem alleen vastgesteld kan worden met longfunctie onderzoek.
heimenke schreef:@flappie, nou nu weet je in ieder geval wat het is. en hopelijk kun je nu gericht gaan handelen. wel fijn dat de staleigenaren zo meewerken. ik ben misschien ook wel genoodzaakt om toch iets anders te gaan zoeken. DA heeft me teruggebeld over hoe en wat met een bloedonderzoek. ze hebben wel het een en ander maar dat is merendeel van pollen en gras ed. terwijl ik ook denk in de richting van schimmelsporen. en dat is in een bloedonderzoek zoals ik begreep, bijna niet te achterhalen. en de kosten van zo'n bloedonderzoek zijn ook niet mild. tussen de 125 en 200 euro.
in ieder geval heel veel sterkte met je paardje en hopelijk dat het snel beter gaat.
ellepel schreef:flappie wat heb jij een lieve stalhouder!!!
gaaf als mensen zo met je mee denken.
toen appie zo benauwd was kreeg ik ook een paddock met schuilstal,ideaal!![]()
ik geef zelf ook een multivitamine en dat is deze:
http://www.paardendrogist.nl/product/10 ... us/100110/
maar de paardendrogist heeft meer goede supplementen