Pony zwaar gewond na poging tot natuurlijke dekking

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

waterlelie48

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 21:15

Daar zijn ze dan de nieuwe plaatjes...mensen het gaat zoo lekker...ze is dus zoals gezegd vandaag de hele dag op de wei geweest.
Eergisteren was ze alleen s'avonds even op de wei geweest en aangezien wij aan een doorgaande weg zitten waren er mensen die de politie hadden gebeld ivm de ernstige dierenmishandeling die wij de pony hadden aangedaan.
Alle alarmbellen waren aangegaan dierenarts..dierenbescherming...AID alles was al gealarmeerd.
In eerste instantie was ik een beetje boos...maar achteraf gezien heb ik er wel begrip voor...er is een melding gedaan en tja de alarmbellen zijn afgegaan...zou in meer gevallen zo moeten zijn!
Nou hier komen ze...de plaatjes!!!!

de rechterkant van de hals
Afbeelding

de rechterkant..net gespoeld
Afbeelding

de rechterkant...ingesmeerd met de Mesitran
Afbeelding

de linkerkant van de hals
Afbeelding

de linkerkant VOOR het spoelen
Afbeelding

de linkerkant...net gespoeld
Afbeelding

Mariskatw

Re: Pony zwaar gewond na poging tot natuurlijke dekking

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 21:18

Tja aan de ene kant kan ik me voorstellen dat mensen denken dat je je paard iets vreselijk aandoet door hem zo in de wei te zetten, maar als ze echt goed zouden kijken, dan zien ze een goed verzorgde en rustige wond. en niet een vol met maden of pus of wat dan ook.
Waren er maar meer mensen zo alert en dat er ook daadwerkelijk wat mee werd gegaan, zodat in sommige gevallen van verwaarlozing of mishandeling eerder zou worden ingegrepen. Maarja dat is weer een ander discussiepunt.

Kan me voorstellen dat je in elk geval zwaar verontwaardigd was ! Zou ik wel zijn in elk geval.

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 21:19

Beter dat mensen bellen dat dat paarden dood liggen te gaan zonder actie.
Ik denk dat er na jou uitleg geen enkel probleem meer was.

Wat ziet het er toch mooi uit.
Echt zo ongelooflijk.

Waar spoel jij nu mee?
Alleen met gewoon water?

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 21:19

Echt prachtig om te zien hoe snel het geneest! En op zich goed dat er mensen ingrijpen als ze denken dat er een dier wordt mishandeld, zij weten het verhaal erbij tenslotte niet. Nu is iedereen op de hoogte en zal dat niet snel nog een keer gebeuren!

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 21:29

Ik kan me heel goed voorstellen dat het voor jou persoonlijk een nare ervaring was dat alle alarmbellen afgingen. Maar het is natuurlijk geweldig dat er zo gereageerd is. Je hoort/leest het vaak wel anders, dat paarden al half dood zijn voordat er ingegrepen wordt.

Ik heb overigens wel het idee dat het er behalve mooier uitziet, ook kleiner wordt. Super!!

astridelise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 21:31

Wat ziet alles er geweldig uit, ik denk dat er straks bijna niks meer van te zien. Heb je bij de uitleg aan de alarmbellen ook vertelt hoe en waar het gebeurt is en hoe reageerde zij daarop?

waterlelie48

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 21:31

@ Vorame-> ik spoel de wond idd met gewoon kraanwater...een zacht straaltje erop en dan even laten weken en dan met mn hand over de wond heen en dan neem ik de losse dikke korsten mee.
De zijkanten van de wonden doe ik roskammen met een plastic rosborsteltje, dit vindt ze HEERLIJK!!! en dan komt er natuurlijk ook een betere doorbloeding in die randen.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 21:33

Geweldig dat het zo vooruit blijft gaan! :)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 21:34

Wat blijft het mooi gelijkmatig genezen +:)+

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 21:35

Wooooow wat een mooie wond he, zo super aan het verbeteren en aan het genezen, heel misschien houdt je mooie merrie er niets aan over, behalve wat verkleurde haren dan.

waterlelie48

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 21:36

@astriselise-> Ik heb idd een gesprek gehad met de mensen van de politie, heb alles uitgelegd en er was van ieders kant een grote bewondering voor waar ik al die weken al mee bezig geweest ben.
Al met al viel het dus mee en begrip was er ook van de kant van de politie voor mijn in eerste instantie boze reactie.
Immers er ligt ook al een aardige rekening, waar we al zeker 2 nieuwe pony's hadden kunnen aanschaffen... ook daar schrokken ze van;) hahah

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 21:38

Ik ben weer bijgelezen. Wat een vooruitgang in de laatste weken zeg, echt petje af +:)+

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 21:39

Had heel in het begin van dit topic wat gepost na het zien van de eerste foto's, en wat een geweldige verbetering!!! Ziet er echt super uit! Zo zie je maar wat je toch nog kunt maken van dergelijke lelijke wonden.

Nu heb ik niet de tijd om alles bij te lezen en je hebt het over fikse rekeningen. Ben je nog iets overeen gekomen met de hengsten houder? Of is het verzekerings werk?
Veel succes verder, je doet het super!

Jacksonlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 21:40

Ahg wat erg voor je pony! ik heb nu alle foto's enzo gezien.. wel mooi dat er zo veel vooruitgang in zit!! het ziet er nu een stuk beter uit :) ,
Mijn pony is ook 2 keer hard gebeten in de wei, ik vond het al erg hoe het er bij hem uitzag.. maar dat is niks vergeleken bij dit!

sterkte :(:)

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 21:56

Misschien kun je wat info bij het hek neerhangen waar je paardje staat.
Ik vind het heel netjes er uit zien en petje af voor je goede werk.

waterlelie48

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 22:05

@mnkortleve-> dit was ook de tip van de politie...maar vindt dit eigenlijk niet nodig...heb je er een vraag over ze staat immers naast huis...kom dan even aan (volgens de politie durven de mensen dit niet) Het is nu iig wel bekend bij de politie dus mocht er nu weer een melding komen dan is het iig wel bekend.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 22:08

Het ziet er super uit, ik begin nu echt te geloven dat je er uiteindelijk niet veel meer van zal zien. Beetje mazzel dat het een schimmel is en eventueel witte haren niet op zullen vallen.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 22:14

Het granuleert geweldig, ziet er goed uit zeg :j

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 22:22

ziet er echt top uit, kan me heel goed voorstellen dat het naaar is dat er opeens politie op de stoep staat! Haha en wondgenezing jeukt he, dus kan me voorstellen dat ze het lekker vind als ze daar gerost wordt ;)

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 22:23

Zo dat ziet er echt goed uit zeg.
Ik had niet verwacht dat het zo snel zo gaan genezen.
Klasse dat je het geduld hiervoor kan opbrengen.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 22:35

waterlelie; hang wat foto's op van toen het net gebeurt was, dan zijn ze snel klaar :Y)
Wel fijn natuurlijk dat mensen zich bekommeren om jou pony, gebeurde dat maar vaker!

sanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 22:53

Wauw wat ziet het er geweldig uit! Echt super, als ik deze foto's op een product-site zou tegenkomen met de tijdaanduidingen erbij zou ik het nooit geloven. Fantastisch hoe snel het geneest.
Maar mag je de Mesitran er niet flinker/dikker op smeren? En hoe vaak smeer je nu?

waterlelie48

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-09 22:59

@ Sanne-> ik smeer 2 x daags de zalf erop...wel de Mesitran Soft want de gewone Mesitran heeft korreltjes erin en dat is niet fijn voor dr.
Ik ben nu bezig met de producent een case study te schrijven waar je dus idd ook met tijdsaanduidingen fotos te zien krijgt.
En het hele verhaal...dit gaat gebruikt worden over de hele wereld, mocht dit helemaal af zijn zal ik ook hiervan de link hier neerzetten dan kunnen jullie zien hoe dit geworden is.
Dikker erop smeren heeft geen zin, door de honing loopt het vanzelf over de hele wond uit...ik smeer het bovenin/op de wond en het loopt vanzelf over de rest van de wond heen.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 23:06

Petje af voor je dame.........
Ziet er goed uit!!

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-09 23:09

Jeetje wat gaat het supergoed zeg! Een stuk kleiner al, mooi schoon en roze. Ben blij voor jullie!