[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cemlys

Re: [CENTRAAL] Headshaking Syndrome discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 14:34

Je kunt ze ook tapen op die plek waardoor de druk eraf gaat. Mss is dat eerst te proberen?

Mariel89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 14:41

Ja ik zorg altijd al dat ik hem wat druk erop geef, beetje diepe massage als het lukt. Dat werkt inderdaad beter dan dat er heel licht iets tegenaan komt. Maar op zo'n dag tapen is wel een idee. Met wat voor tape doe je dat dan? Gewoon op die plek plakken?

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 14:46

Heb je iemand die kans kinesio tapen in de buurt? De tape zorgt er juist voor dat de druk van de zenuwen afgaat. En dat zo eventuele ontsteking/pijn vermindert wordt. Tapen kun je dus doen met veterinaire kinesio Tape

Mariel89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 14:49

Dank! Ga ik even naar zoeken. Het is wel handig om dat zelf te kunnen want zoals gezegd, heeft hij er maar af en toe last van (maar op die momenten wel behoorlijk).

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 15:15

Een spuit corticosteroiden?
Ik heb ze zelf gehad voor ontsteking in gewricht bij mijn schouder.
Maar dat ging onder röntgenbegeleiding zodat ze heel precies kunnen spuiten, dat helpt dan tegen ontsteking.
Lijkt me dat dat dan ook de bedoeling is van die spuit bij paarden.
Ik zou er niet zomaar voor kiezen, heb er zelf namlijk ook wel wat last van dat het toch hormonaal wat met je doet en de laatste spuit was nogal pijnlijk,heb daar meerdere dagen last van gehad.
Niet fijn als dat dan in je hoofd zit :(

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 16:01

De zenuw waar het om gaat (aangezichtszenuw) kun je voelen dus vrij precies aanprikken. Aanprikken lijkt me heel pijnlijk, rondom iets beter te doen mss.

Mariel89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 22:55

ja ze worden ook verdoofd op zo'n moment volgens mij hoor. Hij zei idd dat je anders niet in de buurt van die zenuw kan komen omdat het zo pijnlijk is.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 17:21

Ik ben tijdje niet meer in het topic geweest, zal even foto maken van het flesje cpd olie. Vandaag mijn paard weer voor het eerst gelongeerd, geen geschud, wel wat onrustig met bit maar dat was alles. Nu weer rustig oppakken en kijken hoe het blijft gaan. Het is wel lang geleden dat we hem hebben zien schudden dus tot nu toe zijn we blij. Voor de gene die het interessant vinden dit was mijn paard twee jaar geleden: https://m.youtube.com/watch?v=W6JD9bnfjAU https://m.youtube.com/watch?v=n2R-atbxwwc

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 18:50

Ja hoe gaat dat met die olie?
Het was vandaag heel erg voorjaarsachtig, ben wel benieuwd wat dat voor effect heeft op het schudden

Marloezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 18:27

Ik ben ook heel benieuwd naar die olie!
Hoe gaat het met jullie paarden?
Ik heb gisteren weer wat knikjes gezien bij het longeren maar het was gelukkig niet heel erg

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 19:12

De natuur begint al wat te komen he, zag al her en der wat boompjes in bloei staan.
Heb een stuk met appie gewandeld,maar bij hem is er gelukkig nog niks aan de hand

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 09:16

Naast ons is een hazelnotenkwekerij en alle hazelnotenbomen staan al in bloei

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 23:06

Hierbij een foto van de olie. De olie is nogal dik dus heel precies doseren is soms lastig maar gaf in het begin ongeveer 10 druppels 2x daags. Je doet niet heel lang met een flesje maar mijn paard lijkt er goed op te reageren. Nu alweer kleine week bezig met longeren en geen geshake of briesen of neus willen afvegen. Vandaag er zelfs weer even op gezetten. Afbeelding

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 23:54

Nilay reageerde vandaag erg op de minuscule sneeuwvlokjes. Daar is het een paar jaar geleden ook allemaal mee begonnen. Ik ben dus niet verbaasd. Maar vind het wel erg jammer. Hij ging juist zo lekker!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 08:22

Janouk ook hoor. Lichte ijsregen op haar neus reageert ze ook heftig op. Maar de rest van de tijd helemaal niet.als dat het enige blijft, hoor je mij niet klagen

Vrijdag moet Janouk naar de tandarts. De klem op haar kaken geeft veel spanning en dat is een extra trigger voor headshaken. Ik heb gevraagd om de klem steeds los te maken zodra het kan, om de spanning even er af te halen.
Dit weekend ga ik haar dan zelf cranio sacraal proberen te ontspannen . Spannend. Kijken of mijn opleiding mij genoeg kennis en kunde heeft gebracht om Janouk zelf te helpen.

Mariel89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 19:22

de koude wind was voor Lazir ook een trigger gisteren en vandaag. Was ik ook niet verbaasd over, daar is het bij hem 2 jaar geleden mee begonnen. Hij was blij dat hij naar stal mocht...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 19:27

Appie moet ook naar de tandarts, en denk ook dat er electrisch gevijld moet worden, hij heeft namelijk een flinke smile en denk,dat daar nu wat van af moet.
zal dus ook verdoving in moeten, ik doe dat liever allemaal niet als het niet hoeft.
Klem heeft hij ook een hekel aan, laatste keer heeft Paul hem deels zonder klem gevijld,dat laat appie dan erg goed toe.
Maar goed, moet nog afspraak maken en dan overleg,ik ook over wat het beste is.

Sabine gaf spirulina?
Kwam op een buitenlamds forum tegen dat het erg goede resultaten gaf bij de shakers
En los lysine voeren schijnt ook goed te helpen,dus misschien nog een tip voor iemand.

Verder nog geen lastnhier, hopen dat het zo blijft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-17 20:37

Ik ben deze week weer met spirulina en magnesium begonnen :j Een paar dagen niet kunnen gaan dus weet nu even niet hoe het is. Vorig jaar halverwege het seizoen pas begonnen met de spirulina maar had toen het idee dat het verlichting gaf. Dus hopelijk nu met op tijd beginnen echt resultaat ;)

Marloezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 21:47

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-17 08:19

janouk schreef:
Vrijdag moet Janouk naar de tandarts. De klem op haar kaken geeft veel spanning en dat is een extra trigger voor headshaken. Ik heb gevraagd om de klem steeds los te maken zodra het kan, om de spanning even er af te halen.
Dit weekend ga ik haar dan zelf cranio sacraal proberen te ontspannen . Spannend. Kijken of mijn opleiding mij genoeg kennis en kunde heeft gebracht om Janouk zelf te helpen.

Haha komt de tandarts voor jaarlijkse controle, zijn haar tanden en kiezen in prima conditie, dus hoeft ze niet behandeld te worden. Volgend jaar dan maar.

Gelukkig geen druk op haar hoofd. Pppfffg lekker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 21:00

Toch fijn dat alles gewoon in orde is ;)

Die nieuwe behandeling, is dat zoiets als PENS of zit er nog verschil in?

Hier had hij weer last vandaag, nog niet zo erg als dat mogelijk is uiteraard, maar er hangt toch al vanalles in de lucht. Achteraf op de pollen-app gekeken en mijn pony had weer gelijk :P
Ben nu weer met die spirulina enzo begonnen, zou dat weer opnieuw een opbouwperiode nodig hebben omdat ik daar een paar maanden mee gestopt ben?

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 21:01

Afbeelding
Janouk lekker aan het werk voor de slee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 21:06

Heerlijk :D
Wel een groot contrast met hier, waar de hooikoortspatiënten alweer last hebben _O-
(vandaag zonnig & 8 graden & wind .. ideaal :+ )

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-17 22:45

Zou wel weer gaan opbouwen met de spirulina :j

Wat een leuke foto van janouk *\o/*
Hier weinig sneeuw, verwachting voor woensdag is dat het wel 13 graden kan worden...ben benieuwd!!!

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-17 21:38

Marloezz schreef:

Wow, dat wordt een kostenplaatje zeg!

Hier nog geen last, maar helaas ook voorlopig nog geen bos voor ons. Guus heeft in de bak geen last, maar er is droes op stal bij ons, dus we mogen voorlopig het terrein niet af helaas.