[Info] zomereczeem, schuren en jeuk 4

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

FD_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 00:02

Winnetou (haflinger) heeft 3 weken terug een week op de kliniek gestaan ( open been wond ) , hij stond daar 5 dagen lang dag en nacht op stal, en geen jeuk! Nu is hij weer terug, en schuurt weer enorm aan zijn oren, hoofd, en manen :(..

Mijn shetlander Boots, schuurt opeens na de castratie van vorig jaar, we gaan eerst zijn haren laten testen, en dan toch maar een deken aanschaffen * zucht *

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 00:37

FD_horses schreef:
Winnetou (haflinger) heeft 3 weken terug een week op de kliniek gestaan ( open been wond ) , hij stond daar 5 dagen lang dag en nacht op stal, en geen jeuk! Nu is hij weer terug, en schuurt weer enorm aan zijn oren, hoofd, en manen :(..

Mijn shetlander Boots, schuurt opeens na de castratie van vorig jaar, we gaan eerst zijn haren laten testen, en dan toch maar een deken aanschaffen * zucht *

Een teveel aan antibiotica kan de darmflora dusdanig beschadigen dat allergieachtige verschijnselen optreden.
In dit geval kan het bijvoeren van probiotica of bv zeewier helpen.
Bij jeuk na een operatie,,,,en castratie is dat,,,,altijd het proberen waard.

Marvel

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 07:21

Maar 5 dagen op stal betekent ook dat er geen vliegen in de buurt komen. Geen gebijt is geen jeuk.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 07:52

Mijn advies is voor de shet....overigens is het zo dat in dat geval de redactie op knutjes veroorzaakt wordt door een gebrekkige afweer tengevolge van antibiotica gebruik.
Kan jou ook overkomen....ben je ineens allergisch voor paarden.

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:04

Ik heb even een vraagje, welke maat deken hebben de mensen hier met een fjord voor de volgende deken?http://www.divoza.com/collectie/paard/dekens/vliegendekens/8008_pagony-eczeemdeken.html

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:21

MarloesNatje schreef:
Ik heb even een vraagje, welke maat deken hebben de mensen hier met een fjord voor de volgende deken?http://www.divoza.com/collectie/paard/dekens/vliegendekens/8008_pagony-eczeemdeken.html

Lijkt mij dat elke fjord anders is.
WT is zijn deken maat ?

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:27

Ja dat snap ik, maar wordt zo'n deken niet snel te klein bij de borst? Dat hij gaat schuren?
Zijn dekenmaat weet ik niet, maar zijn stokmaat is 1,39..

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 17:33

Sammyoo schreef:
Iemand al ervaring met Derfen 'clear'?

Ben ik ook wel benieuwd naar.

Ik gebruik nu de gewone Derfen, die zo stinkt haha,maar 1 voordeel is wel dat de paard(en) die bij haar in de wei staan niet aan haar manen knabbelen, omdat 't zo ruikt :+ maar aan de andere kant mijn handen stinken ook altijd naar Derfen,ook al heb ik handschoentjes aan, én het is niet echt waterproof.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 19:06

Ik ga morgen naar Divoza, dan neem ik het mee. Het gaat mij niet om de lucht van Derfen (die vind ik eigenlijk wel lekker), maar om de kleur. Voor staart en manen van mijn bonte gebruik ik nu TKC omdat Derfen zulke bruine vlekken geeft op het wit. Maar nu kunnen we dit eens proberen. De jeuk is hier momenteel heel erg, manenkam schuren ondanks altijd eczeemdeken op, dus ik ben benieuwd.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 19:23

MarloesNatje schreef:
Ja dat snap ik, maar wordt zo'n deken niet snel te klein bij de borst? Dat hij gaat schuren?
Zijn dekenmaat weet ik niet, maar zijn stokmaat is 1,39..

Geen ervaring met goedkope dekens.
Ik heb boett of sweet itch hoody.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 20:30

nieuwe eczeemdeken is onderweg vanuit Duitsland, ben benieuwd of het inderdaad een goede deken is. Ben alleen Boett gewend :=

Ootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 20:36

MarloesNatje schreef:

Voor mijn fjord van 1.42 (ze is niet heel breed) heb ik deze deken in maat 1.85. Zit prima bij de borst, alleen jammer dat de hals net iets te kort is.

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:13

Hmmm ik lees hier diverse dingen, maar ik heb nog niet gelezen (of overheen gelezen) dat er ook mensen last hebben dat de manen van hun paard ineens uitvallen. Bij die van mij is dat weer aan de gang. Haar staat schuurt ze weer wat mee en haar manen 'vallen' langzaam uit...Daar schuurt ze niet mee.. Vorig jaar begon het in de zomer (toen was de zomer wat later) en nu is het nu al aan de gang... Ik geef haar nu lever compositum, maar hebben meer mensen hier wel eens mee te maken gehad en/of een idee wat het zou kunnen zijn? In het najaar/winter heeft ze hier geen last van...

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:16

Iemand een idee welke deken vergelijkbaar is met de ej vliegen/eczeemdeken (de zilvere met oranje randen)? Aangezien ej de deken op het moment nog steeds niet heeft en ik met spoed opzoek ben naar een deken, zoek ik handige tips. Liefst dekens van onder de 100,-.

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:17

Wat betreft exceem dekens ben ik (nog) niet in thuis...sorry :o

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:21

ju1982 schreef:
Hmmm ik lees hier diverse dingen, maar ik heb nog niet gelezen (of overheen gelezen) dat er ook mensen last hebben dat de manen van hun paard ineens uitvallen. Bij die van mij is dat weer aan de gang. Haar staat schuurt ze weer wat mee en haar manen 'vallen' langzaam uit...Daar schuurt ze niet mee.. Vorig jaar begon het in de zomer (toen was de zomer wat later) en nu is het nu al aan de gang... Ik geef haar nu lever compositum, maar hebben meer mensen hier wel eens mee te maken gehad en/of een idee wat het zou kunnen zijn? In het najaar/winter heeft ze hier geen last van...

Dat heeft mijn paard ook ergens in juni begint het een maand later begint het weer te groeien.
Ik weet het ook niet met alle dekens die ik gebruikt Gebeurt het.

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:24

Hmmmm raar he?! Baal er zo van want ze heeft van zichzelf echt onwijs dikke bos manen, maar wil nu niet meer helemaal terugkomen. In de winter groeit het weer, maar is te kort tot aan de zomer en dan valt het dus weer uit ;(

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:41

Hier ook licht uitvallende manen :( denk dat dat ergens toch te maken heeft met dekengebruik.

ju1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 22:43

Alleen heeft die van mij geen deken op hihi.

kim1207

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 23:52

Ik ben de jeuk al zo beu. .... Is ook erg heftig dit jaar pfffff veel beesten ook muggen knutten dazen verschrikkelijk. Ik smeer met derfen en heb n meulenkamp of boett deken aan, kap vd rsih er aan vastgemaakt, maar nog steeds heeft ze haar voorlok en kruin stuk geschuurd... Nog tips
?

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 00:10

voorpluk en kruin inspuiten met paardenlotion.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 12:41

absque_dubio schreef:
Iemand een idee welke deken vergelijkbaar is met de ej vliegen/eczeemdeken (de zilvere met oranje randen)? Aangezien ej de deken op het moment nog steeds niet heeft en ik met spoed opzoek ben naar een deken, zoek ik handige tips. Liefst dekens van onder de 100,-.

dan raad ik je die van shires aan;
http://www.ej.nl/products/10000028/3310 ... MBO+SHIRES
Vandaag in de winkel bij EJ met de kortingsbon 63euro ongeveer

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:02

Idd die deken van shires is een erg fijne deken!
Hier weer even een dipje, plekken op de merrie hasr benen gaan goed, maar haar hoofd is nu weer een puinhoop. Ze schuurt nog steeds niks aan manen en staart, maar vannacht weer allemaal open plekken op dr hoofd gekomen. Had haar al een paar dagen zonder hoofdkap, omdat het weer wel goed was. Met kap krijgt ze weer plekken van de kap met het halster.. pff moeilijk zeg!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 13:38

Kan je een zalfje van de DA adviseren, vriendin van mij heeft ook een paard die het hoofd helemaal kapotschuurt... Dat genas gewoon niet meer. Ze heeft nu zalf van de dierenarts weet zo niet uit mn hoofd hoe het heet. En de plekken zijn weer weg en paard heeft geen jeuk meer.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:43

Hormoonzalf misschien?

Ik vind het ook erger dan vorig jaar. En het is nog maar juni..