Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
boemel schreef:Ja, ik vind het echt ellende, helemaal omdat we nú eigenlijk lukraak moeten gaan proberen.
Ik voer:
Onbeperkt onverpakt hooi van goede kwaliteit.
Equilin balancer
1/2 schep Mijten Novamix muesli
1 schep Esparcette (is zacht van structuur)
Ik zit te denken om de muesl tijdelijk weg te laten (scherp), maar moet op zoek naar wat anders, dat ze lekker vindt anders laat ze de rest liggen.
boemel schreef:Ja, dat staat er. Dat wil ik ook. Maar zoek een goede vervanger![]()
Ze is een kieskeurige eter.
boemel schreef:Ja, ik vind het echt ellende, helemaal omdat we nú eigenlijk lukraak moeten gaan proberen.
Ik voer:
Equilin balancer
Ik zit te denken om de muesl tijdelijk weg te laten (scherp), maar moet op zoek naar wat anders, dat ze lekker vindt anders laat ze de rest liggen.
Marus schreef:boemel schreef:Ja, ik vind het echt ellende, helemaal omdat we nú eigenlijk lukraak moeten gaan proberen.
Ik voer:
Equilin balancer
Soms vind ik het wel eens frustrerend dat we zo goed ons best proberen te doen wat betreft voermanagement en dan toch met problemen zitten.
En dan zie ik om mij heen soms wat ze in de paarden gooien en die paarden stuiteren maar door dan denk ik zucht…….
Volgens mij waren wij toen tegelijk op zoek maar een friese merrie toch?
Tancreda4 schreef:Mijn merrie krijgt nu een week omeprazol omdat ze na een virus niet wilde eten. Waarschijnlijk ook de quadrisol die maagpijn veroorzaakte, mogelijk dam toch een maagzweer? Ik ben benieuwd of ik met zom korte kuur al verschil ga merken.
Marus schreef:Tancreda4 schreef:Mijn merrie krijgt nu een week omeprazol omdat ze na een virus niet wilde eten. Waarschijnlijk ook de quadrisol die maagpijn veroorzaakte, mogelijk dam toch een maagzweer? Ik ben benieuwd of ik met zom korte kuur al verschil ga merken.
Dat is wisselend. Soms zie je na een paar dagen al beterschap. Bij een ander paard duurt het langer.
In mijn geval duurde het weken.
Ik hoop dat je paard snel vooruit gaat en je dus weet of je goed handelt ja of nee.
Wil ze nu nog steeds niet goed eten?
Jny schreef:De klachten bij mijn merrie zijn significant verergerd nadat ze begin januari een luchtweginfectie opgepikt heeft en daarvoor medicijnen heeft gekregen.
De weerstand is flink gedipt. Een week na de medicijnen nog een mijten uitbraak en idd verminderde eetlust.
Aanstaande vrijdag de maagsonde dus dan weten we hopelijk meer en hoop ik dat de medicijnen haar weer in haar vel krijgen.
Soms word je er ook wel moedeloos van
boemel schreef:Klinkt echt niet fijn Jny
https://www.equiva.com/hoeveler-mash-pu ... 0-51378158
Ik zag dit voer, ziet er wel goed uit.
Marus schreef:boemel schreef:Ja, ik vind het echt ellende, helemaal omdat we nú eigenlijk lukraak moeten gaan proberen.
Ik voer:
Equilin balancer
Soms vind ik het wel eens frustrerend dat we zo goed ons best proberen te doen wat betreft voermanagement en dan toch met problemen zitten.
En dan zie ik om mij heen soms wat ze in de paarden gooien en die paarden stuiteren maar door dan denk ik zucht…….
Volgens mij waren wij toen tegelijk op zoek maar een friese merrie toch?