[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Mjetterd

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-11 18:53

Ik las in het topic dat je baby olie kan gebruiken.
Moet dit dan gewoon opgesmeert worden op de staartwortel en de manenkam :)?

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 13:23

Klopt, maar babyolie mag nooit in zon opgesmeerd worden ivm brandplekken.
Nu kan dat prima. Niet teveel en niet langdurig of te vaak (de huid moet nl wel kunnen ademen)
Ik vind zelf die van Etos (roze klein flesje) meest fijn. Trekt goed in, is minder vet en zit volgens mij Calandula of kamille in, voor sneller huidherstel.

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 14:07

en waarvoor gebruiken jullie de baby olie?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 14:13

spannend aerdenhout of je er een goed plekje voor kunt vinden, ben benieuwd!

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 18:14

line18 schreef:
en waarvoor gebruiken jullie de baby olie?

weert vliegjes af (door olielaagje wordt de huid minder doordringbaar voor mugjes) en herstelt de huid en is tegen uitdrogen van de huid.

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 20:00

Wat een waardeloos weer zeg.. het is nog te warm om de deken er af te halen :( Straks staan ze het hele jaar met een deken om.... Ben er nu wel echt klaar mee!

Kimbeerly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 20:46

suuszzzz schreef:
Wat een waardeloos weer zeg.. het is nog te warm om de deken er af te halen :( Straks staan ze het hele jaar met een deken om.... Ben er nu wel echt klaar mee!

Ja echt waardeloos he. ik heb het nu al wel gehad. vandaag de hals er even afgedaan. maar madam begon toch weer te schuren dus heb hem toch maar weer om gedaan.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 21:33

Hier is het twee weken goed gegaan, vorig weekend wat ik bij paard en Koets en heeft Famke zo'n 30 cm van haar manenkam geheel eraf geschuurd. Nu weer met Derfen aan het smeren en lijkt het wel weer rustig.

Balen is het wel, gelukkig heeft ze een sportief kort kapsel en is het zo weer aangegroeid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-11 21:48

Ik weet het ook niet goed .. Volgens mij schuurt die van mij wel, want de manen staan beetje raar.. Maar ik zie geen schilfertjes of dergelijke en hij heeft geen behoefte om gekriebeld en gekrabd te worden. En verder zit hij super in z'n vel, loopt als een arabier door z'n weide te paraderen als er paarden langskomen, terroriseert de nieuwe buurvrouw, etc. Dus dan denk ik dat het wel meevalt? Moeilijk met dit weer :=

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 00:22

suuszzzz schreef:

Ik heb hem al een aantal weken af en heb het idee dat hij nu minder schuurt. Die deken zat hem toch niet meer zo lekker, blijkbaar... Hij schuurt nog wel wat, maar geen wondjes meer op zn kop zoals een paar weken geleden en het is niet meer geworden iig....Gelukkig staan ze nog 24/7 buiten, maar dat zal nog een weekje zijn denk ik en dan gaan ze 's nachts naar binnen. Ben nu dus al aan het duimen dat ie dan alles aanlaat.....

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 00:26

Ik lees niet de enige te zijn met een (nog) schurend paard!
Het is niet zo erg als in de zomer maar toch |(
Helemaal niet leuk...inderdaad, ze zullen maar een korte periode zonder deken kunnen als dit zo doorgaat

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 10:01

appie kan alleen in het voorjaar even zonder deken.
vanaf de zomer gaat hij onder een regendeken en later een wintereken.
alleen in het voorjaar..als hij gaat verharen,dan gaat de deken er af en loopt hij een 2-3 weken zonder :j

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 12:49

Sinds de laatste paar weken heeft mijn paard schilfers op de manenkam. Op een plekje zit ook een korstje en flink wat schilfers erom heen. Verder is de manenkam licht schilferig. Wat zou ik hieraan kunnen doen?

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 18:18

Hier blijft het rustig, gaat echt goed! Heaven heeft al een aantal weken geen jeuk meer en alles herstelt heel snel. Je zou zo niet meer zeggen dat ze ZE heeft, dus ben echt wel tevreden. :)

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 15:17

Mevrouw is er blijkbaar ook klaar mee en heeft gisteren haar kap kapot gemaakt.. heb hem maar afgelaten en ga straks eens kijken of haar voorpluk er nog aan zit! Mocht ze geen jeuk hebben laat ik de kap er maar af, maar de deken durf ik er nog niet af te halen hoor..

lataar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 20:11

pff... eerlijk gezegd dacht ik dat het de eerste dagen vrij goed ging .. maar dat had ik toch verkeerd gezien..
cheen zou dankzij die spuit en medicijnen een stuk minder jeuk moeten hebben, toch zie ik haar nog steeds schuren...ze is nu aan haar staart begonnen. -O-
ook lees ik van alles over huid schilvers? cheen heeft dat absoluut niet, ook heeft ze wel een warme manenkam door het schuren maar niet hard
morgen bel ik de dierenarts weer, kijken wat ze zegt .. waarschijnlijk dat ik haar dan nog eens moet wassen met shampoo voor mijten en luizen.. en anders zou het een ander soort alergie moeten zijn... laten we hopen dat ze dan gewoon last heeft van beestjes in haar vacht... de rest heeft het nog steeds niet, maar zij kwam wel heel moeilijk door haar vacht heen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 11:31

Ik las via-via dat Hilton Herbs een nieuw kruidenproduct heeft: Bye Bye Itch
Het product schijn uitgebreid getest te zijn in Engeland waar 93 (!!) % van de gebruikers constateerden dat het hun paard of pony hielp.
Je moet er wel tijdig mee beginnen: ruim vóór het kriebelseizoen.
In Nederland nog niet te krijgen volgens mij, maar via internet vast wel inEngeland te bestellen.
http://www.hiltonherbs.com/products/bye-bye-itch/1283

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 11:49

ingrediënten zijn wel interessant om te lezen.
zit onder andere kiezelgoer in en ook boekweit?
wat raar?

met boekweit is het toch zo dat paarden na het eten daarvan zonlichtovergevoeligheid kunnen krijgen?
buckwheat is toch boekweit?
weet jij daar wat meer van jannepauli,vreemd als ze dat inderdaad zo in een supplement zouden stoppen als het niet goed is voor paarden

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:18

aerdenhout: fijn te lezen dat stef zeer goed gaat,hoop dat je een fijn baasje vind voor hem
hier geen eczeemjeuk meer,eindelijk pfff alleen.....had sun vorige maand geschoren,deken op alles oke ...
maar 2 weken geleden andere nieuwe deken opgelegt.....nu helse jeuk en allemaal bubbeltjes alleen onder de deken????
snap er niets van.....allergie van een nieuwe deken?????
vandaag maar weer oude deken opgedaan,voer is niets veranderd....

nadita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:25

Mijn Fries heeft de hele zomer niet geschuurd.
Wel trouw elke 2 weken gewassen met Befix en regelmatig ingesmeerd. Ook onder dek natuurlijk.

Afgelopen zaterdag voor het laatst gewassen en onder staldeken met hals gezet.
Nu maar afwachten....
Manen zijn allemaal op 1 lengte nu, ongeveer 20 cm. denk ik. Bijna lang genoeg voor knotten ;)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:27

happytime,had je een dikkere deken op?
soms kan het daarvan komen,als ze te warm worden er onder kun je allergische reactie krijgen.
weet niet of deze deken dikker is als die andere?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 14:54

ellepel schreef:
ingrediënten zijn wel interessant om te lezen.
zit onder andere kiezelgoer in en ook boekweit?
wat raar?

met boekweit is het toch zo dat paarden na het eten daarvan zonlichtovergevoeligheid kunnen krijgen?
buckwheat is toch boekweit?
weet jij daar wat meer van jannepauli,vreemd als ze dat inderdaad zo in een supplement zouden stoppen als het niet goed is voor paarden

Goed opgemerkt! Ik heb Hilton Herbs maar even gebeld om te vragen hoe dat zit!
Het is inderdaad Boekweit. Het zit er maar in eeen kleine hoeveelheid in , werkt in samenhang met een aantal andere kruiden in deze samenstelling en dat heeft toch een positief effect op de huid.
Eigenlijk vergelijkbaar met gifstoffen: sommigen zijn in kleine hoeveelheden heilzaam, maar gebruik je dezelfde stof in een grote hoeveelheid, dan werkt het contrapositief.

aanbevolen is m de kruiden nu al te gaan geven dan is eer een goede opbouw van de bescherming voor het voorjaar als de mugjes komen.

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:13

Interessant... Ik heb de site even bekeken en de meesten gebruikten de kruiden in combinatie met de lotion. Heb ook gezocht of ze leveren naar het buitenland, maar kon daar niks over vinden. Zag enkel 'UK postal charges' staan.

Heeft er trouwens iemand ervaring met het supplement 'EXczeem' van Subli. Was net even de ingrediënten aan het bekijken en zowat de helft ervan is giftig voor paarden. Is dit supplement dan wel goed voor het paard vraag ik me eigenlijk af? Toch beetje vreemd hoor.

Iemand ervaring met supplementen? Welke werken goed, welke werken minder? Ik ben wel benieuwd!

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:23

jeej de reinigingskuur van leem heeft echt super geholpen! Hij heeft niet meer geschuurd in ieder geval! Tijdens de kuur nog wel maar dat zal de ontgifting wel wezen

tweety_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-11 16:31

Super dat het geholpen heeft! Even vraagje waar heb je de leem gekocht en hoe werkt zo een kuur dan? (Vb.: hoe vaak en hoeveel moet je geven?)

Misschien ook wel praktisch om te vermelden waar je het kunt kopen en hoe je het beste gebruikt. Ben namelijk op zoek naar iets om mijn merrie te kunnen helpen...