Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Elke87 schreef:Mocht je nu te laat je deken op leggen. Is het dan zo dat je paard de hele zomer last heeft van zomereczeem?
Of is het een tijdelijke reactie. Dus hij heeft jeuk van zo'n muggensteek en die jeuk van die steek is na x aantal dagen weer over. Waardoor het niet heel erg is dat je iets te laat bent met je deken?
zij schreef:de deken die ik had is trouwens 155 cm ruglengte dus idd een maat 185. weet niet meer wie dat wilde weten?
ik heb zelf even gemeten van midden op haar borst tot kont, en dat was 178 cm. van haar schoft tot staart (haar ruglijn) is 140 cm. welke maat deken zou dan moeten passen? 175? of zou dat net te klein zijn? ik heb eigenlijk altijd 185 opgelegd en zelfs 195. misschien verklaard dat waarom ze nooit ECHT netjes liggen bij mij... 180 bestaat in geen enkele deken he?
Elke87 schreef:Ik vroeg me nog iets af.. Ik was van de zomer in Noorwegen bij een gezin met een fjord. Deze fjord heeft naar hun zeggen last van zomereczeem.. Zn staart en manen waren dan ook helemaal kapot (hij had wel een deken op). Maar daarbij had deze fjord ook overal wondjes op de gevoelige huid, dus bij zn neus en bij zn koker. Ook hier en daar onder zijn buik en op zn benen. Deze wondjes genezen zeer slecht, want er zitten constant vliegen bij.
Heeft hier iemand toevallig hetzelfde? En zullen deze wondjes ook door de knotten veroorzaakt worden, dus een reactie op zomereczeem?
Elke87 schreef:Oke en wat doe je tegen die wondjes? Want dat was echt een groot probleem.. We deden 2 maal daags een zalfje op de wondjes en 2 maal daags goed met vliegenspray inspuiten maarja..
Die van mij heeft namelijk geen echte wondjes..