[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elke87

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 14:33

Mocht je nu te laat je deken op leggen. Is het dan zo dat je paard de hele zomer last heeft van zomereczeem?

Of is het een tijdelijke reactie. Dus hij heeft jeuk van zo'n muggensteek en die jeuk van die steek is na x aantal dagen weer over. Waardoor het niet heel erg is dat je iets te laat bent met je deken?

isioma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 14:41

[quote="opisop_shop"]Je weet het, blijf zelf fan van onze vliegendekens met hals;

Afbeelding

Zijn zo te zien van dezelfde stof, dus kwalitatief qua stof hetzelfde denk ik.
Alleen heeft deze een langere hals en de mogelijkheid om die eraf te laten.
------------------
staat niet bij de producten in je winkel ???

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 15:01

Ik heb ook hetzelfde vliegendeken als opisop (bij haar gekocht :P). De hals is lekker lang en dat hebben de meeste vliegendekens niet. Senna stond eerst met warm weer met vliegendeken en vliegenhals, maar ik heb een eczeemhals gemaakt en die opgedaan, omdat ze toch wat jeuk kreeg bij haar manen. Bij Senna zit het deken niet zo mooi, zit vrij strak bij haar schouders.
Afbeelding

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 15:45

Nee klopt staat niet op onze site, maar is op bestelling wel leverbaar.

Hey wat leuk om de deken op Senna te zien :D

isioma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 15:59

opisop_shop schreef:
Nee klopt staat niet op onze site, maar is op bestelling wel leverbaar.

:D

kostie ? maat 185

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:20

Deken incl. hals kost E62,50 en het masker kost E12,50
Ik plaats volgende week weer een bestelling bij de leverancier dus als ik iets voor je mee moet bestellen stuur maar even een pb :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:23

Elke87 schreef:
Mocht je nu te laat je deken op leggen. Is het dan zo dat je paard de hele zomer last heeft van zomereczeem?

Of is het een tijdelijke reactie. Dus hij heeft jeuk van zo'n muggensteek en die jeuk van die steek is na x aantal dagen weer over. Waardoor het niet heel erg is dat je iets te laat bent met je deken?

ik leg hem altijd pas op als appie begint met jeuk.
vervolgens houd hij dan een week,anderhalve week jeuk en dan trekt het weer weg en blijft het weg.
maar dan wel consequent de deken er op houden he??

heb trouwens ook wat fraais...
ik had appelazijn gekocht voor appie om te helpen de afvalstoffen kwijt te raken.( hij had wat stalbenen en ik dacht dat het geen kwaad kon)
nou meende ik dus dat ik hem afgelopen week zag soppen met zijn hooi.
he bah balen,want soppen met hooi wijst op maagpijn.
stalhoudtser gevraagd of ze wilde opletten en inderdaad,appie sopt zijn hooi in de waterbak -O-

dacht ik eerst dat het van de granenmix komt,maar dat heeft ie al eerder gehad en toen sopte hij ook niet.

ga ik zoeken op internet,kom ik allemaal info tegen over maagpijn en appelazijn
schijnt dus dat appelazijn de maagwand kan doen irriteren.

nou weer wat geleerd dus, geen appelazijn geven aan dieren met een gevoelige maag :+
Laatst bijgewerkt door ellepel op 07-02-10 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:24

Okej thnx.. :) ellepel..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:34

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:40

ja ik wil dat graag gaan voeren,maar dat word em dus niet.
ik kan er niet aankomen.
zij bezorgen niet hier in de buurt en ophalen word niks joh,ik zie me al fietsen :P

isioma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:45

ik voer de laatste jaren wel de Marstall Naturell. Ben er pas kort achter dat ik hier in de buurt alle varianten krijgen kan, dus komend voorjaar komt de Marstall Excema erbij. Schijnt trouwens geen volwaardig voer te zijn, die Excema. dus ik half om half voeren dan. Daarbij krijgt de mijne ook een schep haver.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 19:50

Ik geef Marstall Exzem. Ik geef dit nog niet zo lang maar ik ga toch over op wat anders. Er zit melasse in en ik wil gewoon melasse-vrij voer geven. Nu ga ik Agrobs Wiesencobs of Aspero geven icm Privemal Supermulticompleet en appelazijn. Als ik merk dat Senna toch wat meer energie nodig heeft voor het werk dan krijgt ze er ook omega-olie bij (waarschijnlijk van de Groene Os).

@Ellepel: Je kan ook bij Horse Wellness vragen of zij het hebben. Volgens mij zit er in een zak maar 15kg en dan betaal je voor 2 of 3 zakken €6,90 verzendkosten.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 22:25

ellepel: Die van mij kreeg ook jaren appelazijn, maar die ging niet soppen. Misschien een sterke maag dan?
Kan me ook wel voorstellen, het is toch een behoorlijk 'zuur' wat je erin gooit, dat kan vaak mis gaan.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 23:09

de deken die ik had is trouwens 155 cm ruglengte dus idd een maat 185. weet niet meer wie dat wilde weten?

ik heb zelf even gemeten van midden op haar borst tot kont, en dat was 178 cm. van haar schoft tot staart (haar ruglijn) is 140 cm. welke maat deken zou dan moeten passen? 175? of zou dat net te klein zijn? ik heb eigenlijk altijd 185 opgelegd en zelfs 195. misschien verklaard dat waarom ze nooit ECHT netjes liggen bij mij... 180 bestaat in geen enkele deken he?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 23:20

180 bestaat wel in buitenlandse merken (bucas en wheaterbeeta) maar of die ook eczeemdekens of vliegendekens in die maat hebben?

Mijn paard heeft eigenlijk maat 190, ook moeilijk te vinden. Ik zweer bij de weatherbeetadekens, maar dat zijn wel winterdekens. Mijn eczeemdeken was 195 en daar verzoop hij in voordat ik hem heb verbouwt.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:06

maar als ik van haar ruglijn uitga zou 175 precies moeten passen... alleen dan heb ik zeker kans dat hij bij de borst gaat schuren?

waar kijkne jullie naar bij het beslissen van de dekenmaar? ruglengte? of dat van borst naar kont...

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:09

155 ruglengte = 205 onderlengte hoor!
Bij een 185 onderlengte is de ruglengte 135cm.

180 moet je echt de duurdere merken hebben.

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:14

zij schreef:
de deken die ik had is trouwens 155 cm ruglengte dus idd een maat 185. weet niet meer wie dat wilde weten?

ik heb zelf even gemeten van midden op haar borst tot kont, en dat was 178 cm. van haar schoft tot staart (haar ruglijn) is 140 cm. welke maat deken zou dan moeten passen? 175? of zou dat net te klein zijn? ik heb eigenlijk altijd 185 opgelegd en zelfs 195. misschien verklaard dat waarom ze nooit ECHT netjes liggen bij mij... 180 bestaat in geen enkele deken he?

Volgens mij klopt het niet helemaal wat je zegt. 155 ruglengte is 205 onderlengte. Senna heeft altijd 145/195, maar van haar eczeemdeken heeft ze 6'6 (Rambo) en dat komt neer op 198cm onderlengte. Het deken zit dan net iets mooier aan de voorkant, omdat ze een dikke speknek heeft.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:37

huh? maar ik weet 100% zeker dat ik die deken niet in maat 205 heb gekocht (die namaak hoody) 155 ruglengte is dus maat 205?

En mijn paard heeft ruglengte 140, dus moet maat 190 hebben? maar van morst tot kont was nog niet eens 180? aaaaaaaargh ik snap er niks meer van :S koop volgens mij gewoon al een paar jaar verkeerde maten dekens ofzo:P

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:37

Ik vroeg me nog iets af.. Ik was van de zomer in Noorwegen bij een gezin met een fjord. Deze fjord heeft naar hun zeggen last van zomereczeem.. Zn staart en manen waren dan ook helemaal kapot (hij had wel een deken op). Maar daarbij had deze fjord ook overal wondjes op de gevoelige huid, dus bij zn neus en bij zn koker. Ook hier en daar onder zijn buik en op zn benen. Deze wondjes genezen zeer slecht, want er zitten constant vliegen bij.

Heeft hier iemand toevallig hetzelfde? En zullen deze wondjes ook door de knotten veroorzaakt worden, dus een reactie op zomereczeem?

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:39

die van mee heeft het idd ook in haar liezen en onder haar buik... van die hele kleine rotwondjes... (nu nog niet hoor ;) )

Elke87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:41

Oke en wat doe je tegen die wondjes? Want dat was echt een groot probleem.. We deden 2 maal daags een zalfje op de wondjes en 2 maal daags goed met vliegenspray inspuiten maarja..

Die van mij heeft namelijk geen echte wondjes..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:50

Kun je dat niet ook bedekken, door bijvoorbeeld in ieder geval een vliegenkap met neusflap te gebruiken?
Desnoods helemaal inpakken, dus ook met beenflappen?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 12:28

Elke87 schreef:
Ik vroeg me nog iets af.. Ik was van de zomer in Noorwegen bij een gezin met een fjord. Deze fjord heeft naar hun zeggen last van zomereczeem.. Zn staart en manen waren dan ook helemaal kapot (hij had wel een deken op). Maar daarbij had deze fjord ook overal wondjes op de gevoelige huid, dus bij zn neus en bij zn koker. Ook hier en daar onder zijn buik en op zn benen. Deze wondjes genezen zeer slecht, want er zitten constant vliegen bij.

Heeft hier iemand toevallig hetzelfde? En zullen deze wondjes ook door de knotten veroorzaakt worden, dus een reactie op zomereczeem?

Volgens mij is in noorwegen Switch pour on vrij verkrijgbaar. Wellicht biedt dat een oplossing

Muds

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 12:35

Elke87 schreef:
Oke en wat doe je tegen die wondjes? Want dat was echt een groot probleem.. We deden 2 maal daags een zalfje op de wondjes en 2 maal daags goed met vliegenspray inspuiten maarja..

Die van mij heeft namelijk geen echte wondjes..

Het klinkt misschien vreemd, maar je kunt ook teveel smeren: door smeren en sprayen wordt de huid week, waardoor je onbewust en onbedoeld het herstelproces kunt verstoren. :)