Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

eind februari is het vastgesteld begin maart begonnen met prascend . De exacte data zitten niet in hoofd.Citaat:In je vorige post zeg je dat ze maar in maart cushing is vastgesteld, gaf je dan al pergolide ervoor?
mabellean schreef:Ik zit met een dilemma bij mijn tinker mabel is sinds maart dit jaar cushing vast gesteld. Ze heeft een tijd 1 tablet prascend gekregen het is even verhoogd maar 1,5 maar dat ging helemaal niet goed. Ze werd depressief angstig en viel veel af en at slecht. Ben terug naar een tijd 1 gegaan na drie weken naar een half omdat het op 1 ook niet goed ging .Nu heeft ze iets aan haar achterbenen soms weet ze niet wat ze doet lijkt het wel. Net of ze een tussen pas maakt met een stampende beweging vandaag kwam ze in draf uit de wei maar dat ging helemaal niet goed. Ze kan ze niet goed optillen verder gaat het wel goed haar vacht ziet er beter uit de zwelling boven haar ogen is weg. Dikke buik is minder geworden maar ze blijft angstig ze ziet dingen die er niet zijn . En nu die achterbenen die niet goed mee willen. Vandaag had ze een gezwollen hals. Voor de diagnose had ik een vrolijke voorwaartse tinker alleen met dikke ogen soms tranend en een dikke buik en dikke vacht . En nu een nukkig paard met een dunne vacht met minder zwelling maar krijg er andere mankementen voor terug ze is niet vrolijk meer. Ik denk dat het van de medicijnen is. Hebben jullie weleens gedacht ik stop hier mee. Wat zou er gebeuren als ik stop met de pracend. Het probleem met mijn dierenarts is dat ze weinig ervaring heeft. Weet iemand in de omgeving van breda met meer ervaring met paarden en cushing De waardes van mabel tinker zijn gezakt van 55 pg/mL = 201.905 pmol/L naar 21 pg/mL = 77.091 pmol niet bijzonder hoog. Soms denk ik weleens had ik maar niet getest. Wat is nu de meer waarde van de medicijnen als je meer bijwerkingen dan voordelen er voor terug krijgt. Moet ik het op langere termijn zien. Ik weet het even niet meer. De osteophaat is pas geweest daar zitten verder geen problemen ik moet haar gewoon blijven rijden stilstaan is niet goed ze is 20 jaar en loopt nog trec wedstrijden maar zo rijden zie ik ook niet zitten als ze soms haar achterbenen vergeet en spoken gaat zien. Haar karakter is zo veranderd. Ik lees hier vaak dat jullie een vrolijk paard terug krijgen met de medicijnen hier is het anders om.
Ten tweede, hoe zwaar is ze? Dat kan een vuistregel/richtlijn zijn voor de dosis en dat combineer je dan met de symptomen die ze heeft. Dan heb je een handvat om je dosis te bepalen, want als ze verder niet veel symptomen heeft en bij wijze van spreken niet zo zwaar is ook, dan slaat 1,5 pil nergens op en wordt je paard zo stoned en duf als een garnaal en dat werkt ook zeker niet mee
Zinzi_jewel schreef:Mijn dame gaat goed .
De medicatie helpt zeker . Ze is aktiever erdoor .
Tenminste dat was mijn waarneming zaterdag .d
Doordat ik haar niet zelf hooi heb gegeven als ontbijt vergat ik haar haar pil te geven.
En ze was echt in een bleeegh bui .
Gaf haar haar medicatie en later was ze weer blij .
Ze blijft wel last houden van oedeem plekken op de buik vlak achter singel plaats .
En uier wisselt erg qua melkgift .
Het is geen bomvol uier meer . Maar wel licht gevuld en toch nog wat melk .
Overweeg dan toch iets erbij om van deze dingen af te komen . Want medicatie ophogen zie ik nog niet zitten .
Voor haar lichaamsgewicht zou ze 1, 5 prascend moeten hebben . Maar waar moet dat later geen als ze zieker wordt .
Is het een idee om de monnikspeper bij te geven ??
janouk schreef:Image is van alles wat: volbloed, groninger, holsteiner, tuiger, en Cambridge cole, etc
http://www.allbreedpedigree.com/image+of+chalet+parket
Echte KWPN dus mengelmoes
mabellean schreef:mabel weeg 608 kilo gewogen op een paardenweegschaal maar ze is indermiddels wel veel afgevallen . Maar zit vast nog wel op 550. In overleg met de dierenarts gaan we stoppen met prascend en kijken wat het verschil is. Mabel was niet angstig dat is gekomen na de medicijnen. Ze heeft ook problemen in de achterbenen net of ze af en toe een eigen leven gaan lijden. En dat had ze ook niet. De dierenarts blijft volhouden dat haar waardes heel erg hoog zijn volgens mij valt dat wel mee. Ik kan na een tijdje besluiten opnieuw op te bouwen zoals hier verteld wordt en niet zoals ik op advies van de dierenarts ben begonnen. Volgens haar heeft de provarium breeding en monikskaps peper zijn nut nooit bewezen. Niet dat is daar zo tegen aan kijk hoor. Verder is mabel nooit bevangen geweest. Ik kijk even wat er nu gebeurt.
janouk schreef:Image is van alles wat: volbloed, groninger, holsteiner, tuiger, en Cambridge cole, etc
http://www.allbreedpedigree.com/image+of+chalet+parket
Echte KWPN dus mengelmoes
fargo schreef:Zinzi_jewel schreef:Mijn dame gaat goed .
De medicatie helpt zeker . Ze is aktiever erdoor .
Tenminste dat was mijn waarneming zaterdag .d
Doordat ik haar niet zelf hooi heb gegeven als ontbijt vergat ik haar haar pil te geven.
En ze was echt in een bleeegh bui .
Gaf haar haar medicatie en later was ze weer blij .
Ze blijft wel last houden van oedeem plekken op de buik vlak achter singel plaats .
En uier wisselt erg qua melkgift .
Het is geen bomvol uier meer . Maar wel licht gevuld en toch nog wat melk .
Overweeg dan toch iets erbij om van deze dingen af te komen . Want medicatie ophogen zie ik nog niet zitten .
Voor haar lichaamsgewicht zou ze 1, 5 prascend moeten hebben . Maar waar moet dat later geen als ze zieker wordt .
Is het een idee om de monnikspeper bij te geven ??
Zinti krijgt 1 pil per dag .
Monnikspeper denk ik aan . Of toch msm zwavel . Is meteen voor haar soepelheid een goede .
Hoeveel krijgt ze nu dan Zinzi qua pil? En je zou inderdaad kunnen overwegen om monnikspeper ter ondersteuning erbij te geven.

Douraque schreef:Mag ik vragen hoe jullie die pil naar binnen krijgen? Far staat sinds vrijdag op 1/4 tablet, dit deed ik dan verstoppen in een mandarijn (aangezien hij daar dol op is). Maar vandaag moet hij het niet meer, hij heeft door dat er een vieze smaak aan zit. Dus wat kan ik hem dan geven?