Hartje schreef:Hebben jullie wel eens biergist pillen geprobeerd bij een exzemer ?
Ik heb mijn eczemer een poos biergist gegeven. Dit was in poedervorm. Maar ik kan niet zeggen dat ze daardoor geen jeuk had.
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Sharonbo schreef:Onze haflinger had altijd heel erg last van zomereczeem, zelf de speciale dekens werkte niet want de 'jeukte' er zo door heen. Nu hebben we haar gewassen met neocidol (via de DA) om het te proberen; resultaat ze heeft nog maar heel weinig last van het zomereczeem! Wanneer ze weer begint te schuren/jeuken wassen we die plek (buik, staart, manen etc.) ermee en gaat het weer een hele tijd goed.
Daarnaast voeren we haar Subli Zonder met een scheut zonnebloemolie en krijgt ze gewoon onbeperkt hooi. De wondjes die ze had van het schuren/jeuken smeerde we in met Vetramil honingzalf en was het snel over.
Misschien werkt het alleen bij onze haf maar misschien ook bij andere.
kasi schreef:Heeft 1 van jullie ervaring met Biotine bij een paard met zomereczeem? Mijn merrie heeft al 12 jaar ZE, tenminste dat dacht ik. Ze heeft al die jaren haar hele buik, benen, staart en manen kapot geschuurt. Ook met eczeemdeken om. Ze heeft ook jaren brokkelhoeven, en nu ben ik eindelijk!!! Met Biotine begonnen voor haar hoeven. (6 weken geleden). Nu sinds 2 weken schuurt ze helemaal niet meer en kan ze zonder deken naar buiten. Ik spuit haar nog wel in met vliegenspray.
zuma1 schreef:kasi schreef:Heeft 1 van jullie ervaring met Biotine bij een paard met zomereczeem? Mijn merrie heeft al 12 jaar ZE, tenminste dat dacht ik. Ze heeft al die jaren haar hele buik, benen, staart en manen kapot geschuurt. Ook met eczeemdeken om. Ze heeft ook jaren brokkelhoeven, en nu ben ik eindelijk!!! Met Biotine begonnen voor haar hoeven. (6 weken geleden). Nu sinds 2 weken schuurt ze helemaal niet meer en kan ze zonder deken naar buiten. Ik spuit haar nog wel in met vliegenspray.
oke ik ben nieuwschierig ??????????????/
amie1965 schreef:Sharonbo schreef:Onze haflinger had altijd heel erg last van zomereczeem, zelf de speciale dekens werkte niet want de 'jeukte' er zo door heen. Nu hebben we haar gewassen met neocidol (via de DA) om het te proberen; resultaat ze heeft nog maar heel weinig last van het zomereczeem! Wanneer ze weer begint te schuren/jeuken wassen we die plek (buik, staart, manen etc.) ermee en gaat het weer een hele tijd goed.
Daarnaast voeren we haar Subli Zonder met een scheut zonnebloemolie en krijgt ze gewoon onbeperkt hooi. De wondjes die ze had van het schuren/jeuken smeerde we in met Vetramil honingzalf en was het snel over.
Misschien werkt het alleen bij onze haf maar misschien ook bij andere.
dit is een bestrijdingsmiddel! werkzame stof is diazinon: http://nl.wikipedia.org/wiki/Diazinon
durf jij dat op je paard te smeren???
Kinke schreef:Terug van een weekje vakantie en helaas vond mijn vader het niet nodig de witte prinses (ondanks mijn uitdrukkelijke verzoek en uitleg) 's avonds op stal te zetten. Resultaat….hals van Boett deken compleet aan gort, beyond repair. Manen een grote klittenboel, kon wel janken toen ik het zag![]()
![]()