boemel schreef:Mijn nieuw aangekocht 3 jarige paard bleek in Oktober tjokvol zand te zitten. Ze is 8x gesondeerd en heeft inmiddels vele zandkuren achter de kiezen.
Helaas is ze een trauma rijker, want al die keren sonderen en sederen hebben gemaakt dat ze mensen niet meer vertrouwd. We zijn maanden bezig geweest met een gedragstherapeut om haar weer een beetje in de hand te krijgen.
Maar er waren meer problemen, gapen, flemen, humeurig, niet vooruit willen lopen.
Normaal zou ik graag een scopie uit hebben willen voeren, maar gezien het trauma en ook agressie naar vreemde mensen, lijkt dat voor nu geen goed idee.
Ze staat nu dus als test 1 week op de Ulcergold (omeprazol) en morgen contact met de dierenarts hoe nu verder.
In aanvang was ik optimistisch, ze leek liever en wilde ook weer lekker rondgaloperen, maar nu op dag 6 heeft ze dunne mest en is ze weer boos en ik denk niet lekker.
Ik weet dus even niet zo goed hoe nu verder.
Hebben jullie gemerkt dat een paard last van de darmen kan krijgen door Omeprazol?
Hier vooralsnog geen darm-problemen; maar ik geef 1/2 spuit op advies + gastrovet als maagbeschermer. Dus weer andere behandeling dan wat ik hier lees. Sucrulfaat wordt gegeven bij zweren op bepaalde plek in maag, las ik recent. Geef ik niet.