Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Jannepauli schreef:Een vraag.. met name voor Fargo: wat zijn jouw ervaringen met het verslechteren van de achterhand bij PPID? Er is bij Pauli iets gaande waar ik de vinger niet op kan leggen: enerzijds lijkt het alsof ze één achterhoef qua gewichtsbelasting wil ontzien en de hiel dus iets van de grond afhoudt als ze stil staat.. maar ook tijdens het lopen 'sloft' ze: ze tilt haar achterbenen niet goed op, ze schuifelt enigszins. Bij het bewerken of bevoelen van de hoef krijg ik geen reactie, wel was ze tijdens haar laatste bekapbeurt (een maand geleden) erg lastig op dat specifieke achterbeen.
Maandag komt onze DA om er een frisse blik op te werpen maar ik vroeg mij af of jij wellicht vergelijkbare ervaringen hebt gehad. Verder is ze in goede doen, goed in vorm maar wel, wat ik het best kan omschrijven als 'apatisch'..
Jannepauli schreef:Een vraag.. met name voor Fargo: wat zijn jouw ervaringen met het verslechteren van de achterhand bij PPID? Er is bij Pauli iets gaande waar ik de vinger niet op kan leggen: enerzijds lijkt het alsof ze één achterhoef qua gewichtsbelasting wil ontzien en de hiel dus iets van de grond afhoudt als ze stil staat.. maar ook tijdens het lopen 'sloft' ze: ze tilt haar achterbenen niet goed op, ze schuifelt enigszins. Bij het bewerken of bevoelen van de hoef krijg ik geen reactie, wel was ze tijdens haar laatste bekapbeurt (een maand geleden) erg lastig op dat specifieke achterbeen.
Maandag komt onze DA om er een frisse blik op te werpen maar ik vroeg mij af of jij wellicht vergelijkbare ervaringen hebt gehad. Verder is ze in goede doen, goed in vorm maar wel, wat ik het best kan omschrijven als 'apatisch'..
Douraque schreef:Jannepauli schreef:Een vraag.. met name voor Fargo: wat zijn jouw ervaringen met het verslechteren van de achterhand bij PPID? Er is bij Pauli iets gaande waar ik de vinger niet op kan leggen: enerzijds lijkt het alsof ze één achterhoef qua gewichtsbelasting wil ontzien en de hiel dus iets van de grond afhoudt als ze stil staat.. maar ook tijdens het lopen 'sloft' ze: ze tilt haar achterbenen niet goed op, ze schuifelt enigszins. Bij het bewerken of bevoelen van de hoef krijg ik geen reactie, wel was ze tijdens haar laatste bekapbeurt (een maand geleden) erg lastig op dat specifieke achterbeen.
Dit is exact wat mijn paard nu heeft, daarom heb ik de DA gebeld voor de Cushing test. Far tilt zijn achterbenen ook niet op, hij "sloft" ook. Volgens mijn DA moet dit verbeteren zodra ik met de pergolide ben gestart. Hoop het één deze dagen in huis te hebben