Carr_friesje schreef:Hi, ik kom me hier ook maar eens melden.
Ook hier zijn we aan het tobben met de medicatie.
Nadat eind vorig jaar een stalgenoot een scopie had laten doen zijn we aan de praat geraakt en zijn er puzzelstukjes op hun plek gevallen betreft m'n eigen paard waardoor we, in overleg met DA, eigenlijk wel zeker waren dat hij een maagzweer heeft.
Toen eerst gestart met behandelen met een kuur van 4 weken omeprazole (equizol)
Wel verbetering maar nog niet zodanig dat ik vond dat hij er helemaal bovenop was.
Nu 2e reeks medicatie.
1e week: 3x daags sucralfaat en volle dosis equizol
2e week: 2x daags sucralfaat en halve dosis equizol.
Hij krijgt onbeperkt onverpakt hooi uit een hooinet, pavo vital brokjes.
In overleg met DA krijgt hij 3x per dag luzerne om het kauwen en extra speekselaanmaak te bevorderen en 1x daags een halve schep fibrebeet om weer aan te komen en vanwege de beschermende pectine in de bietenpulp.
Nu kom ik hier ook weer berichten tegen dat luzerne en bietenpulp juist helemaal niet goed zijn tegelijk met de medicatie.
Zo lastig al die verschillende adviezen!
Na deze week als de medicatie op is gooi ik er nog wel een flinke zandkuur achteraan.
Hij is wel al een stuk verbeterd. Weer veel meer praatjes en levenslust.
Wel vind ik hem nog strakke flanken hebben en reactief op het aanraken van de singelplek/borstbeen.
Verder heb ik hem sinds de eerste kuur omeprazol van alle supplementen afgehaald. (voornamelijk kruiden)
Hier sinds gister ook op de omeprazol (eerder in de kliniek ook al gehad eind december).
Nu op verdenking maagzweren 2 weken 1/2 tube per dag. Daarnaast maximale dosering gastrovet. Heeft eerder wel goed geholpen.
Vriendin adviseerde toen (blijkbaar niet goede advies) om naar pavo gut health te gaan; maar we zijn weer terug bij af. Dat is meer voor de darmen dan voor de maag. Ik had de hoop dat daar de kosten wat mee omlaag konden. Nop.