Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Skessa_ schreef:Vraagje, hoe beslissen jullie of je de medicatie omhoog doet? Door te testen of toch meer gewoon op gevoel?
Mijn IJslander van 25 staat nu op een half tabletje per dag.
Haar vacht is net een ijsbeer (niet krullerig). Wel erg dicht en lang. Als ik fotos van 2 jaar geleden vergelijk is de vacht nu echt een heel stuk dikker.
Ze voelt zo'n beetje elke dag klammig aan en krijg de vacht ook niet echt meer mooi glad. Vanwege het zweten denk ik, blijft allemaal plakken.
Scheren lukt helaas niet, want dat is paniek.
Verder is ze wel hartstikke vrolijk en energie en eetlust genoeg.
Skessa_ schreef:Als het in Oktober was dan is 47 zelfs nog negatief.
Dan zou ik er niet zomaar medicijnen in gaan stoppen
Onali schreef:Die uitslagen zijn zo verwarrend.
Toen mijn pony 15 jaar oud was heb ik hem laten testen.
Helaas op de parkeerplaats en niet gewoon op de poetsplaats. Niet door mijn DA.
Prikken lukte niet, praam erop, ging niet heel veel beter.
Nu wetende dat het om stress gaat had de DA zelf ook beter de stekker eruit kunnen trekken, maar nee hoor gewoon prikken uiteindelijk.
Waarde van 250, maar ze zei zelf al hier doen we niks mee vanwege alle strijd.
Ik heb nooit iets op papier of via de mail de uitslag gezien/ ontvangen.
Vorig jaar getest, wederom een andere DA. Geen stress met prikken, pony inmiddels 17. In principe geen symptomen maar ja je pony wordt wel ouder, vandaar getest.
Uitslag dit keer wel ontvangen, 108,0 pg/ml
Moest direct tabletten komen halen en starten met een halve tablet. Aangezien hij geen symptomen heeft dit afgehouden en met mn eigen DA overlegd.
Die zeiden wij testen niet als er geen symptomen zijn.
Dit jaar opnieuw laten testen, dit keer wel door mijn eigen DA.
Uitslag 11 pmol/L
Verdacht, maar meer dan dat ook niet.
Vind het dus heel verwarrend dat de verschillende laboratoria verschillende maten hanteren.
P staat voor pica, picagram of picamol. En dan per milliliter of per liter.
Je zou toch verwachten dat ze gewoon met 1 maat meten.
Celebi schreef:Dat dagelijks medicatie geven is best pittig ja. Zeker omdat er toch ook wordt aangeraden dat dat ongeveer dezelfde tijd moet elke dag. Probeer het braaf altijd einde middag te geven maar een enkele keer lukt dat toch niet en is het vroeger of later.. Maar wel elke dag. Sla geen dagje meer over.